האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: אתמול ב-15:04

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: אתמול ב-12:36

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

מינרווה מקגונגל

מינרווה מקגונגל פרופסור מינרווה מקגונגל (נולדה ב-4 באוקטובר 1935) הייתה מכשפה ואנימאגוסית שלמדה בהוגוורטס בין השנים 1947-1954, בבית גריפינדור. לאחר לימודיה בבית הספר, עבדה במשך שנתיים במשרד הקסמים ולאחר מכן חזרה ללמד בהוגוורטס, שם מונתה לראש בית גריפינדור, לפרופסור לשינויי צורה ובמקביל לסגנית המנהל ומספר פעמים אף למנהלת הוגוורטס.
מקגונגל גם הייתה חברה במסדר עוף החול הראשון והשני, והתנגדה לדולורס אמברידג', המפקחת העליונה על הוגוורטס. היא הגנה על התלמידים מפני אלקטו ואמיקוס קארו בשנת הלימודים שהתקיימה בין השנים 1997-1998, וכחלק מהתנגדותה לשלטון של וולדמורט לחמה במספר קרבות בשתי המלחמות, לרבות הקרב על מגדל האסטרונומיה והקרב על הוגוורטס-בו היא הובילה את הגוף המתנגד ללורד וולדמורט.
היא שרדה את מלחמת הקוסמים השנייה והמשיכה לעבוד בהוגוורטס בתור מנהלת למשך 10 שנים לפחות, ויצאה לגמלאות בשנות ה-2000 או 2010.


ביוגרפיה

חיים מוקדמים

מינרווה נולדה בפאתי מחוז קיית'נס שבהרי סקוטלנד ב-4 באוקטובר 1935, לרוברט מקגונגל, כומר פרסביטריאני מוגלגי, ולאשתו איזבל רוס, מכשפה. היא הייתה הילדה הבכורה של בני הזוג, ונקראה על שם סבתה של אמה, מכשפה מוכשרת מאוד.
לידתה השרתה על המשפחה שמחה ועצב גם יחד; איזבל נאלצה לוותר על יכולות הקסם שלה לטובת אהבתה לרוברט, ומעולם לא סיפרה לו עליהן כיוון שחששה לקלקל את שמחת הנישואין שלהם. עם זאת, מינרווה הראתה סימנים קטנים אך מורגשים של קסם כבר משעותיה הראשונות, וכמו כל התינוקות, לא הייתה לה שליטה על קסמיה- וכך, ברוב תמימות, זמנה צעצועים שנשארו על המדפים העליונים, גרמה לחתול המשפחתי לעשות כרצונה ולאביה לנגן חמת-חלילים, מה שגרם לה כתינוקת לצחקק באושר. איזבל ידעה שעליה לספר לבעלה על יכולות הכישוף שלה ושל ביתה, ולכן סיפרה לבעלה את האמת על כך, וכן על שהסתירה את זהותה לפי אמנת הסודיות הבינלאומית.
שני ההורים נותרו ביחד גם לאחר הווידוי, ונולדו להם שני ילדים נוספים, מלקולם ורוברט ג'וניור, שהפגינו שניהם כוחות כישוף בבוא העת. באותה עת, מינרווה, כילדה, עזרה לאמה להסתיר מאביה את התאונות המביכות שגרמו אחיה כיוון שלא היו יכולים לשלוט בכוחות הכישוף שלהם.
ביום הולדתה ה-11 של מינרווה, ב-4 באוקטובר 1946, נשלח אליה מכתב הקבלה שלה לבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, בניהולו של ארמנדו דיפט. באותו יום, היא ראתה את אמה בוכה- לא רק מגאווה, אלא גם מקנאה, שהרי מינרווה כבר לא הייתה צריכה להסתיר את יכולות הכישוף שלה, והייתה יכולה לפתח את כישרונותיה.

שנותיה בהוגוורטס
מינרווה למדה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בין השנים 1947-1954. במהלך המיון לבתים, מצנפת המיון התלבטה במשך חמש וחצי דקות אם למיינה לגריפינדור או לרייבנקלו. בסופו של דבר המצנפת בחרה בראשון.
מינרווה הפכה במהרה לתלמידה המצטיינת בשכבת הגיל שלה, ונמצאה כבעלת כישרון יוצא דופן בשינוי צורה. בין כניסתה של מינרווה להוגוורטס לבין זו של פומונה ספראוט הפרידו שנתיים, ושתיהן נהנו מחברות מופלאה שנמשכה עד שלבים מאוחרים בחייהן.
בסוף שנת הלימודים של 1953-1954, שנתה השביעית והאחרונה של מקגונגל בבית הספר, מינרווה שברה שיא מרשים: היא השיגה ציונים מדהימים הן במבחני הבגרות והן במבחן הכשיפומטרי, מונתה להיות מדריכה ואף מדריכה ראשית וזכתה ב"פרס המבטיח ביותר למשנה-הצורה הצעיר" של מגזין "שינוי צורה: היום". בדומה לדמבלדור, היא קבלה ציוני קס"מ בכל מבחני הבגרות והכשיפומטרי. מינרווה, שלמדה שינוי צורה מהפרופסור אלבוס דמבלדור, הפכה תחת השגחתו לאנימאגוסית, ונרשמה בקפדנות לרשימת האנימאגים במשרד הקסמים. בצעירותה, מינרווה גם שיחקה בקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור; נפילה כואבת בשנתה האחרונה -שהתרחשה בגלל עבירה נבזית שנעשתה בזמן המשחק שקבע את הבית המנצח אליפות הקווידיץ', של גריפינדור מול סלית'רין- השאירה אותה עם זעזוע מוח, מספר צלעות שבורות ורצון תמידי לראות את סלית'רין מובסת במגרש הקווידיץ'.

שברון לב מוקדם
לאחר שסיימה את לימודיה בהוגוורטס, הוצעה למינרווה עבודה במחלקה לאכיפת חוקי הקסם במשרד הקסמים הבריטי. היא חזרה לאחוזת משפחתה שם שהתה במשך קיץ אחד, בטרם עברה ללונדון לעבוד במשרד.
במהלך חודשי הקיץ האלה, מינרווה, שהייתה בת שמונה עשרה, פגשה את דוגל מקגרגור, בנו היפה והחכם של איכר מוגלגי מהאזור. היא התאהבה בו קשות, ועם הזמן השניים החלו להכיר אחד את השנייה. בסופו של דבר, מקגרגור הציע למינרווה נישואין בשדה חרוש, והיא הסכימה לבקשתו. באותו לילה, מינרווה לא הייתה מסוגלת לספר להוריה על האירוסים. כשחשבה על עתידה, הגיעה למסקנה שנישואים עם מוגל שלא מודע להיותה מכשפה יגרום לה לחיים דומים לאלו של אמה, וכך היא תחיה בעצב עם שרביט מוחבא והמון תקוות ושאיפות בלתי אפשריות. בבוקר, היא יידעה את מקגרגור ששנתה את דעתה, ושאין ביכולתה להינשא לו. מינרווה, שהייתה מודעת לכך שבמידה שתפר את שמירת קיומו של עולם הקוסמים בסוד, היא תאבד את עבודתה במשרד הקסמים ועלולה לגרום גם למקגרגור נזק, לא הצליחה לתת לו סיבה לשינוי דעתה. היא עזבה את מקגרגור שבורה וחזרה ללונדון לאחר שלושה ימים.

