האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

חדר הנחיצות

חדר הנחיצות הוא חדר קסום ומיוחד שנמצא בטירת הוגוורטס, בית-הספר לכישוף ולקוסמות, ומתגלה בשעת הצורך. החדר הופך עצמו להיכל לו זקוקים הקוסם או המכשפה שמפעילים אותו, אמנם קיימים מספר מגבלות. עיקר המגבלות טמונות בחמשת היוצאים מהכלל של חוק גמפ לשינוי צורה של היסודות, כמו העובדה לפיה החדר אינו מסוגל לייצר מזון. נהוג להאמין כי החדר מוסתר באמצעות כשפי הסוואה חזקים במיוחד, זאת בעקבות היותו בלתי נראה במפת הקונדסאים, כמו גם דייריו. סיבה נוספת להיעלמותו של החדר במפה הקסומה יכולה לנבוע מהעובדה לפיה ג'יימס פוטר, סיריוס בלק, רמוס לופין ופיטר פטיגרו מעולם לא מצאו את החדר.

מיקום
החדר נמצא בקומה השביעית של בית-הספר לכישוף ולקוסמות. הכניסה המוסתרת אליו נמצאת מול שטיח הקיר המתאר את ניסיונו של ברנבס ביש-המזל ללמד טרולים בלט. כדי להיכנס לחדר יש לחלוף שלוש פעמים על-פני קטע הקיר שמול השטיח ולהתרכז במטרה לשמה החדר נחוץ.
מומלץ כי המשתמשים בחדר יהיו ספציפים בנוגע לבקשתם. הדבר הוכיח עצמו כאשר פלוגת הפיקוח שהקימה דולורס אמברידג' הצליחה לחשוף את החדר כהיכל האימונים של צבא דמבלדור בעודו נמצא בשימוש. נוויל לונגבוטום השתמש בידע הזה כדי ליצור לעצמו מקום מסתור מפני האחים קארו. בבקשתו, ציין נוויל באופן מפורש כי החדר צריך להיות אטום בפני תומכיהם של האחים.

היסטוריית השימוש
האזכור הראשון של חדר הנחיצות הוא בשנת 1994, כאשר אלבוס דמבלדור סיפר לאיגור קרקוף על התגלית שמצא כאשר היה בדרכו לשירותים - חדר מלא בסירי לילה. עם זאת, כמו רבים שנתקלו בחדר לפניו, דמבלדור לא היה מסוגל למצוא אותו פעם נוספת.

צבא דמבלדור
בשנת 1995, שואל הארי פוטר את דובי, גמדון הבית, האם הוא מכיר מקום בו יוכלו חברי צבא דמבלדור להתאמן בבטחה. דובי מספר להארי על חדר שמכונה על-ידי גמדוני הבית של הוגוורטס 'החדר שבא והולך' או 'חדר הנחיצות', בו הוא משתמש כדי לטפל בווינקי לאחר שזו האחרונה השתכרה ממנת יתר של בירצפת. ככל הנראה, החדר מילא עצמו בתרופות שסייעו לווינקי להירפא, זאת בנוסף למיטה בגודל גמדון בה השתמשה ווינקי לאחר שהשתכרה. דובי מוסיף ואומר כי ארגוס פילץ', שרת בית-הספר, מצא בחדר כמות גדולה במיוחד של חומרי ניקיון להם הזדקק.
הארי פוטר וחבריו לצבא דמבלדור משתמשים בחדר כמקום המפקדה הראשית שלהם וכשטח האימונים הפעיל של הקבוצה.
במהלך הכינוס הראשון של צבא דמבלדור, חוזים פרד וג'ורג' וויזלי בחדר שלובש צורת חדר מטאטאים כאשר הם מנסים להימלט מפילץ'.
החברים בצבא דמבלדור נוכחים לעובדה לפיה החדר מספק להם גלאי אופל, עשרות ספרים שימושיים על תרופות נפוצות, על דרכי אימון ועל התגוננות מפני כוחות האופל. בסופו של דבר, נחשף החדר כמפקדה הסודית של הקבוצה המורדת בידי פלוגת הפיקוח של דולורס אמברידג'.
מידע נוסף בנושא זמין כל העת בעמוד המידע אודות צבא דמבלדור שבאנציקלופדיית הארי פוטר הגדולה בישראל.

"דובי מכיר את המקום המושלם, אדונילי!" הוא אמר בשמחה. "כשדובי בא להוגוורטס הוא שמע את שאר הגמדונים-בית מדברים על זה. קוראים לו החדר שבא והולך, או חדר הנחיצות!"

