האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!
טריוויה צ'אט

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: היום ב-15:04

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: היום ב-12:36

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: אתמול ב-21:03

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: אתמול ב-13:22

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: אתמול ב-12:36

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

מסדר עוף החול

מסדר עוף החול זוהי קבוצה, שהוקמה בידי אלבוס דמבלדור, כנגד קוסם האופל המרושע, הלורד וולדמורט וצבא אוכלי המוות שלו.
לקבוצה יכלו להצטרף אך ורק קוסמים, אשר סיימו את כל שבעת שנות הלימוד שלהם, וקיבלו אישור להצטרף לקבוצה, בידי לא אחר מאשר דמבלדור.
הקבוצה הצטמצמה עם השנים, מפני שחלק מחברי הקבוצה מתו במהלך המלחמה בוולדמורט. אומנם הקבוצה לא וויתרה, והמשיכה במאבק ללא רחמים. כך זה נמשך במשך שנים, עד נפילתו וולדמורט. אז קבוצת מסדר עוף החול התפרקה, משום שלא היה בה עוד כל צורך. בסוף שנתו הרביעית של הארי פוטר בהוגוורטס, חזר וולדמורט, ומסדר עוף החול גויס שנית למאבק. ניתן לכנות את מסדר עוף החול ה'ראשון' כמסדר המקורי, ואת מסדר עוף החול שגויס מחדש לאחר חזרתו של וולדמורט - כמסדר המחודש. המטרה בשני המסדרים היא, כמובן, להביס את וולדמורט, ואת כוחות האופל שלצידו אחת ולתמיד.
מסדר עוף החול המחודש השתמש בבית של אחד מחברי המסדר הראשון, סיריוס בלק, כמפקדה. בכדי להימנע מכך שאוכלי המוות ימצאו את המפקדה, הוטלו מספר כשפים על האחוזה וכתוצאה מכך, הפך דמבלדור לאיש הסוד של המפקדה.