העסקתה

"שינויי הצורה הם הקסמים המורכבים ביותר והמסוכנים שתלמדו בהוגוורטס," אמרה. "מי שלא ינהג כשורה בשיעורים שלי, יוצא החוצה ולא יחזור. ראו הוזהרתם."
- מקגונגל מטיפה לתלמידי השנה הראשונה (הספר הראשון).

מינרווה עבדה במחלקה לאכיפת חוקי הקסם במשרד הקסמים במשך שנתיים, לאחר סיום לימודיה. היות שלא הייתה מרוצה מעבודתה החדשה, היא חזרה לבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בשנת 1956, הפעם לא כדי ללמוד אלא כדי ללמד שינוי צורה, תחת פיקוחו של ראש המחלקה אלבוס דמבלדור. בהמשך, היא החליפה את דמבלדור בתפקיד ראש המחלקה לשינוי צורה, לאחר שהוא עלה לתפקיד מנהל בית הספר. כמורה, מינרווה הייתה קשוחה, הקפידה על משמעת, והשליטה סדר בקרב התלמידים ביד קשה- דבר שגרם להם לראות אותה כמישהי שאין להסתבך איתה. מאוחר יותר, מינרווה מונתה גם לראש בית גריפינדור, הבית אליו מוינה בזמן לימודיה בהוגוורטס. אלבוס דמבלדור, בהמשך שנותיו בתור מנהל, בטח בה מספיק כדי לאפשר לה להיות סגנית המנהל, ולהחליפו במצבים בהם ייעדר. שיעוריה הכילו לעיתים קרובות שינויי צורה כמו הפיכת גפרור למחט, בעל חיים לגביע מים, חיפושית לכפתור ועכבר למאפרה.
במהלך שנותיה הראשונות כמורה בהוגוורטס, מינרווה נשארה מיודדת עם מעסיקה לשעבר, אלפינסטון אורקוארט. בביקור אחד בהוגוורטס ובהוגסמיד, הוא הציע למינרווה נישואים בבית התה של מדאם פודיפוט. מופתעת, מוכת הלם, ועדיין מאוהבת בדוגל, מינרווה סרבה להצעה. אלפינסטון מעולם לא חדל לאהוב אותה ולהציע לה שוב כל זמן מה, למרות שהיא המשיכה לסרב.

מינרווה מקגונגל בשלבי העסקתה
מינרווה מקגונגל בשלבי העסקתה בהוגוורטס

מלחמת הקוסמים הראשונה

"האם השמועות נכונות, אלבוס?"
"אני מפחד שכן, גברתי הפרופסור. הטובות והרעות."
- מינרווה מקגונגל ואלבוס דמבלדור ב-1981 (הסרט הראשון).

במהלך עלייתו של הקוסם האפל הלורד וולדמורט, מינרווה לקחה חלק בלחימה נגדו ונגד חסידיו. עלייה זו של אדון האופל מוכרת בתור מלחמת הקוסמים הראשונה. מקגונגל עדיין לימדה בהוגוורטס במהלך המלחמה.

מסדר עוף-החול
בתחילת מלחמת הקוסמים הראשונה, מקגונגל הצטרפה לתנועה המתנגדת לוולדמורט, שהובלה על ידי אלבוס דמבלדור- מסדר עוף החול. מינרווה מלאה תפקיד חיוני בהתנגדות לוולדמורט ולצבא חסידיו (אוכלי המוות), ובמהלך המלחמה נשארה נאמנה למסדר למרות הסכנה הרבה הטמונה בכך והלוחמים הרבים שנפלו. מקגונגל שרדה ועברה את המלחמה ללא פגע, בעוד אחרים נשארו ללא איברים וסבלו מחבלות אחרות.

ההגנה על הארי פוטר

"הם מוגלגים מהסוג הנורא ביותר. באמת אלבוס, האם אנו מוכרחים?"
- מקגונגל על קרובי משפחתו של הארי (הסרט הראשון).

בשנת 1981, התינוק הארי פוטר הביס את הלורד וולדמורט בביתו במכתש גודריק, בעוד שהוריו ג'יימס פוטר ולילי אוונס (שהיו שניהם חברים במסדר עוף החול) נהרגו תוך הגנה על בנם. הבסתו של וולדמורט הביאה לסיום המלחמה, אוכלי המוות נאסרו או התחבאו, אם הצליחו. מינרווה בקרה רבות במקום מגוריהם של משפחת דרסלי ובלתה יום שלם בצפייה במשפחה ובבדיקת האפשרות שהם יטפלו ויגדלו את הארי, שכן לאחר מות הוריו הם היו קרובי משפחתו היחידים שנותרו בחיים. יחד עם רובאוס האגריד, ולמרות התנגדויותיה בנוגע להשארתו אצלם, היא הייתה נוכחת כאשר דמבלדור השכיב את הארי על מדרגות בית משפחת דרסלי, אותם כנתה 'הסוג הנורא ביותר של מוגלגים'. כל זמן מה היא פקחה עין על הארי בילדותו, כפי שעשו חברים אחרים במסדר עוף החול.

מינרווה מקגונגל, אלבוס דמבלדור והארי פוטר התינוק
מינרווה מקגונגל, אלבוס דמבלדור והארי פוטר הפעוט

בין המלחמות
כאשר מלחמת הקוסמים הראשונה הסתיימה, מינרווה המשיכה בקריירה שלה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, בתפקיד המורה לשינוי הצורה. היא נשארה נאמנה למסדר עוף החול והשגיחה על הארי פוטר בילדותו כדי להגן עליו.
בקיץ 1982, אלפינסטון הציע נישואים למינרווה פעם נוספת, במהלך טיול משותף מסביב לאגם השחור. מינרווה, שחשה חופשיה לאחר מותו של דוגל מקגרגור, נענתה בחיוב. בתור פמיניסטית, היא המשיכה להשתמש בשם הנעורים שלה גם לאחר חתונתם, על אף התנגדותם של טהורי-דם אדוקים שלא הסכימו שתשמור את שמו המוגלגי של אביה. יחד הם חיו בקוטג' קטן בהוגסמיד, משם מינרווה הלכה כל יום בנוחות אל מקום עבודתה, וארחה פעמים רבות אחיינים ואחייניות.
ב-1985, שלוש שנים לאחר הנישואים, אלפינסטון מת מנשיכת טנטקולה ארסית. מינרווה, שלא הייתה מסוגלת לסבול את הבדידות בקוטג', ארזה את חפציה אחרי הלווייתו של בעלה וחזרה להתגורר במשרדה אשר בקומה הראשונה בבטירת הוגוורטס.

ההגנה על אבן החכמים

"ברוכים הבאים להוגוורטס," אמרה הפרופסור מקגונגל. "סעודת תחילת השנה תתחיל בקרוב, אבל לפני שתתיישבו באולם הגדול, אנחנו נצטרך למיין אתכם לבתים השונים." "
- מינרווה מקגונגל לתלמידי השנה הראשונה ב-1991 (הספר הראשון).

