האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

הבית הזוכה בתחרות הבתים לשנת ההיפוגריף 2024 הוא...

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: אם מצנפת המיון הייתה ב...
עודכן ב: אתמול ב-20:33

שם הפאנפיק: גמד ענק - המשחק של וולדי
עודכן ב: אתמול ב-15:33

שם הפאנפיק: הוגוורטס החדש
עודכן ב: 17.04.2024

שם הפאנפיק: הנכד של וולדמורט-הגרסה שלי
עודכן ב: 17.04.2024

שם הפאנפיק: על ספת הפסיכולוג
עודכן ב: 16.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

רובאוס האגריד

רובאוס האגריד "אני הייתי מפקיד בידי האגריד את חיי,"
- אלבוס דמבלדור מתאר את נאמנותו של האגריד בשנת 1981 (הספר הראשון).


פרופסור רובאוס האגריד (נולד ב-6 בדצמבר 1928), הידוע גם בשם משפחתו בלבד - "האגריד", היה ענק-למחצה, בנם של מר האגריד והענקית פרידוולפה, ואחיו-החורג והבכור של הענק גרעפ. בשנת 1940 הוא החל ללמוד בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, ומוין לבית גריפינדור. בשנתו השלישית בהוגוורטס, האגריד הואשם על-ידי טום רידל בכך שכביכול פתח את חדר הסודות והשתמש באקרומנטולת המחמד שלו כדי לתקוף תלמידים בני-מוגלגים, ואף להרוג אחד מהם. למרות ששרביטו של האגריד נלקח ממנו והוא עצמו הוצא מבית-הספר, הוא הוכשר להיות שומר הקרקעות של הוגוורטס, וקיבל מאלבוס דמבלדור אישור להתגורר בשטח בית-הספר. בשנת 1991, הוטלה עליו המשימה להכיר להארי פוטר את עולם הקוסמים. בשנת 1993, האגריד קיבל את משרת הפרופסור לטיפול ביצורי פלא, לאחר פרישתו של פרופסור סילבנוס קטלברן.
בתור חבר הן במסדר עוף החול המקורי והן במחודש, האגריד לחם במספר קרבות במהלך שתי מלחמות הקוסמים, ביניהן הקרב על הוגוורטס ב-1998. האגריד המשיך ככל הנראה לבצע את משימותיו בהוגוורטס בתור שומר הקרקעות, לפחות עד שנת 2017.


ביוגרפיה

חיים מוקדמים

"אבא שלי, זה שבר לו את הלב שלו כשהיא הלכה. איש קטנצ'יק הוא היה, אבא שלי. כבר כשאני הייתי בן שש אני הייתי יכול להרים אותו שם ולהושיב אותו על השידה אם הוא עיצבן אותי. זה היה מצחיק אותו..."
- האגריד מספר לאולימפה מקסים על אביו (הספר הרביעי).

האגריד נולד ב-6 בדצמבר 1928, לקוסם מר האגריד ולענקית פרידוולפה, וגדל באזור המערבי של אנגליה, בקרבת יער דין, שם רכש את מבטאו המיוחד. כשהאגריד היה בן שלוש, אמו חזרה לקולוניית הענקים שלה, והשאירה את האגריד לטיפולו של אביו. האגריד סיפר שיש לו מעט מאוד זיכרונות מאמו, אך את אביו הוא חיבב מאוד; בתור ענק-למחצה, הוא היה גבוה וגדול מאביו, ושעשע את הקוסם ה"קטנצ'יק" בכך שהרים אותו באוויר והניח אותו על שידה, מה שהאגריד היה נוהג לעשות כשאביו עיצבן אותו או נמאס עליו.

שנותיו בהוגוורטס

"אני!" אמר הרעגוג, נוקש בכעס. "אני לא נולדתי בשום טירה. אני הגעתי מארץ רחוקה. מטייל נתן אותי להאגריד כשעוד הייתי ביצה. האגריד היה רק ילד, אבל הוא טיפל בי, הסתיר אותי בארון בטירה, האכיל אותי בשאריות מהשולחן. האגריד הוא חבר טוב שלי, ואיש טוב. כשגילו אותי, והאשימו אותי במוות של ילדה, הוא הגן עלי. אני מתגורר כאן ביער מאז אותו יום, והאגריד בא מדי פעם לבקר אותי. הוא אפילו מצא לי בת-זוג, מוסג, ואתם יכולים לראות איך משפחתנו גדלה, הכול בזכות טוב-ליבו של האגריד..."
- האקרומנטולה "הרעגוג" להארי פוטר ולרון וויזלי בשנת 1993 (הספר השני).

אביו של האגריד היה מאושר כשבנו התקבל לבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, החל ללמוד משנת 1940, ומוין לבית גריפינדור. מאז ומתמיד טיפל האגריד בחיות פלא, מה שבעתיד הוביל לטיפול והחזקתן של חיות מסוכנות רבות. במהלך שנתו השלישית בהוגוורטס, האגריד טיפל בעכביש אקרומנטולה צעיר, וקרא לו בשם הרעגוג. באותה שנה, טום ואנדרולו רידל היה האחראי לפתיחת חדר הסודות, וגרם לשחרורה של מפלצת נוראה, בה השתמש כדי לתקוף ולאבן מספר תלמידים בני-מוגלגים, ואף להרוג תלמידה בשם מירטל. כשבית-הספר עמד בפני סגירה, דבר שרידל מאוד לא רצה שיקרה - הוא גילה את הרעגוג והפליל את האגריד; הוא אף המשיך להשמיץ את האגריד כשהטיח בו האשמות על גידול גורים של אנשי-זאב מתחת למיטתו, ועל בריחה אל תוך היער האסור כדי להיאבק בטרולים. האגריד הגן על הרעגוג ועזר לו לחמוק אל היער האסור, אך זמן קצר לאחר מכן האגריד עצמו הושעה מבית-הספר. אביו מעולם לא שמע על כך, לשמחתו של האגריד, כיוון שנפטר שנה קודם לכן.

בעקבות ההשעיה, משרד הקסמים אסר על האגריד להשתמש בקסמים והשמיד את שרביטו. עם זאת, אלבוס דמבלדור הצליח לשכנע את המנהל דאז, ארמנדו דיפט, לתת להאגריד את תפקיד שומר הקרקעות של בית-הספר ולהעניק לו רשות להתגורר בתחומי בית-הספר. האגריד המשיך להשתמש בקסם בעזרת מטריה ורודה, שהסתירה ככל הנראה את חלקי שרביטו ההרוסים או אף את שרביטו השלם, שייתכן כי חובר על ידי שרביט הבכור שהיה אז בידיו של אלבוס דמבלדור.

מלחמת הקוסמים הראשונה

"לא, כבודו. הבית הוא נהרס כמעט לגמרי, אבל אני הצלחתי לחלץ אותו לפני שהמוגלגים הם התחילו למלא את המקום. הוא נרדם בזמן שאנחנו היינו טסים מעל בריסטול."
- האגריד מספר לדמבלדור על הצלתו של הארי פוטר בשנת 1981 (הספר הראשון).

