בס"ד
זה הפאנפיק ה60 שלי, אתם באמת מצפים לדיסקליימר שנון ומקורי אחרי כל זה? נראה אתכם עושים את זה!! זכויות שמורות לרולינג וזהו. שימו לב שבפיקצר הזה אין את האות צ. קריאה סבבה לכולם.
הרמיוני זכרה בעל פה את כל השימושים המשונים לדם דרקון, איך נקבעו חוקי גאמפ, מה קורה אם מערבבים מרקחת אספודל עם שורש של לענה ואת כל "הוגוורטס: תולדות" בעל פה.
"את גאון," אמר לה פרסי וויזלי בסיום שנתה השנייה, "כדאי לך ללמוד כשפומטיקה. זה ענף קסם שמוערך פחות מדי על המידה אם תשאלי אותי. אני בטוח שהכשפומטיקה תרתק אותך. הנושא הזה דורש חשיבה מפותחת והבנה של דבר מתוך דבר, מעבר לטכניקות בסיסיות או לשינון מאמרים ארוכים. לכן, בוגרי הבגרות בכשפומטיקה רשאים לעסוק בכל תחום בו יחשקו בעתיד, מהילאות ועד הוראה, מחקר רונות ועד ספורט, ממוזיקה ועד רפואה. לא היה שר קסמים אחד מאז הקמת הוגוורטס שלא היה בוגר מגמת הכשפומטיקה של בית הספר."
"אתה לומד כשפומטיקה?" שאלה הרמיוני בעיניים בורקות.
"נבחנתי ועברתי את הבגרות בגדול," אמר פרסי בחיוך, "ובשנה הבאה אגש לבחינת הכשפומטיקה הכשיפומטרית."
"איפה נרשמים?" הרמיוני לא הסתירה את התלהבותה.
בשיעור הכשפומטיקה הראשון, הרמיוני נכנסה לכיתה בחשש. את שאר התלמידים בכיתה היא הכירה הכרות שטחית בלבד. את רובם המוחלט היא הכירה רק בשמם, אחרים היו מוכרים לה רק מהליכה במסדרונות או ארוחות משותפות באולם הגדול או ישיבה סביב המגרש בזמן משחק סוער, ואת השאר היא לא הכירה כלל. רובם המכריע היו תלמידי סלית'רין שנודעו בשאפתנותם שאינה יודעת שובע, וגם כמה תלמידי רייבנקלו איישו את הספסלים. לא היה אף הפלפאפי והרמיוני הייתה הגריפינדורית היחידה.
"בוקר!" הכריז אדם שמגדרו לא היה ברור לחלוטין מקדמת הכיתה. הוא (או היא) נראה מבוגרת למראה והיא לבש גלימת פרופסור. האם זו (או זה) המורה לכשפומטיקה?
"אני פרופסור וקטור ואני אלמד אתכם כשפומטיקה," היא אמר והתקדם לחזית הכיתה.
הרמיוני מיד הרימה את ידה. "סליחה, פרופסור? מה ההבדל בין כשפומטיקה למתמטיקה מוגלגית?"
פרופסור וקטור הרימה גבה. "אין הבדל, מדובר בידע מוגלגי שיש לדעת אותו גם בעולמנו. אך ללמד נושא מוגלגי בהוגוורטס נשמע מעט לא נעים, ולכן השיעור נקרא 'כשפומטיקה' ולא 'מתמטיקה'."
הרמיוני התקשתה להסתיר את אכזבתה. השיעור החל ופרופסור וקטור החל להסביר להם על טריגונומטריה ועל מספרים מרוכבים והרמיוני התקשתה לעקוב. המוגלגים האלה והרעיונות המשונים שלהם... הרמיוני, שהייתה אלופה בלזכור דברים או לקלוט טכניקות ללחשים שונים, התקשתה להבין את הקסם הגדול מכולם. לא, לא אהבה. מתמטיקה. מתברר שזיכרון מופתי, דעתנות וקליטה מהירה אינם מעידים על קיומו של ראש אנליטי. וכך קרה שבת המוגלגים שהשתלבה במהרה בעולם הקוסמים, זכרה בעל פה את כל השימושים המשונים לדם דרקון, איך נקבעו חוקי גאמפ, מה קורה אם מערבבים מרקחת אספודל עם שורש של לענה ואת כל "הוגוורטס: תולדות" בעל פה, נכשלה דווקא במה שהמוגלגים עושים, בניגוד לשאר חבריה לכיתה.
|