בשנת 1991, חברו של אלבוס דמבלדור, ניקולס פלאמל, העביר בבטחה את אבן החכמים שבזכותה נשאר בחיים במשך זמן כה רב, מכספתו בגרינגוטס להוגוורטס. מינרווה תרמה להגנות בכך ששנתה את גודלו של לוח שחמט לענק, וגרמה לו להתנהג כמו לוח שח-קוסמים. בנוסף, על האדם שברצונו לעבור את הלוח לשחק בעמדה של אחד מהכלים ולשחק שח-קוסמים, משחק הידוע באכזריותו ובאלימותו הקשה, וכך השחקנים חייבים להקריב ולחשוף עצמם לאפשרות של פגיעה גופנית.
באותה שנה, הארי פוטר, עליו מינרווה השגיחה במשך שנים, החל את שנתו הראשונה בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. הארי הופתע מזה מאוד, שכן הוא עצמו מעולם לא ידע על היותו קוסם. כשהארי הגיע להוגוורטס, לאחר שנשלחו לבית משפחת דרסלי עותקים רבים מאוד של מכתב הקבלה, הוא מויין לבית גריפינדור, מה שהפך את מינרווה לראש הבית שלו. מסיבה זו הארי נשאר תחת השגחתה הקפדנית ועינה הפקוחה של מקגונגל.
למרות שמינרווה הייתה קשוחה וקפדנית גם מול הארי פוטר, לעיתים נהגה באופן גמיש יותר עם החוקים, כמו למשל כאשר תפסה אותו עף על מטאטא ללא השגחה ראויה; במקום להשעות אותו- העונש שהיה מקבל כל תלמיד שהיה עושה זאת, לו היה הדבר בידי מדאם הוץ'- מינרווה לקחה אותו לראות את אוליבר ווד, קפטן קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, כדי להמליץ עליו ועל יכולות התעופה שלו.
האר, כתלמיד שנה ראשונה, התקבל לקבוצה- עובדה מדהימה ביותר בהתחשב בגילו. הוא הפך למחפש הצעיר ביותר במאה השנים האחרונות. מקגונגל הצליחה להשיג להארי מטאטא נימבוס 2000, שהיה המהיר ביותר באותה תקופה, והוא השתמש בו במהלך המשחקים והאימונים. לקראת סוף השנה ההגנות של מינרווה ושל שאר צוות המורים בחדרי אבן החכמים עמדו למבחן כשקווירל ניסה לגנוב את האבן. הארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי העמידו גם הם את ההגנות במבחן, כשבסופו של דבר הצליחו לעצור את גניבת האבן. בסוף השנה, גריפינדור זכתה בגביע הבתים כשקבלה את מירב הנקודות בזכות השלישייה ונוויל לונגבוטום שקיבל נקודות בונוס על אומץ ליבו, ויחד הפכו את ביתה של מקגונגל לבית המנצח.

פתיחתו השנייה של חדר הסודות

"מה המשמעות של זה, אלבוס?" תבעה הפרופסור מקגונגל בדאגה.
"המשמעות," אמר דמבלדור, "היא שחדר הסודות אכן נפתח שוב."
- מקגונגל ודמבלדור אחרי התאבנותו של קולין קריווי (הספר השני).

בתחילת שנת הלימודים של 1992, מינרווה נאלצה להתמודד עם הארי ורון, שהטיסו את המכונית המעופפת של מר וויזלי אל תוך הערבה המפליקה, לאחר שהכניסה בתחנת קינגס קרוס נחסמה על ידי דובי, כך שהשניים לא הצליחו להיכנס לרכבת. אירוע זה כמעט וגרם לחשיפת עולם הקסמים בפני המוגלגים, אך מינרווה הייתה הוגנת יותר מסנייפ, שיידע את כולם לגבי התקרית מלכתחילה. בסופו של דבר, מינרווה שחררה אותם והענישה אותם בכך ששלחה מכתבים להוריהם או לאפוטרופוסים שלהם, ולא נתנה להם להיות נוכחים בסעודת הפתיחה שבאולם הגדול; היא לא הורידה נקודות לגריפינדור, מכיוון, שכפי שציין הארי, שנת הלימודים עוד לא נפתחה כשהם לקחו את המכונית- מה שגרם לה כמעט לחייך.
בהמשך, מינרווה הייתה נוכחת בפתיחתו המחודשת של חדר הסודות. היא, יחד עם שאר צוות המורים, סרקה את הטירה בחיפוש אחר החדר, אך ללא הועיל. בנוסף, היא נאלצה להתמודד עם גילדרוי לוקהרט, שמונה לתפקיד הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל, ולא עזר בחיפושים, בלשון המעטה. מקגונגל לא חיבבה אותו, ובסוף השנה, יחד עם עוד מורים רבים, ממש שנאה אותו.

"במידה שהעבריין לא ייתפס... בית הספר כנראה ייסגר."
- מקגונגל על החומרה שבפתיחת חדר הסודות (הסרט השני).

בשבועות האחרונים של שנת הלימודים, מינרווה הפכה מנהלת בית הספר באופן זמני, לאחר שחבר המנהלים, תחת השפעתו של לוציוס מאלפוי, השעה את דמבלדור על שנכשל בעצירת תקיפות התלמידים. היא הייתה מעט נסערת אך רכה ונעימה עם הארי ורון, כשהשניים ניסו להתחמק כדי לחקור את כל מאורעות חדר הסודות אך נתקלו בה, ועזבה אותם לנפשם במחשבה שהם מבקרים את הרמיוני המאובנת; בדרך כלל, היא הייתה מענישה אותם בכבדות. כשג'יני וויזלי נלקחה אל תוך חדר הסודות, שם "השלד שלה יירקב לנצח...", מינרווה האמינה ברוב ייאוש, שסופו של הוגוורטס קרב. בניגוד לציפיותיה, המפלצת בחדר הסודות נהרגה, דמבלדור חזר לנהל את בית הספר, והיא שבה לתפקידיה הרגילים.

בריחתו של סיריוס בלק

"טוב, סיריוס בלק נעלם הערב, אך לדעתי כולכם יכולים לשער בבטחה שהוא ינסה לחזור, בשלב מסוים."
- מקגונגל לתלמידיה (הסרט השלישי).

בקיץ 1993, סיריוס בלק הצליח לברוח מאזקבאן. עם תחילת שנת הלימודים בספטמבר, מינרווה נאלצה להתמודד עם השפעות הסוהרסנים על התלמידים, בין היתר על הארי פוטר. בנוסף, היא נתנה להרמיוני גריינג'ר אישור להשתמש במחולל-זמן על מנת שתוכל להיות נוכחת בכל שיעוריה, החלטה נבונה מצדה שהייתה חיונית ביותר גם למאורעות בהמשך השנה. שנה זו בהוגוורטס הייתה שנה לא קלה, בעיקר בגלל הסוהרסנים ששמרו על הטירה.
בתחילת השנה, כשמקגונגל הדמתה לתלמידיה כיצד פועלת ההפיכה לאנימאגוס, היא שמה לב כמה שקטים ולא מופתעים הם היו. כאשר הרמיוני הסבירה שהם השתתפו בשיעור גילוי העתידות הראשון שלהם זמן קצר לפני כן, מקגונגל הבינה ושאלה מיד מי מהם ימות השנה. כשהארי פוטר הצביע, מקגונגל עודדה אותו ואמרה שנבואותיה של סיביל טרלוני מכילות פעמים רבות מיתות אך לעולם לא היה תלמיד שמת, ושזוהי דרכה המיוחדת לברך את כיתתה החדשה.

"למעשה, עד היום סיריוס בלק הוא... סנדקו של הארי פוטר!"
- מקגונגל על בלק בפונדק שלושת המטאטאים (הסרט השלישי).

