האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים


הודעות אחרונות
 



מצנפת המיון
ברוך הבא קוסם! המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: הארי רידל
עודכן ב: אתמול ב-19:19

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: אתמול ב-19:14

שם הפאנפיק: ימי בראשית
עודכן ב: אתמול ב-10:12

שם הפאנפיק: הוגוורטס החדש
עודכן ב: 17.05.2024

שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 15.05.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 


הנך צופה בחדשות המותאמות לקטגוריה: הספרים

גולשים יקרים,
תוכנית הרדיו של ה-BBC שידרה פרק שבו מרואיין בארי קאנינגהאם, המוציא לאור של סדרת הספרים "הארי פוטר".
ספרי "הארי פוטר" נמכרו בלמעלה מ-450 מיליון עותקים ברחבי העולם, אך לפני שהספרים פורסמו, מוציאים רבים לאור דחו את  ג'יי קיי רולינג ולא הסכימו להוציא את הספר הראשון בסדרה, "הארי פוטר ואבן החכמים". בארי קאנינגהאם היה המוציא לאור שהסכים להוציא את הספר, אחרי שהוא ובתו הוקסמו ממנו.
בראיון בארי סיפר כי הרבה אנשים שואלים אותו כמה זמן לוקח למוציא לאור לדעת שהוא אוהב את הספר, ומה משך את תשומת ליבו בספרי "הארי פוטר". הוא השיב: "התחברתי לסיטאוציה של הארי. מה שבאמת אהבתי בסיפור היה החברות, החברות בין הילדים הייתה מה שבאמת ריגש אותי." בתו של בארי, אליס, קראה את הספר בלילה שבו אביה הביא לה אותו. "היא לא הייתה מסוגלת להפסיק לקרוא," הוא מספר.
בסופו של דבר, נסגרה עסקה במחיר נמוך יחסית עם הסוכן של רולינג. "העסקה המשמעותית ביותר שנעשתה בהוצאה בחמישים השנים האחרונות," צחק בארי. "עכשיו אני צוחק על זה, אבל בחיים לא הייתי מנחש."


בארי קאנינגהאם

רולינג התקשתה להאמין שמישהו הסכים להוציא את הספר שלה, ונשארה חסרת מילים כשגילתה שסוף סוף זכתה להוציא את הספר שלה אחרי כל כך הרבה דחיות. בארי סיפר כי הוא לא היה מודע למסע הארוך שרולינג עברה עד שהגיעה אליו.
כדי לקרוא עוד מהראיון בשפה האנגלית, לחצו כאן. לכתבה המקורית לחצו כאן.
מה דעתכם? חושבים שהסיפור של רולינג הוא דוגמה לכך שאסור לוותר? שתפו אותנו!
המשך גלישה מהנה,
צוות Hportal - פורטל הארי פוטר הישראלי!



פורסם על ידי Garth Algar · 16.08.2015 · קטגוריה: הספרים · 0 תגובות

גולשים יקרים,
לפני שש עשרה שנים בדיוק, הספר "
הארי פוטר והאסיר מאזקבאן" יצא בארה"ב. בדיוק שנה לאחר מכן, יצא גם "הארי פוטר וגביע האש" בארהובבריטניה. זה היה הספר הראשון בסדרת "הארי פוטר" שיצא באותו היום גם בארה"ב וגם בבריטניה. שנה מאוחר יותר, הספר תורגם לעברית ויצא גם בארץ.
בשנת 2000 הספר "
הארי פוטר והאסיר מזקבאן" זכה בפרס לוקוס - סדרת פרסים בנושא ספרות מדע בדיוני ופנטזיה. הפרס נוסד בשנת 1971 על ידי הירחון "לוקוס", שעוסק במדע בדיוני ופנטזיה. הזוכים בפרס נבחרים על פי הצבעותיהם של קוראי הירחון.
"
הארי פוטר וגביע האש" תורגם לעברית ויצא לאור בארץ בשנת 2001. באותה השנה, הספר זכה בפרס הוגו - פרס הניתן מדי שנה עבור סיפורי המדע הבדיוני והפנטזיה הטובים ביותר. הזוכים נבחרים על ידי המעריצים, והפרס מוענק בוועידה השנתית העולמית למדע בדיוני.
כמו כן, שני הספרים זכו להצלחה ואהדה רבה ברחבי העולם, בדומה לקודמיהם והבאים אחריהם בסדרת "הארי פוטר".
מה דעתכם? מרגישים כאילו הספרים יצאו ממש לא מזמן, או להפך - מרגישים כאילו הם היו קיימים עוד הרבה לפני? שתפו אותנו!
המשך גלישה מהנה,
צוות Hportal - פורטל הארי פוטר הישראלי!