בשלב מסוים לאחר השעייתו מבית-הספר, האגריד נכנס למסדר עוף החול כחבר מן המניין. בסיומה הבלתי-צפוי של מלחמת הקוסמים הראשונה, אלבוס דמבלדור שלח את האגריד להציל את הארי פוטר בן השנה מהריסות ביתו שבמכתש גודריק, לאחר שהלורד וולדמורט הרג את ג'יימס ולילי פוטר בשנת 1981. האגריד, שהשתמש באופנוע של סיריוס בלק, הביא את הארי לאלבוס דמבלדור ולמינרווה מקגונגל, שחיכו להעביר את התינוק לבני משפחתו היחידים שעוד היו בחיים - פטוניה, אחותה המוגלגית של לילי, ובעלה ורנון דרסלי.

רובאוס האגריד כחלק ממסדר עוף החול הראשון
רובאוס האגריד כחלק ממסדר עוף החול הראשון

בין המלחמות

פגישתו עם הארי פוטר

"[...] השם שלו הוא כבר רשום אצלנו ישר מהרגע שהוא נולד. הוא הולך ללמוד שמה בבית-הספר הכי טוב בעולם לכשפים ולקוסמות. ואחרי שבע שנים שמה הוא בכלל לא יכיר את עצמו. הוא ילמד שמה עם ילדים שהם כמוהו, לשם שינוי, והוא ילמד אצל המנהל הכי טוב שאי-פעם היה שמה בהוגוורטס, אלבוס דמבלדור..."
"אני לא מתכוון לשלם כדי שאיזה קוקו שוטה ילמד אותו לעשות הוקוס פוקוס!" צעק הדוד ורנון.
אבל הפעם הוא באמת עבר את הגבול. האגריד תפס במטרייה שלו והחל מנופף אותה מעל ראשו, "אף - פעם - " הוא הרעים, "אתה - אל - תשמיץ - את - אלבוס - דמבלדור - כבודו - בנוכחותי!"
- האגריד מאיים על הדוד ורנון (הספר הראשון).

לאחר שהארי פוטר התקבל להוגוורטס בשנת 1991, להאגריד ניתנה המשימה לאתרו, כיוון שדודו של הארי, ורנון, עשה את כל שביכולתו כדי למנוע ממכתב הקבלה להגיע לאחיינו. ביום הולדתו האחד-עשר של הארי, האגריד מצא את הדרסלים ואת הארי בבקתה מבודדת על ראש סלע, אליה הוא פרץ בכוח, לצערם הגלוי של ורנון ופטוניה. האגריד כפי הנראה היה הראשון שהפגין יחס נחמד ולבבי כלפי הארי זה זמן רב, בכך שהביא לו עוגת יום הולדת ובכך שדאג לשלומו בדרך שהדרסלים מעולם לא האמינו בקיומה. מעבר לכך, הוא גם גילה להארי את עובדת היותו קוסם. בהמשך, האגריד ניסה להפוך את בן-דודו המפונק והבריון של הארי, דאדלי, לחזיר, אך כל שהצליח לעשות היה להצמיד לו היה זנב מסולסל. לטענתו של האגריד, דאדלי כבר היה כל כך חזירי שלא נשאר לו הרבה מה לעשות.

כשלימודיו של הארי בהוגוורטס אושרו, לאחר שהאגריד התעלם מהתנגדותם של הדרסלים לכך, הוא סייע להארי להתמצא בעולם הקוסמים ולקח אותו דרך הקלחת הרותחת לסמטת דיאגון, כדי לקנות את הציוד הדרוש לבית-הספר. בזמן ביקורם בסמטה, האגריד לקח את הארי לגרינגוטס, בנק הקוסמים, כדי לאסוף כסף מהכספת של משפחת פוטר, וכן לאסוף את אבן החכמים מהכספת השמורה שמספרה 713, על מנת שתועבר להוגוורטס ותהיה מוגנת יותר. בנוסף, האגריד קנה להארי את הדוויג, תנשמת לבנה וצחורה, לכבוד יום הולדתו.

הגנתו על אבן החכמים

"עכשיו אתם תקשיבו לי טוב טוב, שלושתכם - אתם מתעסקים בעניינים שהם לא נוגעים לכם בכלל. זה מסוכן. אתם תשכחו את הכלב הזה ותשכחו את הדבר שהוא שומר עליו, זה עניין רק לפרופסור דמבלדור ולניקולס פלאמל – "
- האגריד מנסה לשכנע את הארי, את רון ואת הרמיוני להפסיק לחקור אודות אבן החכמים, בשנתם הראשונה בהוגוורטס (הספר הראשון).

כשהחדשות אודות הפריצה לגרינגוטס הגיעו לעיתונות, והתגלה שכספת מספר 713 היא הכספת שנפרצה (זמן קצר בלבד לאחר שרוקנה על-ידי האגריד), הארי, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר הגיעו למסקנה שהחפץ אותו העביר האגריד מגרינגוטס להוגוורטס מוחבא בשטח האסור שבמסדרון הימני בקומה השלישית, ומוגן על ידי כלב תלת-ראשי ענק ממדים. למרות שהאגריד סירב לגלות מה הכספת הכילה, הוא פלט בטעות שהסוד הוא עניינם של אלבוס דמבלדור ושל ניקולס פלאמל בלבד.
באביב 1992, האגריד פגש זר עטוי ברדס (שהיה למעשה קוויריניוס קווירל) בפונדק ראש החזיר, והתפתה לשחק עימו משחק קלפים כשהזר המסתורי הימר על ביצת דרקון. האגריד, שהניח שהזר היה סוחר דרקונים וכמוהו חובב יצורים מסוכנים, היה נתון תחת השפעת יין-דבש, ושוכנע על-ידי הזר לתת לו פרטים חסויים על פלאפי, הכלב התלת-ראשי אותו האגריד השאיל לדמבלדור כדי לעזור בהגנה על אבן החכמים. הארי, רון והרמיוני, שידעו שחלומו של האגריד מאז ומעולם היה לגדל דרקון, והבינו שאין זה צירוף מקרים שהזר היה סוחר דרקונים, תחקרו את האגריד על ההתרחשויות המדוייקות במהלך משחק הקלפים; בפעם הזו, האגריד פלט לשלישייה את מה שסיפר לזר עטוי הברדס: כדי להרגיע ולהרדים את פלאפי יש לנגן לו מוזיקה. פרט זה איפשר לשלישייה לחקור ולרדוף אחר הגנב העתידי.
כשביצת הדרקון בקעה, האגריד קרא לדרקון נורברט. הארי, רון והרמיוני הצליחו לשכנע את האגריד לשלוח את נורברט לשמורת דרקונים בעזרת חבריו של אחיו של רון, צ'ארלי, שעסק בדרקונים. לאחר שהאגריד גילה שוולדמורט הוא שניסה לגנוב את האבן בעזרת המידע שהאגריד השיכור מסר לו, הוא התמלא בחרטה וברגשות אשמה, אך הארי הרגיע אותו והבטיח לו שהוא אינו מאשים אותו. בתור התנצלות, האגריד ניצל את הזמן בו הארי היה מחוסר הכרה בשליחת ינשופים לחבריהם של הוריו של הארי מימי בית-הספר, וקיבץ את התמונות ששלחו לו לאלבום אחד אותו העניק להארי.

