האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

הבית הזוכה בתחרות הבתים לשנת ההיפוגריף 2024 הוא...

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: על ספת הפסיכולוג
עודכן ב: היום ב-13:47

שם הפאנפיק: ויהי בימי שפוט הפלישתים
עודכן ב: אתמול ב-21:56

שם הפאנפיק: אהבת השמש והצללים
עודכן ב: אתמול ב-21:15

שם הפאנפיק: האויב האחרון
עודכן ב: אתמול ב-19:09

שם הפאנפיק: שומרת הערים האסורות.
עודכן ב: אתמול ב-15:33

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

ויקטור קרום

ויקטור קרום, על-פי סדרת הסרטים ויקטור קרום היה קוסם בולגרי. הוא למד במכללת דורמשטרנג, ובגיל שבע-עשרה, כשעוד למד בבית הספר, הוא היה המחפש של נבחרת הקווידיץ' הלאומית של בולגריה.
בשנת 1994 שיחק בגמר אליפות הקוודיץ' העולמי. האירים זכו במשחק, אבל ויקטור תפס את הסניץ' וסיים את המשחק.
בהמשך אותה השנה, הוא היה חלק ממשלחת של דורמשטרנג שנשלחה לבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות כדי להשתתף בטורניר הקוסמים המשולש. הוא נבחר על-ידי גביע האש כנציג של דורמשטרנג, והתחרה באומץ. בסופו של דבר הטורניר נגמר בטרגדיה עם מותו של סדריק דיגורי, וויקטור שב הביתה.
ב-1997 הוא נכח בחתונתם של פלר דלאקור וביל וויזלי.


ראשית חייו
ויקטור גדל בבולגריה, ולמד במכללת דורמשטרנג. הוא היה אחד מהאנשים האחרונים שרכשו שרביט שהוכן על-ידי יצרן השרביטים גרגודוביץ'.
במהלך לימודיו בבית הספר, ויקטור היה עובר על-יד הסמל שגלרט גרינדלוולד חרט על הקיר בדורמשטרנג, ויקטור חשב שזהו הסמל של גרינדלוולד כשבעצם זה היה הסמל של אוצרות המוות.
תלמידים אחרים בבית הספר היו מעתיקם את הסמל לספריהם ובגדיהם בשביל לזעזע ולהרשים אחרים. כשהוא נעלב ופגוע, ויקטור, שסבו נרצח על-ידי גרינדלוולד, ותלמידים אחרים שאיבדו קרובי משפחה לגרינדלוולד לימדו אותם לקח.

"...זה הסמל שלו, מיד אני זיהיתי: גרינדלוולד באיזה קיר בדורמשטרנג חרט אותו, כשעוד היה תלמיד שם. כל מיני טיפשים את הסמל היו מעתיקים למחברות ולבגדים שלהם, כדי לזעזע, לעשות עצמם גדולים – עד שאנחנו, שקרובי משפחה איבדנו לגרינדלוולד, לימדנו אותם לקח."

ויקטור קרום במהלך אליפות העולם בקוודיץ'
ויקטור, שהיה מחפש מוכשר, נבחר לשחק בנבחרת הקווידיץ' הלאומית של בולגריה למרות שעוד היה תלמיד בבית הספר, והוא נחשב לאחד השחקנים הטובים בעולם.
בשנת 1994, הוא שיחק באליפות הקוודיץ' העולמית, עזר לבולגריה להגיע אל הגמר שבו הם שיחקו נגד נבחרת הקווידיץ' הלאומית של אירלנד.
במהלך משחק הגמר, ויקטור שיטה במחפש האירי, איידן לינץ', בכך שביצע את תרגיל ורונסקי וכתוצאה מכך, לינץ' התרסק על הקרקע. למרות יכולותיו של קרום, הקבוצה האירית הייתה טובה מדי בשביל הנבחרת הבולגרית, וויקטור החליט לסיים את המשחק על-ידי תפיסת הסניץ'.
במהלך המרדף שלו אחר הסניץ', הוא נחבט בפניו על-ידי מרביצן ושבר את אפו. ויקטור תפס את הסניץ' וסיים את המשחק בתנאים שלו. הוא קיבל מדליית מקום שני יחד עם שאר נבחרת בולגריה.