הדמויות הידועות לנו במסדר עוף החול, הן:
אלבוס דמבלדור, סיריוס בלק, מולי וויזלי, ארתור וויזלי, נימפדורה טונקס, ג'יימס פוטר, לילי פוטר, רובאוס האגריד, מינרווה מקגונגל, עין הזעם מודי, רמוס לופין, פיטר פטיגרו (אשר בגד גם במסדר וגם בחבריו), ביל וויזלי, אליס לונגבוטום, פרנק לונגבוטום, סוורוס סנייפ, סטרגיס פודמור, קינגסלי שאקלבולט, דדאלוס דיגל, מרלן מקינון, אמליין ואנס, דורקס מדואוז, אברפורט דמבלדור, אדגר בונז, אמיליה בונז.
כמעט לכל חבר במסדר עוף החול היה תפקיד, להלן התפקידים:
אלבוס דמבלדור: אחראי לפעולותיו של המסדר והאיום הגדול ביותר על וולדמורט. מדי פעם היה מגיע עד לכיכר גרימולד בכדי לפקח על המפקדה ולהשתתף בישיבות, אך ברוב הפעמים פשוט תיקשר עם חברי המסדר בעזרת תמונה משותפת, הנמצאת גם במשרד המנהל בהוגוורטס, וגם בכיכר גרימולד 12.
סוורוס סנייפ: העמיד פני נאמן ללורד וולדמורט לאחר שחזר בשנית, וכל זאת בכדי לספק למסדר מידע שימושי לגבי פעולותיו העתידיות של וולדמורט. במעשים אלו סיכן את חייו בצורה משמעותית.
סיריוס בלק: המעט שיכל סיריוס לעשות למען המסדר, היה לתת את בית הוריו כמפקדה. בסוף הספר החמישי, לפני שנרצח בידי בת דודתו, השתתף בקרב שנערך בתוך משרד הקסמים - במחלקת המסתורין. מעט לאחר שנרצח, גילו את העובדה שהיה חף מפשע.
מולי וארתור וויזלי: כמעט כל שעשו היה להילחם עם המסדר. בנוסף לכך, מולי הייתה מכינה לחברי המסדר את הארוחות, כאשר שהו במפקדה. הדרך שבה עזר ארתור הייתה שעבד במשרד הקסמים, כך שיכול היה לדווח על מקרים חשודים.
נימפדורה טונקס: לאחר שובו של וולדמורט, משרד הקסמים לא האמין להארי ולדמבלדור, ולכן טונקס הייתה אחת ההילאיות במסדר שסיפקו מידע על המצב במשרד הקסמים. בנוסף על כך נלחמה יחד עם המסדר.
ג'יימס ולילי פוטר: לא ידועים פרטים רבים על תרומתם של ג'יימס ולילי פוטר למסדר. אך ידוע כי נאבקו בוולדמורט עצמו 3 פעמים – בפעם הרביעית נמצאו ללא שרביטים ומתו בידיו.
רובאוס האגריד: לא ידוע הרבה על תפקידו במסדר, אך ידוע כי יצא למשימה שהוטלה עליו בידי דמבלדור - לשכנע את הענקים שלא לעבור לצד האפל. ידוע גם, כי שימש לדמבלדור כעוזר בהוגוורטס (שומר קרקעות). בנוסף לכך, האגריד נלחם עם מסדר עוף החול בקרב שנערך בספר השביעי.
מינרווה מקגונגל: ידוע כי נלחמה בקרבות, שנערכו לפני שהמסדר התפרק. בנוסף, לקחה חלק פעיל ביותר בקרב האחרון בהוגוורטס, שהתרחש בספר השביעי.
עין הזעם מודי: היה אחד מההילאים הטובים ביותר בזמנו. באחד מהקרבות שקיים מסדר עוף החול כנגד וולדמורט, איבד את עינו וקיבל בתמורתה עין קסומה, שבעזרתה יכול היה לראות דרך קירות, דלתות וכד'. מודי תרם רבות לקרבות מול וולדמורט וצבא אוכלי המוות שלו. בספר השביעי נהרג מודי בידי אוכל מוות.
רמוס לופין: בילדותו ננשך בידי אדם זאב – אחד אשר היה "שייך" לצידו של וולדמורט. בעקבות נשיכה זו, תרם רבות למסדר, לופין היה מעביר זמן רב בקרבתם של אנשי זאב, אשר וולדמורט ניסה לשכנע להצטרף לצבאו. בכך היה יכול להעביר למסדר מידע מקרב אנשי הזאב.
פיטר פטיגרו: לא עזר למסדר בשום צורה. פטיגרו בגד בחבריו והצטרף לוולדמורט ובספר הרביעי עזר לוולדמורט לחזור שנית.
ביל וויזלי: מסופר כי פעל בארצות שונות שעבר בהן במסגרת עבודתו, כגון רומניה. בנוסף, הוא נלחם בקרב שנערך בספר השביעי לצד שאר המסדר ואף נפצע קשה מאדם זאב.
אליס ופרנק לונגבוטם: שני הילאיים כישרוניים ביותר. ידוע כי אליס ופרנק נאבקו בוולדמורט שלוש פעמים. לפני פירוק המסדר, עונו בידי בלטריקס לסטריינג' (בת דודתו של סיריוס) עד לכדי שיגעון ולאיבוד הזיכרון. עקב מקרה זה נאלצו להתאשפז בבית החולים על שם הקדוש מנגו.
סטרגיר פודמור: סטרגיר הוא אינה דמות בולטת במיוחד במסדר. סטרגיר עבד במשרד הקסמים, ועקב כך הייתה לו האפשרות להזין את משרד הקסמים בפרטים שגויים (במכוון, כמובן) למקום הימצאו של סיריוס.
קינגסלי שאקלבולט: קינגסלי היה בעל תפקיד בכיר במשרד הקסמים. בעזרת תפקיד זה, יכול היה קינגסלי לרגל אחר המתרחש במשרד הקסמים ולספק מידע שימושי ביותר למסדר.
על כל שאר השמות שצוינו לא ידועים פרטים.
בסוף הספר השביעי, מסדר עוף החול התפרק בפעם השנייה\ כאשר מאותו הרגע שבו התפרק המסדר שנית, לא גוייס עוד כי לא היה בו צורך. וולדמורט נהרג סופית וחברי המסדר שנותרו בחיים, שיקמו את עצמם וחיו באושר.

מסדר עוף החול הראשון
מסדר עוף החול הראשון



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
73 305 322 100


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007