כליאתו באזקבאן

"לכו בעקבות העכבישים", אמר רון חלושות. "אני לעולם לא אסלח להאגריד. יש לנו מזל שאנחנו עוד בחיים."
"בטח הוא חשב שהרעגוג לא יפגע בחברים שלו," אמר הארי.
"זאת בדיוק הבעיה של האגריד!" אמר רון, והיכה על קיר הבקתה. "תמיד הוא חושב שמפלצות הן לא כל-כך איומות כמו שכולם אומרים, ותראה לאן זה הביא אותו! לכלא אזקבאן!" רון רעד כולו.
- רון וויזלי והארי פוטר בשנת 1993 (הספר השני).

במהלך שנת הלימודים של 1992-1993, האגריד הביע באופן גלוי את חוסר חיבתו כלפי הפרופסור החדש להתגוננות מפני כוחות האופל, גילדרוי לוקהרט, דבר שטרם עשה כלפי אף פרופסור אחר.
ב-1993, האגריד נשלח לכלא הקוסמים אזקבאן, לאחר פתיחתו המחודשת של חדר הסודות. מאחר שסולק מהוגוורטס כי היה אחראי כביכול לפתיחת חדר הסודות בפעם הראשונה, הסברה הרווחת הייתה כי האגריד אחראי גם למקרה הנוכחי של פתיחת החדר. למרות חוסר הסכמתו של אלבוס דמבלדור, שר הקסמים קורנליוס פאדג' עמד על כך שהאגריד ייכלא. עם זאת, האגריד הצליח לעזור להארי ולרון לגלות את היורש של סלית'רין בכך שאמר להם ללכת "בעקבות העכבישים". הליכה זו הובילה אל משפחתו הרחבה של הרעגוג, עכביש האקרומנטולה שהואשם בתקיפת התלמידים בשנת הלימודים של 1942-1943, וכמובן אל העכביש עצמו. למרות שהארי ורון בקושי נשארו בחיים, הם הצליחו להשיג מידע חשוב במהלך שיחתם עם הרעגוג: המפלצת בחדר הסודות כלל לא הייתה קשורה להאגריד, ותקרית הרצח של הילדה אירעה באחד מחדרי השירותים. הודות למידע זה, הארי הצליח למצוא את הכניסה לחדר הסודות, להרוג את הבסיליסק שבתוכו ולהשמיד את יומנו של טום רידל. לאחר שהתגלה כי היורש משנת 1943 היה למעשה מי שהפליל את האגריד, טום רידל, האגריד זוכה ושוחרר מאזקבאן. הוא חזר להוגוורטס בשעה שלוש לפנות בוקר, והצטרף לסעודה שחגגה את סיום המאורעות הזוועתיים.

הגנתו על בקביק

"הכול זה באשמתי. אני הסתבכתי בדיבורים. הם כולם ישבו שם בגלימות השחורות שלהם, ואני כל הזמן הפלתי שמה את הדפים שלי ואני שכחתי את כל התאריכים ההם שהרמיוני את רשמת בשבילי. ואז לוציוס מאלפוי הוא עמד שם והוא אמר את שלו, והוועדה היא עשתה שם בדיוק מה שהוא אמר להם לעשות."
- האגריד על עדותו במשפט שנערך לבקביק (הספר השלישי).

בשנת הלימודים של 1993-1994, האגריד מונה להיות הפרופסור לטיפול ביצורי פלא. בשיעורו הראשון, הוא לימד את תלמידי השנה השלישית על היפוגריפים. לאחר שהסביר את הדרך הנכונה לברך היפוגריף ובחר בהארי להדגים זאת, דראקו מאלפוי סיבך את עצמו בצרות כשעלב בהיפוגריף, על אף אזהרותיו והפצרותיו של האגריד שהיפוגריפים הם יצורים בעלי כבוד וגאווה. בקביק תקף את דראקו, ומשרד הקסמים הוציא צו להוצאה להורג של בקביק, לאחר שימוע בו הוכחה השפעתו הרבה של לוציוס מאלפוי ואבד ביטחונו העצמי של האגריד. בשיעורים הבאים הכיתות למדו על יצורים מאולפים ומבויתים, כמו לשלושים. ב-6 ביוני 1994 התקיים ערעור, אך ללא הועיל, וההוצאה להורג נקבעה בשקיעה של אותו היום. לפני ההוצאה להורג, הארי, רון והרמיוני ביקרו בביתו של האגריד כדי לנחם אותו, ועזבו בדיוק לפני הגעתו של המוציא להורג. כיוון שידעו היכן בקביק ממוקם ובאיזו שעה תתבצע ההוצאה להורג, הארי והרמיוני הצליחו להציל את בקביק כשחזרו בזמן תוך שימוש במחולל הזמן של הרמיוני, זאת לאחר שהמשלחת מטעם המשרד כבר אישרה את הימצאותו של בקביק, כשהאגריד ודמבלדור נמצאים שניהם יחד איתה, מה שמנע מהם להיות מואשמים בהיעלמותו של ההיפוגריף.

טורניר הקוסמים המשולש

"איך אתה מעז?!" צרחה מדאם מקסים. קולה הפגיש את אוויר הערב השלו כמו אזעקת ערפל; הארי שמע מאחוריו את פלר ורוג'ר נופלים מתוך שיח הורדים שלהם. "בחיים לא אעליבו אותי ככה! חצי ענקית? מואה? אני יש לי - יש לי עצמות גדולות!"
- מילותיה של מדאם מקסים שהשאירו את האגריד שבור לב (הספר הרביעי).

במהלך שנת הלימודים של 1994-1995, נערך בהוגוורטס טורניר הקוסמים המשולש. תלמידים ממכללת דורמשטרנג ומהאקדמיה לאומנויות הקסם בובאטון נכחו בהוגוורטס מאז תחילת אוקטובר, והאגריד היה אחראי על הטיפול בסוסים המכונפים של בובאטון, ששתו וויסקי בלבד ודרשו טיפול מיוחד. באותה שנה הוא ביצע משימות נוספות שהיו נחוצות לקיום הטורניר: בנובמבר, הוא עזר לצ'ארלי וויזלי בעבודה עם הדרקונים ששימשו למשימה הראשונה, אותם הראה להארי לפי הצעתו של פרופסור מודי (שהיה למעשה ברטי קראוץ' הבן). מעבר לכך, הוא גידל יחד עם תלמידי השנה הרביעית שלו יצורים המכונים סקרוטים פוצי-תחת, בהם נעשה שימוש גם במשימה השלישית של הטורניר.

במהלך השנה, האגריד ומדאם מקסים, מנהלת בובאטון שהייתה גם היא ענקית-למחצה, פיתחו מערכת יחסים רומנטית, שכללה ריקוד של השניים בנשף חג המולד. האגריד שיתף אותה בסיפור חייו, וגילה לה את עובדת היותו ענק-למחצה, ושיער שגם היא כמוהו בשל גודלה הענקי. היא נפגעה מכך מאוד, והשאירה אותו שבור לב.