"אין אף אחד כמו קרום! הוא כמו ציפור בדרך שבה הוא רוכב! הוא יותר מסתם אתלט... הוא אמן."
- רון וויזלי על ויקטור קרום.

ויקטור קרום במהלך טורניר הקוסמים המשולש
ויקטור היה חלק ממשלחת דורמשטרנג שנסעה יחד עם איגור קרקרוף, מנהל דורמשטרנג, להוגוורטס כדי להתחרות בטורניר הקוסמים המשולש שחל ב-30 באוקטובר.
נוכחותו בבית הספר עוררה התרגשות מכיוון שהוא היה מפורסם, וחבורה של בנות מצחקקות הייתה עוקבת אחריו.
הוא הכניס את שמו לגביע האש כדי להשתתף בטורניר, וב-31 באוקטובר לאחר ארוחת ליל כל הקדושים הוא נבחר כנציג של דורמשטרנג.
כאשר הארי נבחר כנציג הרביעי בטורניר הקוסמים המשולש ויקטור לא הביע שום דעה בעניין.
לפני תחילת הטורניר, ויקטור השתתף בטקס שקילת השרביטים שנעשה על-ידי מר אוליבנדר, ובכתבה שכתבה ריטה סקיטר על טורניר הקוסמים המשולש הוזכר רק שמו של הארי. הכתבה של סקיטר התרכזה בכניסתו של הארי פוטר לטורניר, וויקטור רק הוזכר בשורה האחרונה בכתבה; וגם שם, שמו נכתב עם שגיאות.
ויקטור בילה את רוב זמנו בהוגוורטס בספרייה, עקב משיכתו להרמיוני גריינג'ר. בכל יום, הוא הלך לספרייה בכוונה לדבר איתה, אבל הוא לא אזר מספיק אומץ כדי לעשות זאת. החבורה של הבנות המצחקקות המשיכה לעקוב אחריו, כאשר הם מתמהמהות מאחורי ספרים ומתבוננות בו.

"טוף, גם לנו טירה כזאת יש, פחות גתולה, ואני חושף גם פחות נוחה," הוא סיפר להרמיוני. "אצלנו רק ארבע קומות יש, ואש מתליקים רק בשביל לעשות קסם. אבל בחוץ שטח יותר גתול יש אפילו מהוגוורטס - רק שבחורף אור שמש כמעט אין, אז אי-אפשר לצאת לשם. אבל בקיץ כל יום אנחנו במטאטא עפים, מעל האגמים וההרים - "
- ויקטור קרום משווה את דורמשטרנג להוגוורטס.

המשימה הראשונה
ב-24 בנובמבר, ויקטור השתתף במשימה הראשונה של טורניר הקוסמים המשולש.
ויקטור, שהוזהר מראש מפני הדרקונים על-ידי קרקרוף (שחמק לתוך היער האסור), לא הראה שום הפתעה כאשר הכריזו על מבחן הדרקונים. ויקטור בחר במכדררת האש הסינית האדומה. כשהוא נכנס לזירה אחרי פלר דלאקור, ויקטור אפילו לא חשב לעוף על מטאטא. הוא השתמש בקללת הקונג'וקטיויטיס כדי לעוור את הדרקון ולקחת את הביצה המוזהבת, אבל הדרקון, מבולבל מהעיוורון, מעד ומחץ חצי מהביצים האמיתיות שהוא שמר עליהם. ויקטור איבד נקודות בשל כך, והיה בתיקו במקום הראשון יחד עם הארי פוטר.

