האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

הבית הזוכה בתחרות הבתים לשנת ההיפוגריף 2024 הוא...

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: יומנו של ניקו די אנג'לו
עודכן ב: אתמול ב-19:20

שם הפאנפיק: גמד ענק - המשחק של וולדי
עודכן ב: אתמול ב-7:36

שם הפאנפיק: אם מצנפת המיון הייתה ב...
עודכן ב: אתמול ב-6:55

שם הפאנפיק: הוגוורטס החדש
עודכן ב: 17.04.2024

שם הפאנפיק: הנכד של וולדמורט-הגרסה שלי
עודכן ב: 17.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

גאריק אוליבנדר

אוליבנדר

גאריק אוליבנדר (נולד ב־25 בספטמבר בשנת 1921 או קודם לכן) היה בעל חנות השרביטים "אוליבנדרס" בסמטת דיאגון במהלך מרבית שנות המאה ה־20. הוא נחשב ליוצר השרביטים הטוב ביותר בעולם כולו, וקוסמים ומכשפות רבים קנו את שרביטיהם ממנו. בשנת 1996 חטפו אוכלי המוות את אוליבנדר לפי פקודתו של הלורד וולדמורט ועינו אותו באחוזת מאלפוי, בה נותר עד שנת 1998, בה הארי פוטר, רון וויזלי, הרמיוני גריינג'ר ודובי הצילו אותו.

ביוגרפיה

חיים מוקדמים
גאריק אוליבנדר נולד לגרבייס אוליבנדר ולאשתו ילידת־המוגלגים ב־25 בספטמבר בשנת 1921 או קודם לכן. הוא נולד לשושלת ארוכה של יצרני שרביטים שהחלו את מלאכתם באנגליה בשנת 382 לספירה. בצעירותו למד בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, ומוין לבית רייבנקלו.

קריירה כיצרן שרביטים
אוליבנדר הפגין יכולת מרשימה בייצור שרביטים כבר מגיל צעיר. הוא פיתח שאיפה לשפר את ליבות השרביטים שהכין והיה נחוש להכין את השרביט הטוב ביותר.

טרם בעלותו של אוליבנדר על חנות השרביטים, נהגו הקוסמים להשתמש במגוון רחב של סוגי ליבות שרביטים. הלקוח נהג להציג בפני יצרן השרביטים חומר קסום אליו הוא היה מחובר, ויצרן השרביטים היה יוצר מאותו החומר שרביט. אדון אוליבנדר, מנגד, טען כי פעולה זו שינתה את מזגו של השרביט, ויצר מהפכה של ממש בדרך ייצור השרביטים כשהחל להשתמש בליבות עשויות חומרים קסומים שנבחרו בדייקנות, כך שהשרביט הותאם לבעליו. למרות שבתחילה התנגדו לדרכו, התברר במהרה כי השרביטים שיצר אוליבנדר היו עדיפים בהרבה על פני האחרים. שיטותיו לאיתור החומרים הדרושים לליבות השרביטים ולהכנתם, לאיחודם ולהתאמתם ללקוחות, היו שמורים מפני יצרני השרביטים האחרים שחמדו בהן.

בשלב מסויים בקריירה שלו, בשנת 1938, מכר לטום רידל את השרביט שלו.

שרביטו של הארי פוטר

"מעניין מאוד איך הדברים האלה קורים. להזכירך, השרביט הוא זה שבוחר את הקוסם... אני חושב שאפשר לצפות ממך לדברים גדולים, מר פוטר... אחרי הכל, גם זה־שאין־לנקוב־בשמו עשה דברים גדולים – נוראיים, כן, אבל גדולים."
- מר אוליבנדר להארי פוטר, הספר הראשון.

מר אוליבנדר יצר גם את השרביט של הארי פוטר, ובעודו קונה את השרביט שלו סיפר לו מספר עובדות על השרביטים. הוא הסביר שלכל שרביט ישנה ליבה שעשויה מחומר מסויים בעל תכונות קסומות - ובשרביט של הארי הליבה הייתה עשויה נוצת עוף חול. הוא נזכר שהכין בעבר שרביט כמעט זהה לזה שמכר להארי, אשר בליבתו הייתה נוצה אחרת מאותו עוף החול, אבל עשוי מעץ שונה: שרביטו של הארי עשוי מצינית, שמשמעותו הסימבולית היא "הגנה", בעוד ששרביטו של טום רידל עשוי טקסוס, שמשמעותו הסימבולית היא "רעל". הוא הסביר גם שהשרביט הוא זה שבוחר את הקוסם, ולא להפך.

