|
גולשים יקרים!
לפי מאמר שהתפרסם השבוע ב-"Journal of Applied Social Psychology", חוקרים מאיטליה ומאוניברסיטת "Greenwich" שבממלכה המאוחדת מצאו כי תלמידים אשר קראו את סדרת "הארי פוטר" נוטים להיות מושפעים פחות מדעות קדומות על קבוצות סטריאוטיפיות מאשר אלו שלא קראו אותה.
במחקר, תלמידי תיכון התבקשו למלא שני שאלונים: בשאלון הראשון חיברו רשימה של ספרים אותם הם קראו, ובשאלון השני כתבו על יחסם להומוסקסואליות. לפי תוצאות המחקר, היחס לקהילת הלהט"בים של התלמידים אשר כללו את סדרת "הארי פוטר" ברשימתם היה חיובי יותר.
מובילת המחקר, לוריס וזלי מאוניברסיטת "Modena" שבאיטליה, סיפרה ל-"Science of Us" כי: "הספרים (בסדרת 'הארי פוטר') לא מדברים ישירות על קבוצות הקיימות בעולם האמיתי, ולכן המסר שבהם יכול לפנות לכל הקטגוריות הסטיגמטיות."
וזלי הציעה לכל בתי-הספר המחפשים דרך ללמד תלמידים על נפלאות המגוון האנושי להשתמש ב"הארי פוטר", והוסיפה: "לעודד קריאת ספרים ולערב זאת בתוכנית הלימודים יסייעו לא רק בשיפור רמת האוריינות של התלמידים, אלא גם בשיפור עמדותיהם והתנהגויותיהם, ובסופו של דבר יתרמו ליצירת חברה שיוויונית יותר."
תוכלו לקרוא את הכתבה המלאה בשפה האנגלית כאן.
|