נשף חג המולד והמשימה השנייה
עם התקרבותו של נשף חג המולד, ויקטור סוף סוף אזר את האומץ לשאול את הרמיוני אם היא רוצה לבוא איתו לנשף, למרות שהוא בקושי יכול היה לבטא את שמה. יחד עם שאר המתמודדים, הם פתחו את הנשף בריקוד, והרמיוני העבירה את הערב בניסיון ללמד את ויקטור איך לבטא את שמה בצורה נכונה. התפתחות בלתי צפויה ב"מערכת יחסים" שלהם הייתה כשהרמיוני נבחרה על-ידי השופטים של הטורניר להיות זאת שויקטור יציל מהאגם במשימה השנייה.
כשפתר את החידה מהביצה הזהובה, ויקטור ידע שעליו לנשום מתחת למים לפחות לשעה במהלך המשימה השנייה. הוא בחר לעבור שינוי-צורה לכריש, אבל רק ראשו השתנה. למרות זאת ויקטור הצליח לשחות מתחת לפני המים במשך השעה ולהגיע לכפר בני-הים. אבל, השיניים של קרום לא היו ממוקמות טוב מספיק בפיו כדי שיוכל לנשוך ולקרוע את החבלים שכבלו את הרמיוני. הארי, שכבר הגיע לכפר בני-הים לפני ויקטור, ראה את הבעיה, וחשש לחיי הרמיוני. הוא תפס אבן חדה, היכה בכתפו של קרום והושיט לו את האבן. ויקטור חתך את החבלים עם האבן ושחה עם הרמיוני בחזרה למעלה. ויקטור חרג מגבולות הזמן המוקצב והגיע שני, אבל הוא קיבל את המקום השלישי לאחר שהשופטים לקחו בחשבון את הנחישות של הארי להציל את כל בני הערובה.
כשהוא חזר ליציע שליד האגם, ויקטור הודה בפני הרמיוני שהוא מעולם לא הרגיש ככה כלפי אף אחת אחרת, והוא הזמין אותה לבלות איתו את הקיץ בבולגריה.

הרמיוני: "איך היא ידעה שויקטור הזמין אותי לבקר אותו בקיץ? מדאם פומפרי חילקה לשנינו שמיכות, ואז הוא כזה הרחיק אותי מהשופטים כדי שהם לא יוכלו לשמוע, ואמר שאם אין לי תוכניות אחרות לקיץ, אולי אני אהיה מעוניינת ל-"
רון: "ומה ענית?"
הרמיוני: "והוא באמת אמר שמעולם הוא לא הרגיש ככה כלפי אף אחת אחרת..."

המשימה השלישית
לאחר המשימה השנייה, ריטה סקיטר פירסמה כתבה על "שיברון הלב של הארי פוטר" ובו כתבה על כך שהרמיוני משחקת ברגשותיהם של הארי וויקטור. כתוצאה מכך, לפני המשימה השלישית, ויקטור ושאר המתמודדים ראו את תחילת המבוך שעליהם יהיה לעבור. בדרכם חזרה לטירה, ויקטור לקח את הארי הצידה כדי לשאול אותו אם בינו ובין הרמיוני יש משהו. הארי הבטיח לו שהוא והרמיוני הם רק ידידים, אבל השיחה שלהם נקטעה עם הגעתו של ברטימיוס קראוץ' המבולבל. בזמן שהארי מיהר להביא עזרה, ויקטור נשאר עם קראוץ', וקראוץ' שיתק אותו. דמבלדור שיחרר אותו וויקטור אמר שכשהוא הסתובב קראוץ' תקף אותו.
ויקטור נכנס למבוך אחרי הארי וסדריק, והתחיל לחפש אחר גביע טורניר הקוסמים המשולש. במהלך המשימה, ברטי קראוץ' ג'וניור, שבעזרת שיקוי פולימיצי התחזה לאלסטור מודי, קילל את ויקטור בקללת האימפריוס, על מנת שהארי ינצח בטורניר. תחת שליטתו של מודי, ויקטור כישף את סדריק דיגורי בקללת הקרושיאטוס, אבל הארי שיתק אותו וסדריק ירה ניצוצות אדומים משרביטו כדי שיחלצו את ויקטור מהמבוך.
לאחר סוף הטורניר והרצח של סדריק דיגורי, ויקטור השתתף בסעודת סוף השנה, שגם הייתה ערב זיכרון לסדריק. למחרת ויקטור עזב את הוגוורטס לאחר שהוא נפרד בפרטיות מהרמיוני, נתן לרון את החתימה שלו והביע מול הארי את צערו על מותו של סדריק.