במהלך השנה, מינרווה לקחה חלק בהגנת בית הספר, אם כי זה לא עזר ובלק הצליח לפלוש לטירה. לאחר שהוא תקף את האישה השמנה, מקגונגל נסתה לספר להארי שבלק בעקבותיו, אך לא קבלה הזדמנות לפרט משום שהוא קטע אותה וציין כי מר וויזלי יידע אותו על כך. מאוחר יותר באותה שנה, בלק הצליח לחדור למגדל גריפינדור כשחתולה של הרמיוני, קרוקשנקס, איתו יצר קשר חיבה, הביא לו רשימה עזובה של סיסמאות כניסה אפשריות. כשנוויל לונגבוטום הודה כי הוא כתב את הסיסמאות, מקגונגל הענישה אותו וכתבה מכתב לסבתו. כתוצאה מכך, נוויל קיבל צרחן. כשהארי קיבל באופן מסתורי את מטאטא אש-המחץ לאחר שהנימבוס 2000 נהרס, מקגונגל החרימה אותו על מנת שתוכל לבחון אותו, כיוון שהאמינה (ובצדק) שהוא נשלח על ידי בלק, ולכן הוא ככל הנראה מקולל (מחשבה שהייתה שגויה). אותה תקרית גרמה למריבה בין הארי והרמיוני, שכן הרמיוני היא זו שסיפרה למקגונגל על המטאטא החדש, שהוחזר להארי בהמשך. במהלך משחק הקווידיץ' של גריפינדור נגד רייבנקלו, מקגונגל תפסה את דראקו מאלפוי, גרגורי גויל, וינסנט קראב ומרקוס פלינט, שניסו להתחפש לסוהרסנים כדי להבהיל את הארי ולהסיח את דעתו. היא הורידה לסלית'רין חמישים נקודות והענישה בחומרה את הרביעייה. באביב 1994, היא צפתה בקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור זוכה בגביע הקווידיץ' בפעם הראשונה מאז לימודיו של צ'ארלי וויזלי בהוגוורטס. מקגונגל שמחה במיוחד, אך גם הייתה עצובה כי הקפטן אוליבר ווד עזב את הקבוצה. בהמשך השנה, שלושה תלמידים מביתה- הארי פוטר, רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר - נכנסו לצרות כשסיריוס בלק חזר שוב להוגוורטס.

מינרווה מרגיעה את תלמידי גריפינדור באשר לסיריוס בלק
מינרווה מרגיעה את תלמידי גריפינדור באשר לסיריוס בלק

טורניר הקוסמים המשולש

"נשף חג המולד הוא בעיקרו, ריקוד."
- מקגונגל לתלמידיה (הסרט הרביעי).

בסתיו 1994, ביה"ס הוגוורטס אירח את האקדמיה לאומנויות הקסם בובאטון ואת בית הספר דורמשטרנג לקראת טורניר הקוסמים המשולש. הארי פוטר נבחר באופן מסתורי להיות אחד המתמודדים, למרות שהיה צעיר מהגיל המותר, ומקגונגל דאגה לשלומו לאחר שהשגיחה עליו במשך כל כך הרבה שנים. היא התנגדה לבחירתו בתוקף יחד עם דמבלדור וקראוץ' האב, אך לא ניתן היה להוציאו מהתחרות בהתאם לחוקיה. לכן, פוטר נאלץ להמשיך בתחרות, על אף כל הסכנות הכרוכות בדבר.
במהלך השנה, מינרווה הטיפה לתלמידיה לעיתים קרובות מאוד להיות מארחים טובים ולהתנהג כמו שצריך כלפי אורחיהם בטירה. היא נכחה בנשף חג המולד עם אלבוס דמבלדור, כששערה לא היה אסוף בפקעת בפעם הראשונה מאז תחילת לימודיו של הארי בהוגוורטס. בסוף הטורניר, מינרווה ליוותה את דמבלדור וסוורוס סנייפ בהצלתו של הארי פוטר מפני ברטי קראוץ' הבן, אוכל המוות ששהה במשך השנה כולה בטירה כשהתחזה להילאי אלאסטור מודי, הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל.

הוא פנה אל הפרופסור מקגונגל. "מינרווה, אפשר לבקש ממך לעמוד פה על המשמר שעה שאצא עם הארי?"
"כמובן," ענתה הפרופסור מקגונגל.
- דמבלדור מורה למקגונגל לעמוד על המשמר (הספר הרביעי).

מינרווה קבלה הוראה לשמור על קראוץ' הבן לאחר שחשף את התפקיד שמילא בהחזרתו של הלורד וולדמורט לחיים, אך לא הצליחה למנוע את הבאתו של הסוהרסן בידי שר הקסמים קורנליוס פאדג', שהיה מוכן ומזומן להעניק לו נשיקה. היא זעמה על פאדג' שנקט באמצעים מסוג זה, וצעקה חזק יותר ממה שהארי אי פעם שמע. לכן, כשהשר סירב להאמין לדמבלדור ולהארי פוטר על חזרתו של אדון האופל, מינרווה תמכה באחראי עליה ובתלמידה. יחד עם חזרתו של הלורד וולדמורט, נרצח התלמיד סדריק דיגורי מהפלפאף, ולכבודו נערכה סעודה בסוף שנת הלימודים. יחד עם זאת, נפתחה מלחמת הקוסמים השנייה, למרות הכחשת משרד הקסמים.

מינרווה מקגונגל רוקדת עם אלבוס דמבלדור בנשף חג המולד, טורניר הקוסמים המשולש
מינרווה מקגונגל בנשף חג המולד, טורניר הקוסמים המשולש

מלחמת הקוסמים השנייה
כשמלחמת הקוסמים השנייה החלה, מינרווה הפכה לחברה במסדר עוף החול המחודש. בקיץ 1995 היא בילתה זמן רב בעבודות למען המסדר; היא באה לכיכר גרימולד 12 והלכה ממנו לעיתים קרובות מאוד, תוך שהיא לובשת שמלות של מוגלגיות במקום גלימות קוסמים (הארי חשב שהיא נראית כך מוזר במיוחד). למרות חובותיה למסדר, שגזלו ממנה זמן רב, מינרווה התמודדה מול קשיים גדולים עוד יותר בהוגוורטס; מכיוון שדמבלדור לא הצליח למצוא פרופסור חדש להתגוננות מפני כוחות האופל, משרד הקסמים מינה את דולורס אמברידג', בכירה שמנמנה מהמשרד שתומכת בפאדג', לצוות המורים. מינרווה ראתה את המינוי בתור פגיעה קשה בבית-הספר ואפילו לא טרחה להסתיר את גועלה ממנה.

המפקחת העליונה על הוגוורטס

"האם יש משהו שתרצי לומר, מינרווה?"
"הו, יש כמה דברים שארצה לומר, דולורס!"
- מינרווה אל אמברידג' תוך כדי ניחומיה את טרלוני המפוטרת (הספר החמישי).