ריטה סקיטר, בצורתה האנימאגוסית כחיפושית, שמעה את וידוייו של האגריד ודיווחה עליהם בנביא היומי. לאחר שקיבל מכתבי שטנה רבים, האגריד התבודד בבקתתו, והתכוון לפרוש לצמיתות ממשרת ההוראה, בזמן שפרופסור וילהלמינה גרבלי-פלנק מילאה באופן זמני את משרת הפרופסור לטיפול ביצורי פלא. דמבלדור סירב לקבל את התפטרותו של האגריד, שבסופו של דבר שוכנע לחזור וללמד על-ידי הארי, רון והרמיוני.

רובאוס האגריד ומדאם מקסים רובאוס האגריד ומאדם מקסים
רובאוס האגריד ומדאם מקסים

מלחמת הקוסמים השנייה

"הדברים משתנים שם בחוץ... בדיוק כמו בפעם שעברה..."
- האגריד חוזה פריצת מלחמת קוסמים שנייה (הסרט החמישי).

המסע למינסק

"דמבלדור שלח אותי שמה לנהל משא ומתן עם הענקים ההם... ניסיתי לשכנע אותם להצרף אלינו ולמטרתנו שלנו. אבל לא הייתי היחיד שניסה לזכות שמה בתמיכתם."
- האגריד אל הארי, רון והרמיוני אודות משימתו ונסיונו לקבל עזרה מהענקים (הסרט החמישי).

כאשר אלבוס דמבלדור שמע על חזרתו של וולדמורט, הוא שלח את האגריד ואת מדאם מקסים בתור שליחים למושבות הענקים שבצפון מזרח מינסק, במטרה למנוע מהענקים לשתף פעולה עם הלורד וולדמורט במלחמה הקרבה. לאחר שהביאו למושבות אש גוברתית וקסדת מלחמה תוצרת גובלינים, מנהיג המושבה קרקוס הסכים להקשיב לדבריהם. עם זאת, אוכלי-המוות שוולדמורט שלח כדי לשכנע את הענקים להצטרף אליו תכננו התקוממות. התקוממות זו הונהגה בידי הענק גולגומת, שערף את ראשו של קרקוס והחליף אותו בתפקיד מנהיג המושבה. בהמשך, גולגומת ציווה על נתיניו לתקוף את האגריד ואת מדאם מקסים, מה שאילץ אותם לברוח. בסופו של דבר, האגריד מצא את אחיו החורג גרעפ, שסבל מאוד במושבה כיוון שהיה ענק נמוך למדי. האגריד התעקש לקחת את גרעפ להוגוורטס, על אף התנגדותו של גרעפ עצמו, וגרעפ לא היסס לנקוט באלימות כלפיו. בשל כך, האגריד ומדאם מקסים התפצלו במסעם חזרה לסקוטלנד.

החיים עם גרעפ

"הרמיוני, אני לא יכולתי להשאיר אותו שמה," אמר האגריד, וכעת זלגו דמעות במורד פניו החבולים אל תוך זקנו. "את מבינה - זה הוא האח שלי!"
- האגריד מסביר את החלטתו להביא את הענק הקטן גרעפ להוגוורטס (הספר החמישי).

לאחר שעברה כמחצית שנת הלימודים, האגריד חזר מן המשימה אליה שלח אותו דמבלדור, יחד עם אחיו החורג גרעפ. בשנת 1995, דולורס אמברידג' מונתה לפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל, ובהמשך הפכה למפקחת העליונה הראשונה והאחרונה של הוגוורטס.

האגריד המשיך את תפקידו כפרופסור, והחל ללמד את תלמידיו על ת'סטראלים. למרות מראם המכוער וחוסר היכולת של רוב תלמידי הכיתה לראותם, הרמיוני מצאה את השיעורים למועילים הרבה יותר משיעוריו הרגילים של האגריד. עם זאת, בתחילת 1996, פרופסור אמברידג' הכניסה את האגריד לתקופת ניסיון לאחר שהחליטה כי שיעוריו לא עומדים בתנאיה, למרות ניסיונותיה של הרמיוני לוודא שתכנית הלימוד של האגריד תהיה מכוונת להכנת התלמידים לבגרויות. החלטתה של אמברידג' נבעה ככל הנראה משנאתה כלפי "יצורי-כלאיים", ורק התנגדותו של אלבוס דמבלדור מנעה ממנה לפטר את האגריד מיידית.

אולם, כשדמבלדור נאלץ לעזוב את בית-הספר, האגריד חשש שיגורש על-ידי המנהלת החדשה אמברידג'. האגריד, שהתכונן לגירושו, ארגן פגישה בין גרעפ לבין הארי והרמיוני. גרעפ חיבב את הרמיוני כבר מההתחלה, וכינה אותה "הרמי" - והאגריד ביקש מהשניים, בצירוף רון, לדאוג לגרעפ כשהוא עצמו לא יהיה בבית-הספר. בעת עזיבתו של דמבלדור, כאוס מוחלט שרר בבית הספר, שכן התלמידים עשו כל שביכולתם כדי להקשות על אמברידג'; לי ג'ורדן אף שיחרר ניפלרים במשרדה, מעשה שבו האשימה את האגריד. בסופו של דבר היא החליטה לגרשו בכוח מקרקעות בית-הספר, ואף לאסור אותו. על כן, היא הזמינה מספר פקידים ממשרד הקסמים במטרה לגרש את האגריד באמצע הלילה, כדי למנוע מהומה בקרב התלמידים, כפי שהיה בפיטוריה של סיביל טרלוני. האגריד הצליח להתמודד עם הפקידים, כיוון שלא הושפע מהתקפותיהם בזכות היותו ענק-למחצה, והצליח לברוח, אך לא לפני שפרופסור מקגונגל יצאה להגנתו ונפגעה קשות לאחר שנשלחו לכיוונה ארבע קרניים של קללות שיתוק ללא כל אזהרה מוקדמת. כשדמבלדור חזר לתפקיד המנהל ואמברידג' גורשה מבית-הספר לצמיתות, האגריד קודם בברכה וחזר לתפקידיו.

הלווייתו של הרעגוג

"זה.. הרעגוג... אני חושב שהוא גוסס... הוא חלה לו הקיץ, והמצב שלו הוא לא משתפר... אני לא יודע מה אני אעשה אם הוא... אם הוא... אני והוא אנחנו ביחד כל-כך הרבה שנים..."
- האגריד על הרעגוג הגוסס (הספר השישי).

כשהאגריד גילה שאף אחד מתלמידי השנה השישית של גריפינדור לא בחר להמשיך את שיעור הטיפול ביצורי הפלא מעבר לרמת הבגרות, הוא פירש זאת לא נכון וחשב שהתלמידים לא אוהבים אותו, כשלמעשה הייתה זו דרך ההוראה שלו. בסופו של דבר, האגריד סלח להארי, לרון ולהרמיוני, כששמע שהשיעורים ברמת הכשיפומטרי קשים מאוד ודורשים המון עבודה (וכשהרמיוני הסבירה שלא הייתה כל-דרך להגיע לשיעוריו עם מחולל-זמן, כיוון שכולם נהרסו בקרב שבמחלקת המסתורין); עם הידרדרות מצבו הבריאותי של הרעגוג, כעסו פג לגמרי והוא הפנה את רגשותיו ואת מאמציו לטיפול בו.