חיים מאוחרים
למרות הזמנתו, הרמיוני מעולם לא ביקרה את ויקטור בבולגריה, אבל השניים המשיכו לשמור על קשר דרך מכתבים.
ב-1 באוגוסט 1997, ויקטור השתתף בחתונתם של פלר דלאקור וביל וויזלי בהזמנתה של פלר.
במהלך קבלת הפנים, הוא הודיע שקסנופיליוס לאבגוד ענד את סמלו של הקוסם האפל גלרט גרינדלוולד. במהלך שיחתו עם הארי פוטר (שבעזרת שיקוי פולימיצי הוסווה למישהו בשם ברני וויזלי), הוא הביע את רצונו להזמין אותו לדו-קרב על ענידת הסמל הזה, אבל התאפק בגלל שזו הייתה חתונתה של פלר, "ברני" ניסה להבטיח לו שקסנופיליוס בוודאי חשב שזה משהו אחר לגמרי ממה שקרום חשב. מאוחר יותר ויקטור התעמת עם לאבגוד לגבי הסמל והתווכח איתו לפני כל האורחים.
בקבלת הפנים, ויקטור בירך את הרמיוני בהתלהבות ואמר לה שהיא נראית נפלא. רון וויזלי במהירות לקח את הרמיוני לרחבת הריקודים, וויקטור התאכזב לגלות שהשניים היו בסוג של קשר רומנטי. לאחר מכן הוא אמר להארי, שהיה תחת שיקוי הפולימיצי, שג'יני וויזלי יפה. הארי מיד אמר לו שלג'יני יש חבר קנאי, ושויקטור לא רוצה להסתבך איתו. ויקטור אמר לו שמה הטעם להיות שחקן קווידיץ' בינלאומי אם כל הבנות היפות תפוסות.
בסופו של דבר ויקטור מצא אהבה עם מישהי מארץ מולדתו, בולגריה.

"מה טעם יש להיות שחקן קווידיץ' בינלאומי אם כל הבנות היפות כבר תפוסות הן?"
- ויקטור קרום להארי פוטר.

מראה חיצוני
ויקטור היה גבוה, רזה, בחור חיוור עם שיער ועיניים כהות. היה לו אף גדול ומעוקל שהוא ירש מאביו, פרופיל חד וגבות שחורות עבות. למרות שהוא נראה מאוד חינני על המטאטא, כתפיו היו שפופות וכפות רגליו היו מעט עקומות. הרמיוני גריינג'ר תיארה אותו כ"ממורמר" ולא יפה במיוחד, ובהזדמנות אחרת היא התלוננה על קבוצת המעריצות של קרום שהייתה עוקבת אחריו לספרייה ועושה רעש, מה שהפריע להרמיוני לקרוא.
בחתונה של פלר וביל לויקטור היה זקן קטן.

אישיות ותכונות
זועף ומדוכדך, ויקטור בדרך-כלל שמר על החברה שסבבה אותו וכמעט ולא דיבר אלא אם כן הוא היה חייב. למרות הפירסום שלו, או אולי בגללה, ויקטור היה שמרן ולא חיבב את תשומת-הלב שקיבל בהיותו סלבריטאי. אולם, הוא היה ידוע כחבר טוב לאלו שהוא הרשה להיות קרובים אליו, כמו הרמיוני גריינג'ר, מי שהיה מדבר אליה עם "הרבה התלהבות". כשהם התיידדו, הרמיוני תיארה את ויקטור כמישהו מאוד אדיב ובכלל לא מה שהיית מצפה מתלמיד בדורמשטרנג להיות. ויקטור גם התייחס יפה לאלו שהתייחסו אליו בצורה שווה או לאלו שהתרשמו ממנו. סדריק דיגורי תמיד היה מנומס אליו, וויקטור התעצב במותו של סדריק, והוא התרשם מכישרונות התעופה של הארי פוטר במהלך המשימה הראשונה. הארי החשיב את ויקטור כ'הרבה יותר קשוח ממה שהוא נראה' אחרי שראה אותו צולל לאגם הגדול בהוגוורטס באמצע ינואר.

