האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: אתמול ב-21:03

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: אתמול ב-13:22

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: אתמול ב-12:36

שם הפאנפיק: גמד ענק - המשחק של וולדי
עודכן ב: אתמול ב-10:16

שם הפאנפיק: טליה אוואנס
עודכן ב: 22.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

אלאסטור "עין-הזעם" מודי

אלאסטור מודי אלאסטור "עין-הזעם" מודי (נפטר ב-27 ביולי, 1997) היה קוסם שנודע כהילאי המוכשר ביותר של כל הזמנים, כיהן כחבר מרכזי במסדר עוף החול במהלך מלחמת הקוסמים הראשונה ובמהלך מלחמת הקוסמים השנייה. בעת לחימתו בכוחות האופל, הוא צבר מוניטין של לוחם דגול, אך עם זאת איבד את אחת מעיניו, את אחת מרגליו ואף איבד חלק ניכר מאפו, מה שהוביל להיותו פרונאיד בכל הקשור בביטחונו האישי. בשנת 1994 הוא קיבל את הצעתו של אלבוס דמבלדור, לפיה ילמד את מקצוע ההתגוננות מפני כוחות האופל, אך מיד לאחר מכן הוא נחטף על-ידי ברטי קראוץ' הבן, שהתחזה אליו באמצעות שיקוי פוליצימי לאחר שהתגלתה התרמית, הצטרף אלאסטור מודי האמיתי אל מסדר עוף החול השני ונלחם בקרב במחלקת המסתורין ובקרב שבעת הפוטרים. שם, בשנת 1997, הוא נרצח על-ידי הלורד וולדמורט. העין המכושפת של עין-הזעם (האיבר היחיד שנמצא מגופו) נקברה על-ידי הארי פוטר ביער דין.

חייו המוקדמים
מעט מאד ידוע אודות חייו המוקדמים של אלאסטור, אך הוא למד בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות והשיג לפחות חמישה ציוני קס"מ במקצועות שיקויים, התגוננות מפני כוחות האופל, שינוי צורה, לחשים ותורת הצמחים, זאת בדרכו להיות הילאי. כמו כן, היה בעל עבר פלילי נקי לחלוטין ועבר סדרה של מבחנים פסיכולוגיים.
מלחמת הקוסמים הראשונה
מודי, בהיותו הילאי בכיר במשרד הקסמים, נלחם באוכלי מוות רבים שהיו תחת פיקודו של הלורד וולדמורט. הוא היה חבר חשוב במסדר עוף החול, עושה דבריו של אלבוס דמבלדור. במאבקו להבסת קוסם האופל הנודע ביותר בכל הזמנים, הוא מילא באופן אישי את מחצית מהתאים באזקבאן באוכלי מוות נמלטים.
במהלך המלחמה, וכחלק מהמאמצים שהופנו כדי לאתר את כל אוכלי המוות שנסוגו לאחר המלחמה, מודי קיבל אישור מיוחד להטיל את שלושת הקסמים שאין עליהם מחילה. הוא הרג כמה מחסידיו של וולדמורט, למרות שהעיד שלא היה עושה זאת במידה והפעולה הייתה נמנעת.
סביר להניח שמודי איבד את אחת מרגליו והחליף אותה ברגל עץ תותבת במהלך מלחמת הקוסמים הראשונה, כמו גם את אחת מעיניו. בשלב מסוים, אלאסטור פרש משירות פעיל, אך נחשב כהילאי הגדול מכולם. הוא לקח את נימפדורה טונקס כבת חסותו.

בין המלחמות
אלבוס דמבלדור מצליח לשכנע את עין-הזעם לקבל את משרת המורה להתגוננות מפני כוחות האופל בשנת 1994. מלבד המחסור האמיתי והצורך בפרופסור, דמבלדור מנסה לשפר במעט את מערך האבטחה סביב בית הספר לכישוף ולקוסמות.
כנראה שלגורל היו תוכניות אחרות לגבי בית הספר, וכך קרה שמספר ימים לפני תחילתה של שנת הלימודים החדשה, אלאסטור הותקף בביתו על-ידי ברטי קראוץ' הבן ועל-ידי פיטר פטיגרו, זאת כחלק מפעילותם למען חזרתו של הלורד וולדמורט בגופו הגשמי.
שנת הלימודים מתחילה כאשר עין-הזעם כלוא בתיבה מכושפת וברטי קראוץ' הבן משתמש בשיערות ראשו כדי לרקוח שיקוי פוליצימי ולהתחקות אחר דמותו, מרמה בהצלחה את צוות המורים ואת התלמידים כאחד.