כשהארי פוטר חצה את גבולותיה של אמברידג' כבר בשיעור הראשון עימה ונענש, מינרווה שמרה על קור-רוח, אך הזהירה אותו שאין להשתעשע עם אמברידג' ושעליו לשמור על פרופיל נמוך. מקגונגל עשתה כל שביכולתה כדי לסכל את סמכויותיה של אמברידג' בעזרת זכויותיה בתור סגנית המנהל, והתייחסה אל אמברידג' בכבוד ובאמינות מועטים ביותר, גם כאשר הוגוורטס הייתה תחת השגחה מתמדת של משרד הקסמים. היא נתנה לפיבס טיפים כיצד לסובב את בורגי המנורות כשהוא ניסה לעצבן את אמברידג' על-ידי גרימת הרס, ואף הצליחה להדחיק את חוסר אהבתה לפרופסור טרלוני במשך זמן-מה, בתקופת פיטוריהם של מורי הוגוורטס ותושביה, והחזירה את הפרופסור טרלוני לתוך הטירה לאחר שאמברידג' פיטרה אותה.
לאחר עלייתה של אמברידג' לתפקיד המפקחת העליונה על הוגוורטס, מינרווה נאלצה לסבול את נוכחותה של המפקחת במהלך אחד משיעורי שינוי הצורה. מינרווה השתלטה על כעסה ושמרה על קרירות, ובו בזמן השליכה הערות ערמומיות ושנונות אל אמברידג'. הפגישה בין המורות הצליחה לשפר את מצב רוחם של תלמידים כמו רון וויזלי, ששנאו את אמברידג' במיוחד. למרות הכל, תקופות קשות עוד יותר עמדו בפתח.
למרות מאמציה של מינרווה למגר את השפעת משרד הקסמים על הוגוורטס, העניינים נעשו גרועים עוד יותר. לאחר שדמבלדור הודח מבית-הספר, אמברידג' מונתה למנהלת בית-הספר על חשבונה של מינרווה. כשאמברידג' התערבה בהכוונות המקצועיות של תלמידי השנה החמישית, מינרווה התפרצה בזעם ואיבדה שליטה. במהלך ההכוונה של הארי פוטר, כשאמברידג' לא הפסיקה להפריע ולציין שהארי לעולם לא יוכל להיות הילאי במשרד הקסמים, מינרווה הכריזה לפני הארי כי היא תעזור לו להשיג את מטרתו בכל דרך אפשרית.
האווירה בהוגוורטס הפכה להיות עכורה יותר ויותר תחת הנהגתה של אמברידג'.

מינרווה מקגונגל מתעמתת עם דולורס אמברידג מינרווה מקגונגל מנחמת את סיביל טרולני לאחר סילוקה מהוגוורטס
מינרווה מקגונגל: מתעמתת עם דולורס אמברידג', מנחמת את סיביל טרולני לאחר סילוקה מהוגוורטס

בית החולים על-שם הקדוש מנגו

"איך את מעיזה!" צעקה הדמות תוך כדי ריצה. "איך את מעיזה!"
"זאת מקגונגל!" לחשה הרמיוני.
"תעזבי אותו מייד! תעזבי אותו, אמרתי לך!" צילצל קולה של הפרופסור מקגונגל באפלה. "באיזו עילה את תוקפת אותו? הוא לא עשה דבר שמצדיק יחס –"
- מקגונגל שניות לפני שהותקפה בידי אמברידג' ואנשיה (הספר החמישי).

במהלך בחינות הבגרות, המאורעות הגיעו לשיאם. כשדולורס אמברידג' ומספר הילאים ניסו לגרש את האגריד מאדמות הוגוורטס, מינרווה ביקשה להתערב לעזרת עמיתה. אולם, לפני שהייתה לה הזדמנות לשלוף את שרביטה, מינרווה נפגעה מארבעה קרני שיתוק בחזה והועברה מהוגוורטס לבית-החולים על-שם הקדוש מנגו, שם היה עליה לקבל טיפול רפואי.

חזרתה להוגוורטס

"טוב," אמרה הפרופסור מקגונגל והביטה בשעוני החול שעל הקיר. "קודם כול, אני חושבת שפוטר וחבריו זכאים ל-50 נקודות כל אחד על כך שהתריעו על עובדת שובו של אתם-יודעים-מי! מה דעתך, פרופסור סנייפ?"
"מה?" אמר סנייפ, אף שהארי ידע ששמע כל מלה מדבריה. טוב - בסדר - אני מניח..."
"אז 50 נקודות לפוטר, לשני בני משפחת וויזלי, ללונגבוטום ולעלמה גריינג'ר," ובעוד היא מדברת זרמו אבני אודם אל תחתית שעון החול של גריפינדור. "אה - ו-50 נקודות לעלמה לאבגוד, אם כבר," היא הוסיפה, וכמה ספירים נפלו אל תחתית השעון של רייבנקלו."
- פרופסור מקגונגל מעניקה נקודות בית למשתתפים בקרב במחלקת המסתורין על כך שהתריעו על עובדת שובו של הלורד וולדמורט (הספר החמישי).

מינרווה לא חזרה להוגוורטס עד אחרי הקרב במחלקת המסתורין. כשהיא שבה, היא העניקה מיידית 50 נקודות בית לכל אחד מששת התלמידים שהשתתפו בקרב שהתחולל במשרד הקסמים, על-כך ש"התריעו על עובדת שובו של אתם-יודעים-מי", כשסנייפ הקניט את הארי פוטר על כך שלגריפינדור היו אפס נקודות בית.
מינרווה צפתה באושר רב בפיבס המגרש את אמברידג' מבית-הספר, והוסיפה שהיא הייתה עוזרת לו בשמחה אילולא הפקיע את מקל ההליכה שלה. לאחר ההתאוששות שלה בבית-החולים, מינרווה המשיכה את חובותיה בבית-הספר ובמסדר עוף החול, ואת חובותיה הלימודיות כששנת הלימודים החלה שוב אחרי הקיץ.

ניסיונות התנקשות באלבוס דמבלדור

במהלך שנת הלימודים של 1996-1997 נערכו מספר ניסיונות התנקשות בחייו של המנהל, אלבוס דמבלדור, כולם ללא הצלחה; רון וויזלי הורעל בטעות כששתה מיץ מורעל שניתן לו בידי הוראס סלגהורן ושהיה אמור להישלח לדמבלדור, קייטי בל קוללה כאשר נגעה בענק עשוי אבני לשם שהיה מיועד להגיע לדמבלדור ונשלחה לבית החולים על-שם הקדוש מנגו למחלות ולפציעות קוסמים.

מינרווה מקגונגל בוחנת יחד עם סוורוס סנייפ את הענק המקולל
מינרווה מקגונגל בוחנת יחד עם סוורוס סנייפ את הענק המקולל

הקרב על מגדל האסטרונומיה
מאוחר יותר באותה שנת לימודים מינרווה השתתפה בקרב על מגדל האסטרונומיה, לאחר שדראקו מאלפוי הוביל בחשאי אוכלי מוות לתוך הטירה דרך חדר הנחיצות. היא נתקעה בקומה מתחת למקום הימצאותם של דמבלדור והארי ולא יכלה לעלות במדרגות כדי לעזור להם. סנייפ, לעומתה, הצליח לעבור ועלה אליהם במהרה. לאחר הקרב, היא הייתה שבורה מהרצח שביצע סנייפ על דמבלדור, אותו היא הכירה כמעט כל חייה, והיה לה למורה, ליועץ ולחבר, ומכך שנתנה לסנייפ לעבור במדרגות. לאחר שהרצח נעשה, האות האפל הוטל בשמיים והטיל את צלו על אדמות בית-הספר. מקגונגל הובילה את הרמת השרביטים המכובדת שהורידה את האות האפל שהשקיף מלמעלה על גופתו של אלבוס דמבלדור. מקגונגל ניהלה את הלווייתו של דמדבלור, ובימים האחרונים של שנת הלימודים החליפה אותו בתפקיד המנהל (אך הורדה ממנו כשסנייפ עלה במקומה בזמן שלטונו של הלורד וולדמורט בהוגוורטס). מקגונגל ניסתה לנחם את הארי על מות דמבלדור, אך ניסיונותיה כשלו, שכן היא בעצמה לא יכלה לסבול את מותו של המורה האהוב.