"הוא ממש נחמד, אתה יודע, הוא בכלל לא כמו שאפשר היה לחשוב, בתור תלמיד מדורמשטרנג."

יכולות קסם ומיומנויות

  • קווידיץ': כשהיה בן שבע-עשרה, ויקטור היה המחפש של נבחרת הקווידיץ' הלאומית של בולגריה, מה שמעיד על כישרון אתלטי מדהים.
  • שינויי-צורה: ויקטור היה מוכשר גם בקסמי שינויי-צורה. הוא שינה את עצמו חלקית לכריש במהלך המשימה השנייה של טורניר הקוסמים המשולש.
  • אומניות האופל: בדורמשטרנג, הוא למד איך להשתמש בכוחות האופל, למרות שלא היה קוסם אפל. הוא אולץ להשתמש בקללת הקרושיאטוס על סדריק דיגורי כשהיה תחת השפעת קללת האמפריוס.
  • דו-קרב: ויקטור טען, שאם זה לא היה מפריע לחתונתם של ביל וויזלי ופלר דלאקור, הוא היה מזמין לדו קרב את קסנופיליוס לאבגוד על כך שהוא לבש את סמלו של גלרט גרינדלוולד.

ויקטור קרום במהלך אליפות העולם בקווידיץ' ויקטור קרום כחבר משלחת בית ספר דורמשטרנג, טורניר הקוסמים המשולש ויקטור קרום משה את הרמיוני גריינג'ר מהאגם השחור, המשימה השנייה ויקטור קרום בנשף חג המולד, 1994
ויקטור קרום בגמר אליפות העולם בקווידיץ', כחבר משלחת דורמשטרנג ב-1994, במשימה השנייה ובנשף חג המולד

אטימולוגיה

  • ויקטור (Viktor) הוא הגרסה הסלבית של השם ויכטור (Victor). השם נגזר מהמילה הלטינית Victoris, שמשמעותה היא "הכובש" או "המנצח", ולכן מתאים לשחקן קווידיץ' חזק ותקיף.
  • קרום היה שמו של מלך בולגריה ששלט בין השנים 803 ל-814, וייסד שושלת ששלטה במדינה עד שנת 997. עם זאת, קרום אינו שם נפוץ בבולגריה המודרנית כיוון שמוצאו פגאני, ולמעשה הוא אינו שם משפחה אלא שם פרטי; בתקופת שלטונו של קרום המפורסם, השליטים הבולגרים היו ידועים בשמם הפרטי, כיוון שכולם היו מאותה משפחה, מורחבת או מצומצמת.

מאחורי הקלעים

  • השחקן הבולגרי סטניסלב לנבסקי גילם את ויקטור קרום בעיבוד הקולנועי לספר "הארי פוטר וגביע האש". לנבסקי היה אמור לגלם את דמותו של קרום גם בסרטי "הארי פוטר ואוצרות המוות", אך דמותו לא הופיעה, ולכן שמו לא הופיע ברשימת הקרדיטים בסוף הסרט. לפיכך, נראה שהסצינה בה היה אמור להופיע נמחקה מהתסריט.
  • בסדרת הספרים, ויקטור תואר כגבוה, רזה, בעל אף מעוקל וגבות שחורות ועבות. למרות זאת, השחקן שמגלם את דמותו בסרט הרביעי הוא נמוך, בעל כתפיים רחבות, אף ישר וגבות דקות. יש לו גם זיפים ושער קצר מאוד, שלא תוארו בספר. עם זאת, בספר האחרון, צויין שויקטור גידל זקן קטן, כך שייתכן כי הזיפים שהיו לו בעבר צמחו לזקן.
  • במשחק "לגו הארי פוטר: שנים 1-4", ויקטור מנשק את הרמיוני בנוכחותו של רון, בעוד שבספרים רון מגלה על הנשיקה של השניים כמעט שנתיים מאוחר יותר.
  • בספר, קרום תוקף את סדריק דיגורי במבוך עם קללת קרושיאטוס. בסרט, לעומת זאת, הוא מנסה להרוג אותו.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
8236 21360 21315 21391


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007