אוליבנדר מוכר להארי פוטר את שרביטו
אוליבנדר מוכר להארי פוטר את שרביטו

טורניר הקוסם המרובע בשנים 1994-1995
בהיותו יוצר שרביטים מוכר ואהוד, התבקש אוליבנדר לבדוק את שרביטיהם של ארבעת המתחרים בטורניר הקוסמים המרובע טרם תחילת התחרות, כדי לוודא שכולם פועלים כראוי.

מלחמת הקוסמים השנייה

ניסיון השוד של החנות שלו
בשנת 1996 נעצרה המכשפה אלכסנדרה ווקר בחשד לניסיון שוד של החנות שלו. אותה מכשפה נאסרה ופרטים על המקרה הגיעו לכותרות של הנביא היומי.

חטיפתו לפי פקודתו של הלורד וולדמורט

"אבל שרביטים - מאיפה ישיגו כולם שרביטים?"
- ג'יני וויזלי לאחר שגילתה את חטיפתו של אוליבנדר, הספר השישי.

בשנת 1996 נחטף אוליבנדר לפי פקודותיו של הלורד וולדמורט, והשאיר אחריו חנות ריקה וסגורה, ללא סימני מאבק. מסתמן כי השרביט האחרון שמכר היה שרביטו החדש של נוויל לונגבוטום. מאוחר יותר התברר כי הוא מוחזק במאסר ומעונה באחוזת מאלפוי, במטרה להוציא ממנו מידע על הליבות התאומות של השרביטים של הארי פוטר ושל הלורד וולדמורט. עצתו של אוליבנדר לוולדמורט הייתה להשתמש בשרביט אחר שאינו השרביט שלו.
לאחר שהשתמש בשרביט של לוציוס מאלפוי ונכשל, ציווה על אוליבנדר להסביר מדוע השרביט פעל כפי שפעל. למרות שלא יכל להסביר את האירוע היות ומעולם יוצר שרביטים לא היה עד לאירוע שכזה, הלורד וולדמורט עינה אותו ותיחקר אותו על קיומו של השרביט החזק ביותר שקיים, שרביט הבכור.

פנריר גרייבק ואוכל מוות נוסף חוטפים את אוליבנדר
פנריר גרייבק ואוכל מוות נוסף חוטפים את אוליבנדר

מאבק ובריחה מאחוזת מאלפוי
הארי פוטר וחבריו נתפסו ונלקחו למרתף באחוזת מאלפוי, בו הושמו במעצר מר אוליבנדר, דין תומאס ולונה לאבגוד. דובי גמדון הבית סייע לאוליבנדר ולשאר העצורים לברוח משם. נראה שהיה מיודד עם לונה בזמן מעצרם באחוזה, שכן אמר מאוחר יותר שהיא "הייתה לו מקור נחמה בל-יתואר, במקום הנורא הזה."

אוליבנדר באחוזת מאלפוי אוליבנדר לפני בריחתו מהאחוזה עם לונה לאבגוד ודובי
אוליבנדר באחוזת מאלפוי, אוליבנדר לפני הבריחה מהאחוזה עם לונה לאבגוד ודובי

שהייתו בבקתת הצדפים

"יצרן השרביטים שכב על אחת משתי מיטות-היחיד בחדר, זו הרחוקה מהחלון. יותר משנה הוא היה כלוא במרתף ההוא, ולפחות פעם אחת, ידע הארי, עבר שם עינויים. גופו היה כחוש, ועצמות פניו התבלטו מתוך עורו הצהבהב. עיניו הגדולות והכסופות נראו פשוט ענקיות בשמורותיהן השקועות. הידיים שנחו על כיסוי המיטה היו יכולות להיות ידיים של שלד."
- תיאור של אוליבנדר בבקתת הצדפים, הספר השביעי.

אוליבנדר נלקח לבקתת הצדפים, בה התאושש מחודשים של מאסר ועינויים, ומאוחר יותר עבר לביתה של מיוריאל בו הסתתר עד לסוף המלחמה. לאחר המלחמה הוא ייצר שרביט חדש ללונה לאבגוד.

"אדון אוליבנדר," אמר הארי. "אתה סיפרת לאתה-יודע-מי ששרביט הבכור נמצא בידי גרגורוביץ', נכון?"
אוליבנדר החוויר עוד יותר, אם הדבר אפשרי בכלל. כשבלע את רוקו, הוא נראה כמו רוח רפאים.
"אבל איך - איך אתה - ?"
"לא משנה איך אני יודע," [...] "אמרת לאתה-יודע-מי שהשרביט אצל גרגורוביץ'?"
"הייתה שמועה כזאת," לחש אוליבנדר. "שמועה, לפני שנים רבות כל-כך, שנים לפני שנולדת! אני חושב שגרגורוביץ' עצמו הוא שהפיץ אותה. אתה יכול להבין כמה זה הועיל לעסקיו, לטעון שהוא חוקר ומנסה לשחזר את התכונות של שרביט הבכור."
"כן, זה די ברור," אמר הארי. הוא קם. "אדון אוליבנדר, שאלה אחרונה, ואחר-כך ניתן לך לנוח. מה אתה יודע על אוצרות המוות?"
"על אוצרות ה-מה?" שאל יצרן השרביטים, מבולבל לגמרי.
"אוצרות המוות."
"אני חושש שאין לי מושג על מה אתה מדבר. זה עדיין קשור איכשהו לשרביטים?"
- הארי פוטר ואוליבנדר דנים בשרביט הבכור ובאוצרות המוות, הספר השביעי.