מינרווה מקגונגל ביגונה לאחר מותו של אלבוס דמבלדור
מינרווה מקגונגל ביגונה לאחר מותו של דמבלדור

השתלטותו של וולדמורט על הוגוורטס
בהמשך המלחמה, גם כשבית-הספר נכבש בידי וולדמורט, מינרווה נשארה בהוגוורטס, ככל הנראה כדי לשמור על שלומם של התלמידים וכדי למסור למסדר עוף החול מידע על הנעשה בהוגוורטס. אפילו כשסוורוס סנייפ מונה למנהל בית-הספר ואלקטו ואמיקוס קארו נעשו אחראי המשמעת, מינרווה עשתה כל מה שהיה בידה לעשות כדי להגן על התלמידים. ארגון ההתנגדות צבא דמבלדור, שנוסד בידי התלמידים, חזר לפעילות ומקגונגל עזרה לשמור על המפגשים של הקבוצה בסוד.

הקרב על הוגוורטס

"אתה פועל לפי הוראותיו של דמבלדור?" היא חזרה אחריו, ופניה נמלאו פליאה. ואז היא הזדקפה מלוא קומתה.
"אנחנו נאבטח את בית-הספר מפני זה-שאין-לנקוב-בשמו, בזמן שאתה תחפש אחרי ה- החפץ המבוקש."
- מקגונגל להארי פוטר לאחר שחזר להוגוורטס (הספר השביעי).

בשני במאי 1998 מינרווה נכחה כשהארי פוטר, הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי חזרו להוגוורטס באמצע הלילה כדי לחפש את העטרת האבודה של רוונה רייבנקלו. היא התוודעה לבואם כשהארי הגן על כבודה כשביצע בהצלחה את לחש הקרושיאטוס על אמיקוס קארו.

"תני לי להבין אותך נכון, פרופסור, את באמת נותנת לנו רשות לעשות את זה?"
"נכון מאוד, לונגבוטום."
"לפוצץ אותו? בום?"
"בום!"
"מגניב!"
- נוויל לונגבוטום ופרופסור מקגונגל משוחחים על הריסת אחד הגשרים בהוגוורטס (הסרט השביעי).

בעזרתם של הארי פוטר ולונה לאבגוד, היא חיבלה באחים קארו בתוך חדר המועדון של רייבנקלו. מינרווה הייתה מודעת לכך שבקרוב מאוד תפרוץ מלחמה, ולכן אספה את פיליוס פליטיק ופומונה ספראוט, ויחד הם גרשו את סוורוס סנייפ מהוגוורטס, בעוד שמינרווה קוראת לו "פחדן" בזמן בריחתו מהם. הארי יידע את מקגונגל בכך שדמבלדור השאיר לו מספר מטלות לעשות והיא, שכיבדה את דמבלדור ואת רצונותיו, הציעה לעצור ולדחות את כניסתם של וולדמורט וצבאו בזמן שהארי יבצע את שהוטל עליו. היא עוררה את אבירי הטירה ופסליה בכדי שיעזרו לה להגן על בית-הספר. מעט לפני הקרב, מינרווה הורתה לנוויל לונגבוטום להרוס את הגשר המסוכך כך שחבורות החטפנים לא יוכלו להיכנס לתוך בית-הספר.
לאחר שהורתה לפנות את התלמידים הצעירים דרך פונדק ראש-החזיר, מינרווה החלה לעזור בביצור הטירה נגד ההתקפה הקרובה, עם עזרתם של עמיתיה המורים, חברי המסדר ואף תלמידים בוגרים שנשארו מאחור כדי להילחם. כשפנסי פרקינסון הציעה לקחת את העסקה שהוצעה בידי וולדמורט- שהם לא ייפגעו בתמורה להארי פוטר- מינרווה ציוותה עליה ועל שאר התלמידים שלא רצו להילחם לעזוב.
מינרווה לחמה במיומנות רבה בחלקו הראשון של הקרב, ועמדה בהתכוננות ובהתנגדות רבה בשקט שלפני הסערה. היא עמדה עם תלמידים רבים בהמולה כשוולדמורט עצמו נכנס לאדמות בית-הספר. רק כאשר צפתה בגופתו של הארי פוטר מובלת בידי רובאוס האגריד, היא החלה לאבד תקווה ושיחררה צרחה נוראית, בדומה לאלה של רון, הרמיוני וג'יני.
מינרווה המשיכה להילחם גם כשהקרב המשיך לאחר התקפתם של הקנטאורים על וולדמורט ואוכלי המוות. ברגעים האחרונים של הקרב היא נלחמה בוולדמורט יחד עם הוראס סלגהורן וקינגסלי שאקלבולט, שבשלב מסויים הופלו הצידה נוכח זעמו של וולדמורט מכך שבלטריקס לסטריינג' הובסה בידי מולי וויזלי ומתה. השניים היו ממשיכים את קרב אילולא הארי פוטר חשף את עצמו ועמד על כך שעליו להילחם בוולדמורט לבדו, בפעם האחרונה. לאחר שוולדמורט סוף-סוף נהרג בידי הארי, מינרווה וכל יתר הניצולים רצו להארי. באותו מעמד מינרווה הפגינה רגשות רבים ועזים, בניגוד לנוהגיה.

מינרווה מקגונגל בקרב על הוגוורטס מינרווה מקגונגל לוחמת בסוורוס סנייפ, הקרב על הוגוורטס
מינרווה מקגונגל בקרב על הוגוורטס: יחד עם חברי מסדר עוף החול, לוחמת בסוורוס סנייפ

חיים מאוחרים
בסוף המלחמה מינרווה שבה לתפקידה כמנהלת הוגוורטס. היא נשארה בתפקיד הזה עד שנת 2008 לפחות, שכן היא נתנה אישור לפרסם את הערותיו של דמבלדור בפרסום חדשני של הספר "מעשיות בידל הפייטן". יכול מאוד להיות שהיא הייתה אחראית למינויו של תלמיד גריפינדור לשעבר, נוויל לונגבוטום, במשרת הפרופסור לתורת הצמחים. מינרווה פרשה לפני שנת 2017, כשבנו האמצעי של הארי החל ללמוד בהוגוורטס.

מראה חיצוני

"הדלת נפתחה בבת-אחת. בפתח עמדה מכשפה גבוהה עם שיער שחור וגלימה בצבע ירוק-איזמרגד. סבר פניה היה חמור ביותר, ומחשבתו הראשונה של הארי היתה שזו אישה שלא כדאי להסתבך איתה."
- התרשמותו הראשונה של הארי פוטר מפרופסור מקגונגל (הספר הראשון).

מינרווה מקגונגל תוארה בתחילה כאישה גבוהה בעלת סבר-פנים חמור, ומאוחר יותר כמבוגרת בת כשבעים מלאת חיים. לעיתים קרובות היא לבשה גלימות בצבע ירוק-איזמרגד או בעלות דגם עם משבצות, שהיה האהוב עליה. היא חבשה כובע מחודד שהיה נטוי לצד אחד, והייתה תמיד בעלת פנים דקדקניות. לעיתים רחוקות היא הניחה לשיערה השחור להיות מפוזר, ובדרך-כלל סירקה אותו לתוך פקעת הדוקה. מינרווה אהדה דפוסים של משבצות ולבשה אותם פעמים רבות במשחקי הקווידיץ', בהם הצטיידה גם בכיסויי-אוזניים מצמר לאוזנייה. מינרווה הרכיבה זוג משקפיים מרובעים שהתאימו לסימנים שהיו סביב עינייה בצורת האנימאגוס והפטרונוס שלה: חתולה כסופה.