ב-1997, כשהרעגוג מת, הוא ביקש מהארי, מרון ומהרמיוני לעזור לו בקבירת גופת האקרומנטולה, אם כי ההגנה הכבדה על בית-הספר שהוצבה לאחר חזרתו של וולדמורט הקשתה על כך מאוד. הארי, שהצטייד בשיקוי המזל פליקס פליציס, הגיע בכל זאת לבקתה ובדרכו פגש את פרופסור הוראס סלגהורן. האגריד, יחד עם הארי ועם הפרופסור סלגהורן, קבר את הרעגוג בסמוך לערוגת הדלעות, ואז נפרד מחיית המחמד שלו בדמעות ושתה כמות נכבדת של יין-דבש. הארי ניצל את המצב כדי לשחזר זיכרון של טום רידל ושל סלגהורן בנוגע להורקרוקסים, כיוון שסלגהורן היה שתוי גם הוא ולכן לא התנגד.

הלוויתו של הרעגוג רובאוס האגריד שותה לשוכרה עם הוראס סלגהורן
הלוויתו של הרעגוג, רובאוס האגריד שותה לשוכרה עם הוראס סלגהורן

הקרב על מגדל האסטרונומיה
במהלך הקרב על מגדל האסטרונומיה, אלבוס דמבלדור נרצח על-ידי סוורוס סנייפ (שפעל לפי הוראותיו של המנוח). לקראת סוף הקרב, אוכל-המוות ת'ורפין ראול הבעיר את בקתתו של האגריד בעוד אוכלי-מוות אחרים ברחו משטחי הטירה. האגריד והארי פוטר, שרדף אחרי סנייפ בבריחתו, כיבו את השרפה לפני קריסת הבקתה. האגריד היה המום ומדוכא ממותו של דמבלדור, כיוון שהיה מתומכיו הגדולים ביותר. הוא נשא את גופתו של דמבלדור לקראת טקס הלוויה, בה הוא ומאדם מקסים ניחמו אחד את השנייה.

קרב שבעת הפוטרים

"התפקיד שלי פה זה להביא אותך לשם בחתיכה אחת, הארי!" שאג האגריד ופתח את המשנק.
- האגריד להארי במהלך הקרב של שבעת הפוטרים, בתגובה לתחנוניו של הארי להסתובב ולעזור בקרב (הספר השביעי).

האגריד היה אחד משלושה-עשר החברים במסדר עוף החול שהרכיבו את חיל המשמר, תחת הנהגתו של אלאסטור מודי. חיל המשמר היה אחראי על העברתו של הארי מבית משפחת דרסלי לפני יום הולדתו השבעה-עשר; התכנית כללה חמישה מחבריו של הארי (רון, הרמיוני, פלר דלאקור ופרד וג'ורג' וויזלי), ואת מנדנגוס פלצ'ר, שהתחזו כולם להארי פוטר כדי לגרום בלבול, כשכל אחד מהם מלווה על-ידי חבר אחר ממסדר עוף החול. על כל זוג הייתה מוטלת המשימה לעוף לבית מחסה אחר, לפני ההגעה למחילה בעזרת מפתח מעבר. כיוון שחשבו שכל אוכל-מוות שיארוב להם יצפה שההילאי המנוסה ביותר יטוס יחד עם הארי האמיתי, אלאסטור מודי החליט לקחת איתו את מנדנגוס פלצ'ר, בעוד שהאגריד היה אחראי על ביטחונו של הארי תוך נסיעה באופנוע הישן של סיריוס בלק ובסירה המחוברת אליו. בסופו של דבר התברר שאוכלי-המוות אכן גילו את התכנית על העברתו של הארי מוקדם יותר משאמרה השמועה (שכן המסדר עצמו סיפק מידע שגוי על העברה בתאריך מאוחר יותר) וששת המתחזים להארי, יחד עם המגנים שלהם, הותקפו.

ארתור וויזלי עזר להאגריד לערוך לאופנוע מספר תיקונים בטרם עת, כמו למשל הוספת כפתור שפולט להבת דרקון, כפתור אחר שיוצר רשת, ואחר שיוצר חומת לבנים מוצקה. הוספת כל הפונקציות האלה התאפשרה הודות להרחבת צינור המפלט של האופנוע. האגריד הצליח לדחות את אוכלי-המוות בעזרת השיפורים לאופנוע ובעזרת עבודת ההגנה של הארי בעזרת השרביט, אך הארי נחשף לאחר שתקף את סטן שנפייק, שהיה נתון תחת קללת אימפריוס, בלחש הפריקה מנשק, כפי שעשה גם בבית הקברות של הנגלטון הקטנה בשנת 1995. בשל כך, וולדמורט החל לרדוף אחרי השניים בעצמו. בעימות ביניהם, האופנוע נהרס והאגריד ירד ממנו כדי להתחמק מאוכל-מוות, וצלל מרחק רב עד שנחת על הקרקע. הוא שרד, וכמוהו גם הארי. הוריה של נימפדורה, טד ואנדרומדה טונקס, טיפלו בפצעיהם, בעוד שהאגריד מנחם את הארי בעקבות מותה של התנשמת הדוויג, באומרו שהיא חיה "חיים מלאים". כיוון שלהאגריד הייתה היסטוריה ארוכה של קשיים בשמירת סודות, פלר דלאקור חשדה שהוא זה שהדליף בטעות את התאריך האמיתי של ההעברה, אך הארי התנגד להאשמות, עוד לפני שהתברר כי היו שגויות. באותו לילה, האגריד ושאר חברי המסדר התאבלו על מותו של אלאסטור מודי, שסומן בידי וולדמורט כמטרה בדיוק מהסיבה אותה חזה מראש.

רובאוס האגריד כבן לוויתו של הארי פוטר בקרב שבעת הפוטרים
רובאוס האגריד כבן לוויתו של הארי פוטר בקרב שבעת הפוטרים

במהלך קיץ 1997, האגריד היה נוכח במסיבת יום ההולדת השבעה-עשר של הארי. הוא הביא להארי נרתיק מעור מוק, בו ניתן לאחסן חפצים כך שיהיו נגישים לבעל הנרתיק בלבד. האגריד גם נכח בחתונתם של ביל וויזלי ופלר דלאקור, וישב בטעות במקום שאינו יועד לו (מה שהוביל לשבירתם של מספר כסאות) לפני שמצא את מקום מושבו המתאים. במהלך החתונה, קינגסלי שאקלבולט הזהיר את הקהל שוולדמורט השתלט על המשרד. לא ידוע אם האגריד לחם בקרב שהתרחש מול אוכלי-המוות.