אוליבנדר בזמן שהותו בבקתת הצדפים, מוסר מידע להארי פוטר
אוליבנדר בזמן שהותו בבקתת הצדפים, מוסר מידע להארי פוטר

חקר שרביט הבכור
כמו יוצרי שרביטים רבים אחרים, אוליבנדר מצא לנכון לחקור את קורות שרביט הבכור לעומק, ולכן חקר את ההיסטוריה שלו ואת היכולות הקסומות המיוחדות שלו. בניגוד להרמיוני גריינג'ר הוא האמין שקיומו של השרביט אינו טמון באגדה או במעשייה, והפגין התלהבות מעצם קיומו של השרביט. כשהוחזק במאסר בפקודתו של הלורד וולדמורט הוא אולץ לנדב את כל הפרטים שגילה על השרביט. בין היתר הוא מצא שהאדם האחרון שהחזיק בשרביט היה יצרן השרביטים גרגורוביץ', למרות שלא האמין לשמועה וחשב שהפיץ אותה יוצר השרביטים עצמו במטרה לקדם את עסקיו.

אישיות ותכונות אופי

"מולם עמד אדם קשיש. עיניו הגדולות, הבהירות, בהקו כמו ירחים באפלוליות החנות."
- פגישתו הראשונה של הארי פוטר באוליבנדר, הספר הראשון.

אדון אוליבנדר היה אדם חכם בעל זיכרון מצוין בכל הנוגע לקריירה שלו: הוא זכר את פרטיו של כל שרביט שיצר ומכר אי-פעם. נראה כי ככל שהיה קשה יותר למצוא שרביט מתאים ללקוח המזדמן לחנות, כך היה מסופק יותר.

"מעניין מאוד איך הדברים האלה קורים. להזכירך, השרביט הוא זה שבוחר את הקוסם... אני חושב שאפשר לצפות ממך לדברים גדולים, מר פוטר... אחרי הכל, גם זה-שאין-לנקוב-בשמו עשה דברים גרולים - נוראיים, כן, אבל גדולים."
- מר אוליבנדר להארי פוטר, הספר הראשון.

לעיתים התלהבותו מהשרביטים שיצר עירפלה את יכולת השיפוט שלו. כך קרה שהיה מרותק מקסמיהם של קוסמים רבי-עוצמה, על אף שהיו קוסמים אפלים. תכונה זו באה לידי ביטוי כשדיבר על הלורד וולדמורט: גם לאחר מלחמת הקוסמים הראשונה זכר שעשה עם שרביטו "דברים גדולים". דוגמה קיצונית הרבה יותר הייתה במלחמת הקוסמים השנייה, בה אוליבנדר היה מרותק מהמחשבה על הקסמים שיכול לעשות וולדמורט עם שרביט הבכור.
עם זאת, חייו ורווחתו היו חשובים לאוליבנדר, והוא גילה לוולדמורט מידע בכל פעם שעינה אותו. הוא פחד מזעמו של אדון האופל והתחנן לרחמיו כשגילה שעצתו שנתן לו הייתה שגויה.

יכולות קסם ומיומנויות

  • ייצור שרביטים: משפחת אוליבנדר הייתה ידועה כמייצרת השרביטים הטובה ביותר במדינה כולה.
  • קסמים אילמים: כנראה שלאוליבנדר הייתה היכולת להשתמש בקסמים אילמים, מפני שלא הוזכרו מילות קסם כשהעלה עננת עשן בשנת 1994.
  • התעתקות: אוליבנדר ידע להתעתק, אך לא יכול היה לברוח מאחוזת מאלפוי בשל הלחשים שחסמו את ההתעתקות מהמקום.
  • שימוש והסתגלות לשרביטים: אוליבנדר הצליח לבצע כישופים בשרביטיהם של סדריק, פלר, ויקטור והארי בשנת 1994.