מינרווה מקגונגל בצעירותה
מינרווה מקגונגל בצעירותה

אישיות ותכונות
מינרווה הקרינה כמעט תמיד אצילות וקשיחות. כמעט כל התלמידים וצוות המורים פנו אליה בכבוד רב (ולעיתים אף בפחד). היא לא סבלה פטפוטים מיותרים או מעשי קונדס מתלמידיה והתייחסה בקרירות אל אנשים שאמרו/פעלו בפניה בדרכים טיפשיות או שניסו להיות מצחיקים בעיניה. בנוסף, היא לא היססה להוריד נקודות בית גם לתלמידי הבית שלה במידה שהתנהגו לא בהתאם.
למרות התנהגותה הקשוחה, היה למינרווה גם צד משעשע. היא הייתה אוהדת קווידיץ' להוטה, ומאוד אהבה חתולים. היא הציגה חוש הומור יבש שבדרך כלל התפרץ בתקופות קשות. בתור גריפינדורית, מינרווה הייתה אמיצה ונאמנה במיוחד, וכשהיא רבה עם דולורס אמברידג' ואמברידג' טענה שמקגונגל אינה מראה את נאמנותה למשרד הקסמים, הייתה זו פגיעה קשה במינרווה. מינרווה לא פחדה להביע את דעתה אפילו בחריפות ובחדות. בדרך כלל, היא הפגינה קור-רוח ואיפוק.
למרות תיאורה הקשוח, מינרווה מקגונגל לא הייתה אישה חסרת רגשות. אמנם היא לא תמיד התנהגה בצורה נאה, אך היא תמכה בהארי בצורה מוחלטת ובטחה באנשים כמו דמבלדור, ספראוט, פליטיק, פומפרי והאגריד. היא הייתה חמה ותומכת במיוחד בתקופות של קושי וכאב, ודאגה רבות לתלמידיה, הן מבחינה אישית והן מבחינה אקדמית.

יכולות קסם ומיומנויות

"לא פלא שאתה המום, פוטר," אמרה מדאם פומפרי. על פניה הייתה מעין הבעה של תמיכה מתרעמת. "כאילו מישהו מהם היה מסוגל לשתק את מינרווה מקגונגל פנים-אל-פנים לאור היום! פחדנות, זה מה שהלך שם... פחדנות מתועבת... לולא דאגתי מה יקרה לכם התלמידים בלעדי, הייתי מתפטרת לאות מחאה..."
- פופי פומפרי על יכולות הקסם של מינרווה מקגונגל (הספר החמישי).

מינרווה מקגונגל הייתה מכשפה חזקה ומוכשרת בצורה יוצאת דופן, עם מגוון של יכולות קסם. יכולותיה אפשרו לה להתגונן מקסמים אפלים רבים, כפי שנראה בקרב על הוגוורטס. היא אף הצליחה לעכב את וולדמורט לפרק זמן מסוים. חוזקה הגופני גם ראוי לציון, שכן היא נפגעה מארבע קללות שיתוק ובכל זאת הצליחה להחלים בצורה מלאה.

  • קסם בקרב קטינים - בתור תינוקת, מינרווה הייתה מסוגלת לגרום לחתול המשפחתי לעשות כרצונה, לזמן צעצועים אל עריסתה ולגרום לחמת-החלילים של אביה לנגן בעצמו.
  • שינוי צורה - במהלך הקריירה שלה כמורה, מינרווה לימדה שינוי צורה. אפילו בהיותה מכשפה צעירה, היא גילתה כישרון מיוחד במינו בתחום, אותו היא החשיבה לאחד מהתחומים המסובכים והמסוכנים שלומדו בהוגוורטס. במהלך הקרב על הוגוורטס, מינרווה הציגה את יכולותיה המדהימות בתחום קסם זה כשעוררה עשרות שולחנות, פסלים ואבירים כדי לעזור להגן על בית-הספר מפני הלורד וולדמורט. בנוסף, היא הראתה את יכולות שינוי הצורה שלה גם במהלך הדו-קרב שלה מול סוורוס סנייפ, קוסם חזק במיוחד. מצוין בהמשך כי מינרווה הפכה לאנימאגוסית כדי להגדיל את הידע שלה בענפים השונים של שינוי צורה. אלבוס דמבלדור הוא שלימד אותה את התחום, והיא ירשה את מקומו במשרת הפרופסור לשינוי צורה.
  • דו-קרב - מינרווה הייתה לוחמת דו-קרב מיומנת מאוד, מה שמסביר את התמודדויותיה עם אוכלי מוות צעירים וזריזים הרבה יותר ממנה, כמו סוורוס סנייפ ואף הלורד וולדמורט. במהלך הקרב על מגדל האסטרונומיה, היא הכניעה את אלקטו קארו ועברה את הקרב ללא פגע. ב-1998, במהלך הקרב על הוגוורטס, היא נלחמה בסוורוס סנייפ בעוז וגרשה אותו אל מחוץ לבית-הספר (יש לציין שלפי הספר סנייפ ברח רק לאחר הגעתם של פיליוס פליטיק ופומונה ספראוט, בעוד שבסרט היא מגרשת אותו בעצמה). בהמשך של אותו קרב, היא לחמה באדון האופל עצמו עד למבוי סתום, יחד עם הוראס סלגהורן וקינגסלי שאקלבולט.
  • אנימאגוסית - בהיותה אנימאגוסית, מינרווה הייתה יכולה לשנות את צורתה לצורת חתולה כסופה מתי שרק ררצה; כשהיא לא רצתה שיבחינו בה ויזהו אותה, לדוגמה (כפי ששינתה צורה כשרצתה לרגל אחר משפחת דרסלי לפני שאלבוס דמבלדור הביא את הארי פוטר אליהם). בכל שנה היא הייתה מדגימה לתלמידי השנה השלישית כיצד האנימאגוס משנה את צורתו וקיבלה בדרך כלל מחיאות כפיים. כשהרמיוני גריינג'ר חיפשה מקורות על אנימאגוסים בשנתה השלישית, היא ראתה שמקגונגל היא אחת מהאנימאגוסים הרשומים המועטים של המאה ה-20. באחת מהערותיו לספר "מעשיות בידל הפייטן" ציין אלבוס דמבלדור כי מינרווה ביקשה ממנו ללמוד להיות אנימאגוסית כדי לפתח את הידע שלה בענפים השונים של שינוי הצורה, למרות שאנימאגים הם בדרך כלל אנשים המחפשים דרך להתחמק מעונש לאחר שעברו על החוק. דמבלדור לימד אותה להיות אנימאגוסית תחת השגחתו בזמן היותה תלמידה בהוגוורטס.
  • לחשים - מקגונגל הייתה בקיאה בלחשים. ב-1992, כשהארי ורון נאלצו לאכול במשרדו של סנייפ, היא כישפה צלחת כריכים שהתמלאה אוטומטית (היא הטילה את הלחש על הצלחת בעצמה).
  • לחש הפטרונוס - מקגונגל הייתה מיומנת גם בלחש הפטרונוס. היא הצליחה ליצור פטרונוס גשמי בצורת חתול- זהה לצורת האנימאגוס שלה. למעשה, היא הייתה המכשפה היחידה אי פעם שהצליחה ליצר שלושה פטרונוסים בו זמנית (גם אם לא בנוכחות סוהרסן). בנוסף, מינרווה יכלה להשתמש בפטרונוס שלה גם למטרות תקשורת והעברת מסרים, כפי שלימד אותה אלבוס דמבלדור.
  • אומנויות האופל - אף על פי שפרופסור מקגונגל מעולם לא התאמנה באומנויות האופל, היא הטילה בהצלחה קללת אימפריוס על אמיקוס קארו, מה שמראה שלמקגונגל היה ידע בתחום.
  • התגוננות מפני כוחות האופל - מקגונגל הייתה מיומנת גם בהתגוננות מפני כוחות האופל, שכן היא לחמה בשתי המלחמות ושרדה את שתיהן. במהלך הקרב על הוגוורטס, מקגונגל לחמה באוכלי מוות שעשו שימוש באומנויות האופל. היא גם לחמה יחד עם קינגסלי וסלהגורן בלורד וולדמורט עצמו- המומחה הגדול ביותר לאומנויות האופל, ושרדה.
  • חקר רונות עתיקות - מינרווה הייתה בקיאה גם ברונות עתיקות והייתה מסוגלת לקרוא את הרונות ולהבין אותן.
  • לחשים אילמים וכישוף ללא שרביט - מינרווה גילתה מיומנות גם בהטלת לחשים אילמים. כשברטי קראוץ' הבן (שהתחזה לאלאסטור מודי) שינה את צורתו של דראקו מאלפוי לנמייה, מקגונגל החזירה אותו לצורתו המקורית בלי שהוציא הגה מפיה. בשנת 1998, כאשר קשרה את האחים קארו, היא זימנה חבל כסוף ורשת משרביטה ומאוחר יותר יצרה שלושה פטרונוסים, בצורה אילמת. בנוסף, היא הוכיחה כי היא מיומנת בכישוף ללא שרביט לאחר שנוויל לונגבוטום העלים בטעות אחת מהרגליים של שולחנו, אותה היא החזירה בהינף יד בלבד.
  • יכולת מנהיגות - מקגונגל הייתה מנהיגה חזקה מאוד; היא הייתה מסוגלת להשתלט על קהל רב בדקות ספורות. כשדמבלדור נהרג היא נכנסה לתוך נעליו וניהלה למשך זמן קצר את בית-הספר. בתחילת הקרב על הוגוורטס, מקגונגל סילקה את המנהל, סוורוס סנייפ, הנהיגה את בית-הספר והגנה עליו מפני וולדמורט ואוכלי המוות שלו. היא הובילה את מגני הוגוורטס בזמן הקרב. בסופו של דבר הארי הביס את וולדמורט סופית, וכשהכול חזר להרגלו מינרווה מונתה למנהלת הקבועה של הוגוורטס.
  • חשיבה לוגית ואינטליגנציה - מקגונגל הייתה מכשפה חכמה ושנונה מאוד. חוכמתה באה לידי ביטוי פעמים רבות במהלך הסדרה- היא תמיד הראתה יכולת לבחור באפשרויות הנכונות ולנקוט בצעדים הנכונים; ב-1998 מקגונגל פתרה חידה במהרה כדי להכניס את אמיקוס קארו למגדל רייבנקלו. חוכמתה אפשרה לה להתמיין לבית רייבנקלו, אך היא בחרה להפוך לגריפינדורית.
  • קווידיץ' - מקגונגל שיחקה בקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור בימיה כתלמידה בהוגוורטס.