במחבוא

"בשעות האחרונות שמענו גם שרובאוס האגריד -" שלושתם הזדעקו וכמעט פיספסו את המשך המשפט - "שומר היערות הידוע של בית-הספר הוגוורטס, הצליח להימלט מידי הכוח שנשלח לעצור אותו בשטח הוגוורטס, לאחר שלפי השמועה אירח בביתו מסיבת תמיכה בהארי פוטר. כאמור, האגריד לא נלקח למאסר, וככל הידוע לנו הוא עדיין בגדר נמלט."
- פרד וויזלי בתוכנית הרדיו "מבט לפוטר" על בריחתו של האגריד (הספר השביעי).

כשהאגריד חזר להוגוורטס, הוא המשיך למלא את תפקידו בתור שומר הקרקעות ובתור הפרופסור לטיפול ביצורי פלא. לפי בקשתו של המנהל סוורוס סנייפ, האגריד קיבל בבקתתו תלמידים שנענשו. העונש בחברת האגריד כלל עבודה ביער-האסור, מה שהיה בטוח הרבה יותר מעונש עם אמיקוס ואלקטו קארו. בהמשך אותה שנה, האגריד הצליח לברוח ממאסר לאחר שאירח בבקתתו חברים למסיבת תמיכה בהארי פוטר. כתוצאה מכך הוא נאלץ לרדת למחבוא יחד עם אחיו החורג גרעפ. בריחתו דווחה בהמשך אותו היום בתכנית הרדיו "מבט לפוטר".

הקרב על הוגוורטס

"הארי?! לא! מה אתה עושה פה?!"
- האגריד החטוף עד להקרבתו של הארי (הסרט השביעי, חלק 2).

האגריד חזר להוגוורטס יחד עם גרעפ במהלך חלקו האחרון של הקרב על הוגוורטס. הוא מיהר לטירה כדי למנוע את פציעתן של האקרומנטולות שנהרו אל מחוץ ליער האסור וטיפסו על חומות בית-הספר. האגריד נלקח כשבוי בידי אוכלי-המוות, ולאחר מותו המדומה של הארי בידי אדון האופל, הוא נאלץ לשאת את גופתו של הארי בחזרה לטירה. כאשר חבורת אוכלי המוות, שטעתה לחשוב כי ניצחה, התקרבה לטירה, האגריד גער בקנטאורים על שנמנעו מהשתתפות בקרב, אך בסופו של דבר נגרר לבכי על מותו של הארי. כשהקרב נמשך וכוחות חדשים הגיעו, שכללו בין היתר את בקביק, את עדר הת'סטראלים של האגריד ואת הקנטאורים, הוא השליך את וולדן מקנייר נגד הקיר באולם הגדול, אולי כדי לנקום בכוונותיו להוציא את בקביק להורג. האגריד היה בין הראשונים שבאו לחגוג ולברך את הארי על תבוסתו הסופית של וולדמורט.

רובאוס האגריד נושא את גופתו של הארי פוטר לכאורה במהלך הקרב על הוגוורטס
רובאוס האגריד נושא את גופתו של הארי פוטר לכאורה במהלך הקרב על הוגוורטס

חיים מאוחרים

"להתראות, אל," אמר הארי כשבנו חיבק אותו. "אל תשכח שהאגריד הזמין אותך לארוחת ארבע ביום שישי הקרוב..."
- הארי מזכיר לבנו אלבוס את פגישתו עם האגריד (הספר השביעי).

האגריד עדיין עבד בהוגוורטס בשנת 2017, כאשר היה בגיל 88, מה שמעיד על כך שככל הנראה חי חיים ארוכים למדי בהשוואה לחיים הסטנדרטיים של בני-האדם, בשל אורך חייהם המופלג של ענקים וענקים-למחצה. הוא הזמין את בנם הצעיר של הארי וג'יני, אלבוס, לבוא לבקתתו לארוחת ארבע, בדיוק כפי שעשה במהלך שנתו הראשונה של הארי. האגריד מעולם לא התחתן, אם כי היה ביחסים טובים עם ענקית.

מראה חיצוני
האגריד נולד לאב קוסם ולאם ענקית, מה שהפך אותו לענק-למחצה. בתור ענק-למחצה, היו לו סיבולת וכוח פיזי גדולים מאוד, וכן עמידות בפני לחשים וקללות מסוימים, אם כי יכולתו לדחות קסמים לא הייתה גדולה כמו זו של הענקים המלאים. גובהו היה בערך כגובהם של שני אנשים בעלי גובה ממוצע (וגדול מדי בשביל לטוס על מטאטא) ורוחבו היה גדול פי שלושה מרוחבם; הוא היה בעל רעמת שיער וזקן שכיסו את רב פרצופו. ידיו של האגריד היו גדולות כמו מכסי פח אשפה, ורגליו במגפיהם היו בערך בגודל של דולפינים צעירים. עורו היה בהיר ועיניו כהות מאוד וזוהרות.

לעיתים תכופות האגריד לבש את מעילו העשוי עור חפרפרות, בו היו מספר כיסים שאחסנו חפצים רבים, מה שגרם לו לעיתים לחפש זמן רב עד שמצא את הדבר שחפץ בו. החפצים בתוך כיסיו כללו, בין היתר, ביסקוויטים עבשים לכלבים, המפתח לכספתו של הארי בגרינגוטס, סוכריות מנטה, חבילה מעוכה של נקניקיות, סיר נחושת, מטבעות קוסמים, עוגת יום הולדת, מתנות יום הולדת, מטפחת מנוקדת ומטונפת, אסימונים ואף ינשוף חי.

אישיות ותכונות
האגריד היה אדם חם וטוב-לב במיוחד, ששכח לא מעט פעמים את חוזקו כשהיה טופח לאנשים על השכם. תכונה נוספת הבולטת מאוד בהאגריד היא אומץ. בנוסף לכך, הוא היה נאמן מאוד לחבריו והיה מוכן להגן עליהם ולהילחם עבורם בכל רגע נתון. עם זאת, למרות נאמנותו, האגריד לא היה מוצלח בשמירה על סודות, וסיפר בטעות לקוויריניוס קווירל, להארי פוטר, לרון וויזלי ולהרמיוני גריינג'ר כיצד לעבור את הכלב התלת-ראשי פלאפי.

האגריד אהב מאוד יצורי פלא, וכן הכלאות של יצורים, כמו למשל סקרוטים פוצי-תחת. הייתה לו מערכת יחסים טובה עם רוב דרי היער-האסור, ביניהם הקנטאורים, אם כי הוא לא היה מעוניין ביצורי פלא מבויתים, כיוון שלא היוו אתגר בשבילו. למרות זאת, הוא הראה הבנה וידע נרחב אודות יצורים אלו כשחזר למשרת הפרופסור לטיפול ביצורי הפלא, והמשיך את תכנית לימודיה של וילהלמינה גרבלי-פלנק על חדי-הקרן. למרבה הצער, הוא התעלם מכך שיצורים מסוימים הם מסוכנים, כמו למשל הדרקון נורברט והרעגוג - ארקומנטולת המחמד שלו, שהופללה בידי טום רידל בתור המפלצת של סלית'רין בשנת 1943, מה שהוביל להשעייתו של האגריד מבית-הספר. האגריד מעולם לא דיבר על הסיבה להשעייתו והתעלם מתחקורים לגבי העניין.