הרגליו הפרנואידים של עין-הזעם הם אלו שהטיבו עם משימתו של הלורד וולדמורט יותר מכל. כך לדוגמא, מנהגו לשתות מבקבוק אישי (שמא יחדירו חומר מזיק לשתייתו) שירתה את ברטי קראוץ' בדבר השימוש בשיקוי הפוליצימי מבלי לעורר חשד.
עבודתו הקשה של ברטי קראוץ' הבן למען הלורד וולדמורט היא שהביאה להשתתפותו של הארי בטורניר הקוסמים המשולש ולניצחונו במשימה השלישית. למעשה, עובדות אלו הן הראשונות שמרמזות על תוכניותיו של הלורד וולדמורט, לפיהן ישתמש בהארי בכדי להשתלט על עולם הקוסמים בגופו הגשמי. כאשר הארי חוזר לשטחי הוגוורטס לאחר התקרית בבית הקברות, ברטי קראוץ' מנסה לרצוח אותו, אמנם הוא נעצר בידי אלבוס דמבלדור, מינרווה מקגונגל וסוורוס סנייפ. הללו חיכו שהשפעתו של שיקוי הפוליצימי תתפוגג וחשפו את התרמית.
בהשפעת וריטסרום, ברטי קראוץ' מספר לשלושה על מעשיו בהוגוורטס. עין-הזעם האמיתי משוחרר מהתיבה המכושפת ונשלח לתקופת החלמה, בסופה חששותיו הפראנואידיות מוכפלות
.

"אביך מעריך מאוד את עין-הזעם מודי," אמרה גברת וויזלי בסבר פנים חמור.
"נו, טוב, אבא גם אוסף שטקרים, לא?" אמר פרד בשקט כשגברת וויזלי יצאה מן החדר. "מצא מין את מינו..."

מלחמת הקוסמים השנייה
בשנת 1995, עם שובו של הלורד וולדמורט בגופו הגשמי, הוקם מסדר עוף החול בגרסתו השנייה. אלאסטור מצטרף אל המסדר ותופס בו תפקיד מרכזי. כחלק מפעולותו הראשונות, הצטרף אל המשמר שליווה את הארי מביתם של הדרסלים אל כיכר גרימולד מספר 12. מאוחר יותר, כאשר מולי וויזלי דורשת מרון ומהרמיוני לחגוג את היותם המדריכים החדשים יוצאי בית גריפינדור, הוא מגיע למחילה ומצטרף לחגיגות. הוא מוסיף ומזכיר את דבריו של אלבוס דמבלדור, לפיהם רון טוב דיו כדי להתמנות לקבל את התפקיד. במהלך החגיגה, מודי מציג בפניו של הארי תמונה של החברים במסדר עוף החול הותיק.

ברטי קראוץ' הבן כאלאסטור מודי מסדר עוף החול מלווה את הארי פוטר בדרכו אל המחילה
ברטי קראוץ' הבן כאלאסטור מודי, בדרכם אל המחילה

הקרב במחלקת המסתורין
ביוני 1996, כאשר הארי חוזה בדמותו של סיריוס בלק המתענה בידי הלורד וולדמורט, הוא שועט על מחלקת המסתורין יחד עם הרמיוני גריינג'ר, רון וויזלי, ג'יני וויזלי, לונה לאבגוד ונוויל לונגבוטום. כשהשישה מגיעים אל יעדם, הם מגלים שטמנו להם מערב - אין כל זכר לסיריוס בלק או ללורד וולדמורט. מצפים לבואם ומוכנים לקרב, נמצאים במקום אוכלי המוות.
חברי צבא דמבלדור לוחמים באומץ ובתושייה, אמנם מולם עומדים יריבים מנוסים. אוכלי המוות שנחושים להשיג את הנבואה העוסקת בגורלם המשותף של הארי פוטר ושל הלורד וולדמורט גוברים עליהם, וכדי להציל את חבריו הארי מתבקש להפקיד בידיו של לוציוס מאלפוי את הנבואה המדוברת
.
בדיוק באותה הנקודה, חברי מסדר עוף החול מגיעים, מחדשים את הקרב ומאזנים את המצב - סיריוס בלק, רמוס לופין, נימפדורה טונקס, קינגסלי שאקלבולט ואלאסטור מודי.
בעיצומה של המערכה, נלחם עין-הזעם אל מול אנטונין דולוחוב ונפצע באורח קל. בלטריקס לסטריינג' לוחמת מול סיריוס בלק, ולבסוף רוצחת אותו והודפת את גופתו אל מעבר לפרגוד הקסום. ברגעים האחרונים מגיעים גם אלבוס דמבלדור והלורד וולדמרט, והשניים נאבקים על חייו (או לחילופין - על מותו) של הארי. קורנליוס פאדג' והילאים מובחרים מגיעים למקום וחוזים באמת המוטחת בפניהם - הלורד וולדמורט חזר, מלחמת הקוסמים השנייה מתחילה.