תחביבים ופנאי
מינרווה אהבה לתפור, לתקן מאמרים בעיתון "שינוי צורה היום" ולצפות בקווידיץ', בו אהדה את קבוצת "העקעקים ממונטרואוז".

אטימולוגיה

  • מינרווה הוא שמה הרומי של אתנה, אלת החוכמה ואסטרטגיית המלחמה היוונית, שם המתאים מאוד לאישיותה של מינרווה. השם מינרווה פירושו "חכם".
  • מקגונגל הוא שם המשפחה של המשורר הסקוטי ויליאם טופז מקגונגל, שנחשב לאחד מהמשוררים הכושלים ביותר של השפה האנגלית, אם כי רולינג ציינה שאין קשר בין השניים וכי היא פשוט אהבה את השם. השם הסקוטי מקגונגל (באנגלית: McGonagall, McGonigle או McGonegal), בא מהשם הקלטי קונגל (Conegal) שמשמעותו "האמיץ ביותר", בתוספת Mc - "הבן של".

מאחורי הקלעים

  • מקגונגל מגולמת בידי השחקנית הבריטית דיים מגי סמית' בעיבודים הקולנועיים של הסדרה כולה, פרט לסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1".
  • החל משנת 2009 והלאה, מגי סמית' הייתה השחקנית המבוגרת ביותר מבין שחקני הסדרה. מגי סמית' מבוגרת בשנה בלבד ממינרווה מקגונגל עצמה; מגי נולדה בשנת 1934 ומקגונגל ב-1935.
  • פרופסור מקגונגל מוצגת בספרים בתור דמות מיוחדת; היא הדמות המכושפת הראשונה שמופיעה בסדרה - ורנון דרסלי רואה אותה קוראת מפה בצורת האנימאגוס שלה בבוקר שאחרי מותם של הפוטרים. לעומת זאת, בסרטים מקגונגל היא הדמות הקסומה השנייה בסדר הופעתה, מאחר שאלבוס דמבלדור מופיע לפניה. עם זאת, מקגונגל היא הדמות השנייה בכלל שמופיעה בסרטים, וכן האישה הראשונה בכלל שמופיעה בהם.
  • לאחר שאלבוס דמבלדור עלה לניהול, היא מילאה את תפקידו כפרופסור לשינוי צורה. לאחר מותו היא שוב מילאה את תפקידו, הפעם כמנהלת.
  • בראיון שנעשה אחרי שהספר "הארי פוטר ואוצרות המוות" יצא לאור, ג'יי קיי רולינג ציינה שלהוגוורטס היה מנהל חדש כשילדיו של הארי פוטר החלו ללמוד ב-2017, וכי לא מינרווה היא זו שניהלה אותו בתקופה זו.
  • ג'יי קיי רולינג ציינה שהיא תמיד דמיינה את מגי סמית', שמגלמת את מקגונגל בעיבוד הקולנועי, בתור פרופסור מקגונגל.
  • בטיוטה המוקדמת של הספר הראשון, מקגונגל נקראת "מדאם מקגונגל" (Madam McGonagle).
  • ניתן לשחק בדמות של מקגונגל במשחק הוידאו "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2".
  • בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", לאחר הטלת הלחש "פיירטוטום לוקומוטור", מינרווה אומרת בהתרגשות למולי וויזלי: "תמיד רציתי להשתמש בלחש הזה!"
  • מינרווה מקגונגל משתמשת לעיתים במשחקי לשון; בספר הרביעי היא מכנה קבוצת תלמידים "חבורה של קופי קיפונג'י מפטפטים ומפרפרים", ובסרט השמיני היא מציינת כי לשיימוס פיניגן יש "נטייה ייחודית לפירוטכניקה" (באנגלית: "particular proclivity for pyrotechnics").
  • מינרווה מקגונגל ודולורס אמברידג' חולקות אותה צורה של פטרונוס – חתול.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007