צבא דמבלדור בחדר הנחיצות
צבא דמבלדור בחדר הנחיצות

חדר החפצים הנסתרים
הארי פוטר משתמש בחדר כאשר הוא לובש צורת חדר המלא בחפצים נסתרים בעת שהוא מחפש אחר מחבוא יעיל לספרו של הנסיך חצוי-הדם - "רקיחת שיקויים למתקדמים" - המלא בהערות חשובות בנוגע לרקיחת שיקויים. הוא מוצא כי דורות של תלמידים השתמשו בחדר לפניו כדי להעלים ולהחביא את חפציהם, לרבות ארונית ההיעלמות השבורה. הארי ממקם את הספר בתוך ארון-מזוה גדול שנראה כאילו מישהו השליך חומצה על חזיתו המבוקעת. בתוך הארון ניצב כלוב ובתוכו שלד של יצור מחומש רגליים שמת שנים רבות קודם לכן.
עוד בשנתו השישית של הארי, פרופסור טרלוני מנסה להשתמש בחדר כדי להחביא את בקבוקי השרי שלה, אולם דראקו מאלפוי זורק אותה החוצה. דראקו משתמש בחדר כדי לנסות ולתקן את ארונית ההיעלמות השבורה, זאת כדי להחדיר את אוכלי המוות לשטחי הטירה באמצעות הארונית המקבילה לה בחנות חפצי האופל של בורגין וברקס. אוכלי המוות אכן מצליחים לחדור אל הטירה כשהם משתמשים בחדר הנחיצות ובארונית ההיעלמות. באמצעות כניסתם זו אל הטירה, רוצחים את אלבוס דמבלדור בשנת 1997.
חדר החפצים הנסתרים הופך לבלתי נגיש בכל פעם שחדר הנחיצות נמצא בשימוש ולובש צורות שונות. כתוצאה מכך, במהלך הקרב על הוגוורטס, כאשר החדר סיפק מעבר ומפלט להוגוסמיד ומקום מסתור, היה צורך לרוקן ממנו את כל האנשים ולהביא אותו לכדי "איפוס" כדי לאפשר פעם נוספת את הגישה אל חדר החפצים הנסתרים.

הוא עמד בתוך חדר בגודל של קתדרלה גדולה. החלונות הגבוהים הטילו אלומות אור על מה שנראה כעיר שלמה מבוצרת, אשר חומותיה בנויות מחפצים שהוחבאו על-ידי דורות של תלמידי הוגוורטס. היו שם סימטאות וכבישים שמשני עבריהם ערימות מטות לנפול של רהיטים שבורים ופגומים, שאוכסנו פה, אולי, כדי להסתיר ראיות לכשפים שלא עלו יפה, או שהוחבאו על-ידי גמדונים הקנאים לשלמות הטירה. היו רבבות ספרים, שכולם כנראה נאסרו לקריאה, או הושחתו, או נגנבו. היו רוגטקות מכונפות וצלחות פריזבי נושכות, שלחלקן עוד הייתה חיוניות מספקת כדי לרחף בעייפות מעל להררי החפצים הנשכחים: בקבוקים סדוקים ובהם שיקויים קרושים, כובעים, תכשיטים, גלימות; קליפות ביצים של דרקונים, בקבוקים סגורים שתכולתם עוד נצצה ברשע, כמה חרבות מחלידות וגרזן אחד, כבד ומגואל בדם.

מלחמת הקוסמים השנייה
בשנת הלימודים שבין 1997 לבין 1998, מספר תלמידים, בהנהגתו של נוויל לונגבוטום, משתמשים בחדר כדי להימלט מזעמם של הפרופסורים החדשים מטעם אוכלי המוות, האחים קארו. בעייתם העיקרית של המורדים הייתה המחסור במזון, שכן המזון הוא אחד מ
חמשת היוצאים מהכלל של חוק גמפ לשינוי צורה של היסודות ועל כן החדר אינו מסוגל לספקו. בעיה זאת באה לידי פתרון במעבר הסודי הקיים בין חדר הנחיצות לבין פונדק ראש החזיר שמצוי בהוגסמיד. בעליו של הפונדק, אברפורת' דמבלדור, מספק למורדים מזון בשעת הצורך ומביע באמצעות המעשה את תמיכתו הסמויה. המעבר תורם רבות גם לכניסתם של חברי מסדר עוף החול לשטחי הטירה בעת הקרב על הוגוורטס. באמצעות המעבר נכנסים חברי המסדר אל טירה מבלי לעורר את לחש הזועקה המופעל על הוגסמיד.
שעות ספורות טרם פריצתו של הקרב, חדר הנחיצות משמש כמקום המעבר והפינוי של התלמידים אל הוגסמיד. בשלב מאוחר יותר, הארי מבין שהעטרת של רייבנקלו, אחד מן ההורקרוקסים של הלורד וולדמורט, מוטמנת בתוך חדר הנחיצות, חדר החפצים הנסתרים. הוא נזכר שראה דבר-מה שמזכיר בצורתו ובתיאורו את צורת העטרת בעת שהחביא את ספרו של הנסיך חצוי-הדם במהלך שנתו השישית. באותה התקופה, נדמה היה שהתרחשה שנים רבות מוקדם יותר, הוא אף הרים את העטרת מבלי שהבין את מהותה.
כדי לאפשר את הגישה אל חדר החפצים הנסתרים, נאלצו הארי, רון והרמיוני לפנות את החדר מהתלמידים שביקשו להימלט אל הוגסמיד. למרבה הצער, או שמא למרבה השמחה, דראקו מאלפוי טומן לשלושה מארב יחד עם זוג חבריו, וינסנט קראב וגרגורי גויל. קראב, בטיפשוטו, הטיל את קללת שלהבת השדים - אש מקוללת, אחד החומרים שמסוגלים להשמיד בכוחם הורקרוקסים. כאשר הלהבות פורצות בחדר הנחיצות ושורפות את כל תכולתו, שורפת האש הבוגדנית גם את יוצרה עד למותו.

חדר הנחיצות, תמונה מתוך הסרט החמישי בסדרת הסרטים
חדר הנחיצות, תמונה מתוך הסרט החמישי בסדרת הסרטים



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007