האגריד אהב לשתות משקאות אלכוהוליים, והיה ידוע בתקיפותו כלפי אלה שהעליבו או פגעו ביצורים או באנשים שאהב. הוא איים על ורנון דרסלי לאחר שקרא לאלבוס דמבלדור "קוקו שוטה", וכשאיגור קרקרוף האשים את דמבלדור בבגידה וירק ברגליו, האגריד הרים את מנהל דורמשטרנג וחבט בו בעץ, תוך ששאג בפניו שיתנצל. כאשר הילאים שיתקו את פנג ואת מינרווה מקגונגל, הוא תקף את ההילאים בזעם. למרות זאת, האגריד היה אדם רגיש מאוד, והרבה לפרוץ בבכי כשמישהו קרוב אליו נפגע או נהרג, או כשחש אחראי לסיבוך חבריו בצרות, כמו למשל כשגילה לקוויריניוס קווירל כיצד לעבור את פלאפי, הכלב התלת-ראשי שלו. האגריד דאג מאוד לאחיו גרעפ, וכשגילה שהוא מושפל ומוקנט בידי שאר הענקים במושבה, הוא עמד על כך שהענק הקטן יצטרף אליו להוגוורטס. הוא החביא אותו ביער, למרות שסבל מפציעות רבות ונכנס לצרות בגלל זה.

יכולות קסם ומיומנויות

רובאוס האגריד היה מוכשר למדי בשימוש בקסם ויכול היה להשתמש בלחשים אילמים בעזרת מטרייתו. כיוון ששרביטו הושמד, עצם השימוש של האגריד בלחשים אילמים מעיד ככל הנראה גם על פעולה נוספת קשה לביצוע: עשיית קסמים ללא שרביט (אם כי הארי חשד ששרביטו של האגריד חבוי במטרייה). ייתכן שהאגריד, בתור חבר במסדר עוף החול, ידע להפיק פטרונוס, שהוא לחש מסובך במיוחד. לפני תחילת לימודיו של הארי פוטר בהוגוורטס, האגריד הצליח להגיע לבקתה המבודדת והמרוחקת, וטען כי הוא עף אליה. ייתכן שהוא עשה שימוש באופנוע של סיריוס בלק, אך כשהארי עזב את הבקתה, לא היה כל סימן אליו. האגריד התוודה בפני הארי שאסור לו לבצע קסמים, ומאוחר יותר הארי הבין שהסיבה לכך הייתה שהאגריד הושעה מבית-הספר וששרביטו הושמד. במהלך הקרב של שבעת הפוטרים, האגריד ניסה לתקן את האופנוע שנהרס אך נכשל, מה שמראה כי האגריד לא היה מסוגל להטיל לחשים מסוימים, אף על פי שידע לבצע קסמים רבים. יש לציין שהאגריד מעולם לא סיים את לימודיו בהוגוורטס, מה שהופך את יכולותיו בקסם למיוחדות ולמרשימות עוד יותר.

  • שינוי צורה: האגריד היה מיומן בשינוי צורה, כפי שניתן היה לראות בבקתה המבודדת של הדרסלים, בה הוא העניק לדאדלי דרסלי זנב של חזיר; זאת למרות שניסה להפוך אותו לחזיר שלם, וכשל, כיוון שלטענתו דאדלי היה כבר חזירי כל-כך שלא היה צורך לשנות את צורתו.
  • לחשים יסודיים: האגריד היה מיומן בלחש 'אינסנדיו', והשתמש בו בצורה אילמת כדי ליצור מדורה בבקתת הדרסלים המבודדת. בנוסף, הוא ידע להשתמש בלחש 'אגואמנטי', כפי שעשה כאשר כיבה את השרפה בביקתתו בקרב על מגדל האסטרונומיה. פרטים אלה מראים שלהאגריד הייתה היכולת להטיל לחשים הקשורים במים ובאש, המכונים לחשים 'יסודיים'.
  • לחשים: האגריד היה בקיא למדי בלחשים. הוא השתמש בהם, למשל, כשכישף סירה על מנת שתעביר אותו ואת הארי מבקתת הדרסלים המבודדת, מה שעשה גם עם הסירות של הוגוורטס כשהעביר את תלמידי השנה הראשונה לטירה. האגריד יכול היה להטיל גם את לחש באנגורג'יו, לחש הניפוח, בו השתמש כדי להגדיל את הדלעות שלו.
  • לחשים אילמים: האגריד היה מיומן גם בשימוש בלחשים אילמים, כפי שעשה כדי להבעיר מדורה ולהצמיד לדאדלי זנב חזיר. לחשים אלה מראים, שלמרות שהאגריד מעולם לא סיים את לימודיו בהוגוורטס, יכולתיו היו גבוהות, שכן שימוש בלחשים אילמים היא מלאכה לא פשוטה (בהוגוורטס, השימוש נלמד רק בשנה השישית).
  • חסינות לקסם: האגריד היה עמיד בפני קללות שיתוק בשל דם הענקים שלו. יכולת זו הביאה גם ליכולת התגוננותו אל מול קללות, ביניהן אפלות, מה שעזר לו מאוד בקרבות השונים בהם השתתף.
  • כוח פיזי: בגלל דם הענקים שלו, להאגריד היה כוח גופני אדיר, כפי שניתן לראות כשהוא כופף את הרובה באמצעותו איים עליו ורנון דרסלי, כאילו היה עשוי מגומי. כוחו האדיר מתבטא גם בקרב על הוגוורטס, כשהשליך את וולדן מקנייר במרחק אדיר עד לקירות האולם הגדול, מרחק אותו היו יכולים למלא כל תלמידי ומורי בית הספר. חוזקו של האגריד היה מורגש גם כשתפח על גבו של אדם בעדינות, ובפועל היה גורם לו למעוד. חוזקו עזר לו גם בטיפול בחיות כמו פלאפי, כלב תלת-ראשי גדול ממדים, כמו סקרוט פוץ-תחת בגודל של כמה מטרים וכמו הרעגוג, אקרומנטולה בגודל של פיל (אך כיוון שהעכביש ראה בהאגריד חבר, ייתכן שהטיפול בו היה פשוט יותר). כוחו של האגריד העניק לו יתרון בקרבות השונים בהם השתתף, ומכה חזקה שלו גרמה לאנשים לאבד את ההכרה, כפי שקרה למספר הילאים בשנת 1996.
  • מיומנויות לחימה: האגריד היה מיומן מאוד במיומנויות לחימה. יכולת זו נראתה בשנת 1996, כשדולורס אמברידג', יחד עם מספר הילאים, התקיפה את האגריד והתכוונה לאסור אותו. האגריד הצליח להביס את כל ההילאים בעזרת מיומנויות לחימה, מה שאיפשר לו לברוח. כמו כן, בשנת 1998, במהלך הקרב על הוגוורטס, האגריד פגע גופנית בוולדן מקנייר, כשזרק אותו לעברו השני של האולם הגדול, והצליח לשרוד את הקרב. כיוון שהאגריד המעיט בשימוש בקסם, הוא הסתמך בעיקר על כישורים גופניים בקרבות השונים, וסביר להניח שהשתמש בכישורים אלה במלחמת הקוסמים הראשונה והשנייה בתור חבר במסדר עוף החול.
  • טיפול ביצורי פלא: האגריד היה בקי בטיפול בכל יצורי הפלא, ביניהם גם יצורים מסוכנים. בקיאותו של האגריד אפשרה לו להתמנות לפרופסור לטיפול ביצורי פלא, על אף שלא גמר את לימודיו. בין היצורים אותם האגריד הציג בשיעוריו היו היפוגריפים, סקרוטים פוצי-תחת, ניפלרים, חדי-קרן ות'סטראלים. היצורים בהם האגריד טיפל כללו, בין היתר, כלב תלת-ראשי בשם פלאפי, כלב ציד בשם פנג, דרקון צעיר בשם נורברט, אקרומנטולה בשם הרעגוג, היפוגריף בשם בקביק וכן את אחיו החורג של האגריד, גרעפ, שהיה ענק. האגריד היה מיומן מספיק כדי להעריך את גרעפ למרות אופיו האלים. בשל חברותו עם הרעגוג, האגריד היה האדם היחיד שהיה מסוגל לבקר את משפחת האקרומנטולות ביער האסור ללא לקיחת סיכון. האגריד היה גם מיודד עם הקנטאורים שביער, ולעיתים אף ביקר אותם.