בשנתו השישית של הארי, אוכלי המוות פולשים לבית הספר לכישוף ולקוסמות, זאת כדי לנסות להתנקש בחייו של אלבוס דמבלדור. קרב נוסף פורץ בין אוכלי המוות לבין חברי מסדר עוף החול וחברי צבא דמבלדור. שני הצדדים מאמינים שסוורוס סנייפ נטה פעם נוספת לכיוונו של הלורד וולדמרט ובגד בדמבלדור (טענה שנשללת בפרקים האחרונים של אוצרות המוות). בעקבות אותה הטענה ובעקבות מותו של דמבלדור, שהיה שומר הסוד של לחש הפידיליוס בכיכר גרימולד מספר 12, עין-הזעם מאבטח את המקום כדי למנוע מסנייפ ומאוכלי מוות נוספים להיכנס אליו.

קרב שבעת הפוטרים
כפי שהתברר, גורלו של עין-הזעם נקשר בגורלו של הארי פוטר, הסמל למאבק כנגד כוחות האופל וכנגד כוחותיו המזוינים של הלורד וולדמורט.
זמן קצר לפני שכוח ההגנה שסיפקה ההקרבה של לילי פוטר התפוגג, הצטרף אלאסטור לקבוצה מיוחדת של מסדר עוף החול, מטרתה להעביר בשלום את הארי מביתם של הדרסלים אל המחילה, ביתם של בני משפחת וויזלי.
שישה מחבריו של הארי לבשו את דמותו באמצעות שיקוי פוליצימי, כאשר כל אחד משבעת הפוטרים הצטרף לקוסם מלווה. כך נוצרו שבעה זוגות, כל  אחד מהם כולל קוסם מלווה, וכמו כן קוסם שלובש את דמותו של הארי פוטר. באמצעות סדרה של מטאטאים,
ת'סטראלים ואופנוע מעופף, היה על הזוגות להגיע לשבעה מפתחות מעבר שהוטמנו במקומות שונים בקרבת דרך פריווט מספר 12 וקושרו אל בית משפחת וויזלי. באותו הלילה, מודי היה בן זוגו של מנדנגוס פלצ'ר, שלבש את דמותו של הארי על-אף שהתנגד לקחת חלק מעשי במשימה.
למרבה הצער, לצוות נטמן מארב בידי אוכלי המוות, שבשלב מאוחר יותר אף זימנו את הלורד וולדמורט למקום. ביל וויזלי ופלר דלאקור היו עדים למתרחש ודיווחו על מה שאירע. לאחר שחברי מסדר עוף החול התפזרו לכיוון מפתחות המעבר,
מנדנגוס פלצ'ר ועין-הזעם פנו צפונה, כמו גם ביל ופלר. כפי שעין-הזעם שיער טרם יצאו למשימה, הלורד וולדמורט היה סבור שהארי פוטר האמיתי יתלווה אל הקוסם החזק ביותר. באמצעות יכולת התעופה שלו, וולדמורט פנה תחילה לכיוונם של עין-הזעם ושל מנדנגוס פלצ'ר. מנדנגוס המבוהל צווח וצרח למראה וולדמורט השועט לעברו. מודי ניסה לעצור אותו, אך הוא התעתק מן המקום, מותיר את עין-הזעם חשוף להתקפה.
וולדמרט הטיל קללת ממיתה לכיוונו של מנדנגוס, אך לאחר שזה האחרון התעתק, הקללה פגעה למודי ישירות בפנים.
מודי קרס לאחור ונפל מהמטאטא. גם במידה ושרד באופן כלשהו את הקללה הממיתה (מה שלא נראה הגיוני), הוא נפל מגובה של 1000 מטרים, ללא שרביט. ביל פלר תיארו את מותו של עין-הזעם כמוות וודאי. כחצי תריסר אוכלי מוות רדפו אחריהם, כך שלא היה באפשרותם לעשות דבר כדי לנסות ולהציל את חייו של ההילאי החזק ביותר בכל הזמנים.