פורסם על ידי School Is Out · 08.07.2015 · קטגוריה: הספרים · 3 תגובות

גולשים יקרים,
אתמול התקיים יום השנה ה-18 למותו של אלבוס דמבלדור בקרב על מגדל האסטרונומיה. הוא נהרג על ידי סוורוס סנייפ בקללת אבדה קדברה, והיה בן 116 במותו. בין תאריו ותפקידיו: מנהל בית הספר "הוגוורטס" לכישוף ולקוסמות, פרופסור לשינוי צורה, בעל אות מסדר מרלין, כושף ראשי בקסמהדרין, מגוואמפ עליון בקונפדרציית הקוסמים הבינלאומית ועוד.
דמבלדור נודע בחוכמה רבה, יכולות קסם מרהיבות וסיפור חיים עשיר. הוא איבד הרבה מהאנשים שהיו יקרים לו, מה שהשפיע על אישיותו ודמותו בהמשך.
"אלבוס דמבלדור מעולם לא היה גאוותן או אנוכי; הוא ידע למצוא ערך בכל אדם, עלוב או חסר חשיבות ככל שהוא נראה, ואני סבור כי האבדות שחווה בראשית ימיו זיכו אותו באנושיות ורגישות רבה לזולת. מילים לא תתארנה עד כמה אתגעגע אליו כחבר, אבל האבדה האישית היא כאין וכאפס לעומת האבדה שספג עולם הקוסמים. דמבלדור, ללא ספק, היה מנהל מעורר השראה ואהוב יותר מכל מנהל לפניו בהוגוורטס."
-אלפיאס דודג' בהספדו על דמבלדור, מתוך "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם".

בשנת 2007 ג'יי קיי רולינג חשפה בראיון כי דמבלדור הוא הומוסקסואל, ואף כי פיתח רגשות רומנטיים כלפי גלרט גרינדלוולד - חברו הוותיק שהפך לאויבו המושבע. לדבריה, אהבתו של דמבלדור לגרינדלוולד נבעה המכך שהוא "סוף סוף מצא אדם מבריק כמוהו."
דמבלדור ללא ספק היה אחד הקוסמים הגדולים ביותר שעולם הקסם אי פעם ידע, אם לא הגדול מכולם.
המשך גלישה מהנה,
צוות Hportal - פורטל הארי פוטר הישראלי!



פורסם על ידי School Is Out · 01.07.2015 · קטגוריה: הספרים · 8 תגובות

הארי פוטר והאסיר מאזקבאן גולשים יקרים!
ניסוי חברתי תמים של עורך מדור הספרות במגזין The Atlantic, שביקש לדעת מה הם הספרים האהובים על חבריו, הפך במהרה לעוד תחרות בחירות ויראלית ברחבי הפייסבוק. בבדיקה שנערכה בקרב 100 אלף משתמשים נמצא שסדרת ספרי "
הארי פוטר" היא האהובה ביותר בפער ניכר.
המקום הראשון ניתן באופן חד משמעי לסדרת הספרים הקסומה. 21 אחוזים מהמשתתפים בבחירות, ציינו את אחד משבעת הספרים של ג'יי קיי רולינג ברשימות שלהם.
אל המקום השני הגיע הרומן 'אל תיגע בזמיר'. אל המקום השלישי, בפער ניכר, הגיעה סדרת הספרים 'שר הטבעות', והתנ"ך, הספר הכי נמכר בהיסטוריה של הספרות, הגיע אל המקום השישי בלבד!
לכתבה המלאה באתר 'מאקו', לחצו
כאן.

מה דעתכם? אם הייתם משתתפים בסקר כזה, הייתם מצביעים ל"
הארי פוטר", או שמא לספר אחר? שתפו אותנו!

המשך גלישה מהנה,
צוות HPortal - פורטל הארי פוטר הישראלי!


פורסם על ידי Jake Bugg · 29.09.2014 · קטגוריה: הספרים · 9 תגובות

גולשים יקרים!
מחקר חדש בפסיכולוגיה חברתית שנערך באוניברסיטאות מובילות באנגליה ובאיטליה והתפרסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי "Journal of Applied Social Psychology", גורס כי קריאה של ספרי הארי פוטר עשוייה להוביל לשינוי ניכר באופן שבו תופסים צעירים קבוצות של מיעוטים באוכלוסיה - זרים, מהגרים, הומואים, פליטים ואחרים.

המשתתפים במחקר היו בני נוער מאיטליה ומאנגליה, בכיתה ה' ועד תחילת גיל המכללה. החוקרים ביקשו להשוות את עמדותיהם של הצעירים כלפי קבוצות מיעוטים באוכלוסיה, לפני ואחרי חשיפה לקטעים מסויימים מסדרת הארי פוטר. בין הקטעים המדוברים ניתן למצוא כתבים רבים העוסקים בטוהר הדם ובהבחנה שבין קוסמים טהורי-דם לבין בני מוגלגים, חצויי-דם, סקיבים, מוגלגים ואחרים.

התוצאות שהעלה המחקר היו מפליאות: בני נוער שנחשפו לקטעים מתוך סדרת הארי פוטר שינו את עמדתם לחיוב בכל הנוגע לקבלת האחר והחלש. רעיונותיו האוניברסליים ורוחו של אלבוס דמבלדור כפי שהם מובעים בסדרת הארי פוטר, שיחקו תפקיד מרכזי, ככל הנראה, בשינוי תפיסתם של צעירים כלפי קבוצות של מיעוטים באוכלוסיה.

קוראי הארי פוטר מוסריים יותר?
האם קוראי הארי פוטר דוגלים יותר בשיוויון?

לאור תוצאות המחקר, האם נכון וראוי לשלב חלקים מסדרת ספרי הארי פוטר בתכנית הלימודים, כדי להקנות לבני נוער מסרים של אנושיות ושל מוסר? שתפו אותנו!
להמשך קריאה באתר "כלכליסט", לחצו כאן.

המשך גלישה מהנה ושבת שלום,
צוות HPortal - פורטל הארי פוטר הישראלי!



פורסם על ידי RaDBoy · 13.09.2014 · קטגוריה: הספרים · 10 תגובות

3[4]5 (13)

מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
303 1175 777 368


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007