חיות המחמד של האגריד
כבר מאז שנתו השלישית בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, וייתכן שאף קודם לכן, האגריד הצליח לטפל במספר יצורים קסומים, רבים מהם מסוכנים. בין יצורים אלה נמנו הרעגוג, פנג, פלאפי, בקביק ונורברט (מאוחר יותר נורברטה). אהבתו של האגריד לחיות וכשרונו לביית ולאלף אותם גרמה למינויו לתפקיד הפרופסור לטיפול ביצורי הפלא בהוגוורטס.

בשנתם הרביעית, הארי וחבריו לכיתה קיבלו את המשימה לעזור להאגריד בטיפול בסקרוטים פוצי-התחת שלו, אשר אחד מהם (שגדל למימדים עצומים) נלקח למבוך שבמשימה האחרונה בטורניר הקוסמים המשולש.

אטימולוגיה

  • ייתכן כי השם רובאוס לקוח מהמילה הלטינית "Rubinus" שמשמעותה 'אדום'.
  • משמעות הפועל "Hagride" באנגלית הוא 'להכאיב, לייסר'.
  • למילה "Hagrid" באנגלית משמעות נוספת של כאבים כתוצאה משתיית אלכוהול.

מאחורי הקלעים

  • האגריד גולם על ידי השחקן הסקוטי רובי קולטריין בעיבודים הקולנועיים של "הארי פוטר ואבן החכמים", "הארי פוטר וחדר הסודות", "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", "הארי פוטר וגביע האש", "הארי פוטר ומסדר עוף החול", "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלקים 1 ו-2"; מה שהופך אותו לאחת מארבע-עשרה הדמויות שמופיעות בכל שמונת העיבודים הקולנועיים.
  • לפי יוצרי הסרטים, גובהו של האגריד הוא למעלה מ-2.5 מטרים.
  • רובי קולטריין הייתה הבחירה הראשונה והיחידה של ג'יי. קיי. רולינג לתפקיד של רובאוס האגריד, אם כי הוא לא מבוסס על דמותו של קולטריין, אלא על חבר בכנופיית האופנועים הפושעת "Hells Angels", אותו היא הכירה באזור המערבי של אנגליה. לטענתה, "הוא היה ענקי ומפחיד. והוא היה יושב לו ומדבר על הגינה של ועל הפטוניות שלו שלא מצליחות השנה."
  • הסיבה שבגינה אף אחד, גם לא חבריו הקרובים, לא קרא להאגריד בשמו הפרטי 'רובאוס', אינה ידועה; אך כשהוא פוגש לראשונה את הארי, הוא אומר לו שיקרא לו האגריד כיוון שככה כולם קוראים לו. ייתכן שהוא עצמו מעדיף שיקראו לו בשם המשפחה שלו.
  • כיוון שגובהו של קולטריין לא עומד על 2.5 מטרים, הוא צולם בדרך כלל ממצלמה נמוכה כדי שיראה גדול יותר (בדרך כלל מזווית הראייה של הארי), או ששאר השחקנים צולמו ממצלמות גבוהות יותר.
  • בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר ואבן החכמים", נראה כי יכולת האיות של האגריד נמוכה למדי, לפי הכיתוב על עוגת יום ההולדת שהוא הכין להארי. בהמשך, כשהאגריד מספר להארי על מות הוריו, הארי שואל מה שמו של זה-שאין-לנקוב-בשמו. האגריד ענה שהוא מעדיף שלא לומר את השם, וכשהארי מציע לו לכתוב אותו, הוא מספר שהוא לא יודע איך לאיית אותו.
  • מרטין בייפילד מגלם את האגריד המתבגר בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר וחדר הסודות", והמדובב הוא רובי קולטריין. בייפילד שימש מספר פעמים בתור הכפיל שלו, כשלבש חליפה משנית של האגריד, כמו למשל בסצנת הסיום של העיבוד הקולנועי של "הארי פוטר ואבן החכמים", בה הוא מנופף לשלום להארי.
  • במהלך הסדרה, מצוין כי האגריד היה שומר הקרקעות מאז שהושעה מבית-הספר בשנת 1943. עם זאת, בספר הרביעי, מולי וויזלי, שלמדה בהוגוורטס בין השנים 1961 ו-1968, מעלה זיכרונות על קודמו של האגריד בתפקיד, עוג. ייתכן שהאגריד לא מונה מיד לשומר הקרקעות, אלא היה סגנו ועוזרו של עוג.
  • ג'יי. קיי. רולינג ציינה באתרה שהאגריד היה אלרגי לחתולים, מידע שמופיע גם בספר הראשון, מה שמסביר את חוסר חיבתו כלפי גברת נוריס.
  • ב"לגו הארי פוטר: שנים 1-4", ניתן לשחק בדמותו של האגריד. במשחק, הוא יכול לעוף על מטאטא, למרות שבספרים הוא טוען שהוא גדול מדי לכך.
  • מעריצי הסדרה מחו כששמעו על קביעתה של רולינג לפיה האגריד מעולם לא התחתן. ג'יי. קיי. רולינג ענתה ואמרה "לפחות לא הרגתי אותו".
  • במשחק הוידאו של "הארי פוטר ואבן החכמים", קיימת שמועה שאומרת שלהאגריד יש אח תאום מרושע בשם דיגרה (Digrah).
  • בכתוביות הסיום של העיבוד הקולנועי של "הארי פוטר ואבן החכמים" ושל משחק הוידאו של "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1", האגריד מכונה "האגריד הענק."


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
35 195 210 10


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007