כולם עמדו שם והביטו זה בזה. הארי התקשה לתפוס זאת. עין-הזעם מת - זה לא ייתכן... עין-הזעם, כל-כך קשוח, כל-כך אמיץ, השורד האולטימטיבי.

לאחר מותו
משרד הקסמים נמנע מלדווח באופן רשמי על מותו של עין-הזעם, זאת כדי שלא להודות בפומבי על כוחו הגובר של הלורד וולדמורט ועל הבריחה ההמונית מאזקבאן, כתוצאה ממנה מספר גדול כל-כך של אוכלי מוות תקפו את המסדר והביאו למותו של אלאסטור.
לפי פקודתו של וולדמורט, פינו אוכלי המוות את גופתו של עין-הזעם לאחר שנהרג. לשם כך שינו את צורת הגופה והטמינו אותה במקום שאינו ידוע. כאשר ביל וויזלי ורמוס לופין יוצאים לחפש את גופתו, הם נתקלים בקשיים ובסופו של דבר נכשלים במשימה. החושך הכבד והבלבול שנוצר כתוצאה מהתקפתם של אוכלי המוות לא מאפשרים לשניים לשחזר את המקום המדויק בו נפלה גופתו של עין-הזעם. בעקבות אירועים אלו, לאחר מותו לא זכה אלאסטור לקיום טקס הלוויה. בעוד רון מעלה טיעונים לפיהם ייתכן ואלאסטור נותר בחיים לאחר קרב שבעת הפוטרים, הארי ממהר לפסול אותם ולהכיר במציאות. למרות זאת, הכאב והעצב לאחר מותו של מודי הם נחלת הכלל.
העין הקסומה של אלאסטור נבזזת מגופתו בידי אוכלי המוות, שככל הנראה רואים בה פריט קסם נדיר. לאחר נפילת משרד הקוסמים, מגיעה העין הקסומה לידיה של דולורס אמברידג', שמכהנת באותה התקופה כראש הוועדה לרישום בני-מוגלגים. העין נקבעת במעלה דלת משרדה של דולורס, במקום המיועד לעינית, ומשמשת לפיקוח על עובדי המשרד. כאשר הארי, רון והרמיוני חודרים למשרד כדי לנסות ולהשיג את תליון ההורקרוקס, הארי נזעם למראה השימוש המכליא שמתבצע בעין הקסומה וגונב אותה. למרבה הצער, הפעולה מעוררת את מנגנוני האבטחה של משרד הקסמים. עד מהרה מגלים אוכלי המוות שפולשים שנוטים לטובת מסדר עוף החול נמצאים ברחבי המשרד.
לאחר שנמלט, הארי מתעורר מוקדם בבוקר ויוצא מהאוהל בניסיון לחפש את העץ הזקן, המסוקס והמכובד ביותר למראה. כאשר הוא מוצא את מובקשו, הוא קובר את העין הקסומה לצילו של העץ ומסמן את הנקודה כאשר הוא חורט צורת צלב קטנה בקליפת העץ עם השרביט שלו. קברו המאולתר של עין-הזעם מצוי ביער דין.

אטימולוגיה
"Moody" בשפה האנגלית פירושו "הפכפך" או "זועף", וחברי מסדר עוף החול יסכימו שלעיתים קרובות מודי נוטה לכיוון מחשבות אפלוליות. הוא מתואר כמי שלעולם לא ירא מפני הסכנה, ובעצם, כמי שמתענג עליה.
"אלאסטור" היא הצורה הסקוטית לשם "אלכסנדר", ופירושה הוא "מגן האנושות" או "נוקם". פירוש אטימולוגי זה מתקשר בקלות אל היותו של מודי ההילאי המוכשר בכל הזמנים ואל הבטחתו האישית, לפיה ימלא בעצמו מחצית מהתאים באזקבאן.

בסדרת סרטי הארי פוטר, השחקן שמשחק את דמותו של אלאסטור "עין-הזעם" מודי הוא ברנדן גליסון.



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
73 305 322 100


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007