שרביטים ידועים שנמכרו

בעל השרביט העץ ממנו הוא עשוי אורכו ליבתו הערות
מרי קטרמול דובדבן 22 סנטימטרים פרוות חד קרן דולורס אמברידג' האשימה אותה בגניבת השרביט, למרות שקנתה אותו אצל אוליבנדרס כשהייתה בת 11.
סדריק דיגורי מילה 31 סנטימטרים שערת זנב של חד קרן השרביט תואר כ"קפיצי למדי"; השיער נלקח מחד קרן יפה במיוחד בגובה שבע-עשרה ידיים, שכמעט שיפד את מר אוליבנדר לאחר שקטף שערה מזנבו.
לילי אוונס ערבה בוכייה 26 סנטימטרים לא ידוע השרביט תואר כ"גמיש" וכ"שרביט נחמד לכישופים".
הרמיוני גריינג'ר לא ידוע 27 ורבע סנטימטרים נימי לב של דרקון השרביט הוחרם כשחטפנים חטפו את השלישייה בשנת 1998.
רובאוס האגריד אלון 40 סנטימטרים לא ידוע השרביט תואר כ"די כפיף", ונשבר לשניים כשהאריד סולק מלימודיו בהוגוורטס במהלך שנתו השלישית, אך קרוב לוודאי שחלקי השרביט הוטמנו במטריה הורודה שלו.
בלטריקס לסטריינג' אגוז 24 ושלושה רבעי סנטימטרים נימי לב של דרקון השרביט תואר כ"חסר גמישות"; עבר לבעלותה של הרמיוני גריינג'ר לאחר הקרב באחוזת מאלפוי בשנת 1998.
השרביט השני של נוויל לונגבוטום דובדבן 32 סנטימטרים פרוות חד קרן ככל הנראה השרביט האחרון שייצר אוליבנדר לפני שנחטף בשנת 1996.
דראקו מאלפוי עוזרד 25 סנטימטרים פרוות חד קרן תואר כ"גמיש למדי"; השרביט הועבר לבעלותו של הארי פוטר לאחר הקרב באחוזת מאלפוי ב-1998 עד לרגע בו הארי הפך לבעל שרביט הבכור.
השרביט הראשון של הארי פוטר צינית 28 סנטימטרים נוצת עוף חול תואר כ"גמיש ונחמד"; מחירו היה 7 אוניות. השרביט היחיד שגרם לפריורי אינקנטאטם (נגרם בשל החיבור עם שרביטו של הלורד וולדמורט). יכול לפגוע אך לא להרוג את המחזיק בשרביט בעל הליבה התואמת. נשבר בדצמבר 1997 במכתש גודריק ותוקן על-ידי שרביט הבכור במאי 1998.
ג'יימס פוטר מהגוני 28 סנטימטרים לא ידוע השרביט תואר כ"בר-כיפוף" וכ"מצויין לשינויי צורה".
פיטר פטיגרו ערמון 23 וחצי סנטימטרים נימי לב של דרקון השרביט תואר כ"נוקשה". פטיגרו החזיק בו מאז חטיפתו של אוליבנדר בשנת 1996. עבר לבעלותו של רון וויזלי מאז המאבק באחוזת מאלפוי בשנת 1998.
טום רידל טקסוס 34 סנטימטרים נוצת עוף חול השרביט של רידל מכיל נוצה מעוף החול פוקס, בדיוק כמו השרביט של הארי, מה שהופך אותם לשרביטים בעלי ליבות תאומות.
צ'ארלי ורון וויזלי מילה 30 סנטימטרים פרוות חד קרן היה בעבר השרביט של צ'ארלי וויזלי, אחיו הגדול של רון; נשבר בספטמבר 1992 לאחר היתקלות בערבה המפליקה.
השרביט השני של רון וויזלי ערבה 35 סנטימטרים פרוות חד קרן נקנה מכספי הזכייה בהגרלת הנביא היומי.

מאחורי הקלעים

  • את דמותו של גאריק אוליבנדר גילם השחקן ג'ון הארט בעיבודים הקולנועיים "הארי פוטר ואבן החכמים", "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2".
  • אוליבנדר היה אחד מהקוסמים היחידים שהכירו את שמו האמיתי של הלורד וולדמורט עוד בתחילת הסדרה. בספר הראשון אמר שהוא זוכר ששרביטו של וולדמורט גרם לצלקתו של הארי, ואף על פי כן שהדבר לא נכתב בצורה מפורשת, העבודה שוולדמורט החזיק בכל חייו בשרביט אחד מוכיחה כי מדובר באותו שרביט שמכר לו אוליבנדר בגיל 11, בו השתמש בשמו הקודם.
  • שמו הפרטי של אוליבנדר, גאריק, שוחרר באחד מקטעי המידע שבפוטרמור.

אטימולוגיה
פירושו של שמו הפרטי של אוליבנדר, גאריק, הוא "בעל כוח החנית" בשפה הגרמנית.



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
53 285 302 100


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007