האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

סדריק דיגורי

סדריק דיגורי "זכרו את סדריק. זכרו, אם יבוא היום שבו תצטרכו לבחור בין הנכון לבין הקל, זכרו מה קרה לילד שהיה טוב ואדיב ואמיץ, שנקלע לדרכו של הלורד וולדמורט. זכרו את סדריק דיגורי."
- אלבוס דמבלדור על סדריק דיגורי, הספר הרביעי.


סדריק דיגורי (נולד בשנת 1977 ומת ב-24 ביוני 1995) היה בנם של איימוס דיגורי ואשתו. הוא החל את לימודיו בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות בשנת 1989, והתמיין לבית הפלפאף. הוא היה מדריך והמחפש בקבוצת הקווידיץ' של הפלפאף. בשנתו השישית, סדריק נבחר להיות המועמד מטעם הוגוורטס בטורניר הקוסמים המשולש, יחד עם הארי פוטר. תלמידים רבים עודדו את סדריק ותמכו בו. לאחר שתי משימות הוא הגיע יחד עם הארי למקום הראשון. סדריק והארי השלימו את המשימה השלישית ביחד, ושניהם נגעו בגביע הטורניר שהעביר אותם לבית הקברות של הנגלטון הקטנה. סדריק נרצח בידי פיטר פטיגרו לפי הוראותיו של הלורד וולדמורט. בזמן הדו-קרב בין הארי לוולדמורט, ההד של סדריק הופיע בתופעה הקסומה- פריורי אינקנטאטם, ועזר להדים של הוריו של הארי, של ברטה ג'ורקינס ושל פרנק ברייס לעקב את וולדמורט לכמה רגעים, וכך הארי הספיק לברוח. בקשתו היחידה הייתה שיקח את גופתו חזרה להוגוורטס, אותה הארי כיבד.

ביוגרפיה

שנותיו בהוגוורטס


"אמרתי לו, אמרתי - סד, זה משהו שתוכל לספר לנכדים שלך, זה... אתה הבסת את הארי פוטר!"
- איימוס דיגורי.

סדריק גדל באיזור אוטרי סנט קצ'פול. הוא החל את לימודיו בבית-הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות ב-1 בספטמבר 1989. הוא היה בבית הפלפאף, והוכיח את עצמו כתלמיד מוכשר, הן מבחינה אקדמית והן מבחינה אתלטית; הוא מונה להיות מדריך בשנתו החמישית והיה הקפטן של קבוצת הקווידיץ' של הבית שלו, בה שיחק כמחפש.
ב- 1993 סדריק הנהיג את הקבוצה שלו במשחק הקווידיץ' הראשון של העונה- בית הפלפאף נגד בית גריפינדור. קבוצתו החליפה את קבוצת הקווידיץ' של סלית'רין, שהייתה אמורה לשחק, אך מאזן הכוחות השתנה כשדראקו, המחפש של קבוצת הבית שלו, טען כי אינו יכול לשחק כיוון שידו נפגעה מבקביק ההיפוגריף (מה שהיה בעצם שקר; מאלפוי העדיף לא לשחק במזג-האוויר הסוער). במהלך המשחק סדריק והארי רדפו אחרי הסניץ' המוזהב. לפתע הגיעו סוהרסנים למגרש וגרמו להארי ליפול מהמטאטא שלו; סדריק תפס את הסניץ' בדיוק ברגע שהארי נפל, ולכן הציע לבצע משחק חוזר, אך קפטן קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, אוליבר ווד, דחה את ההצעה כי ידע שסדריק ניצח בזכות ולא בחסד.
בשנת 1994 סדריק היה בין הראשונים שברכו את הארי על אש המחץ החדש שקיבל.
בקיץ של שנת 1994, סדריק ואביו הגיעו למשחק אליפות העולם בקווידיץ' עם משפחת וויזלי, הארי פוטר והרמיוני גריינג'ר.

שנתו השישית
סדריק התחיל את שנתו השישית בספטמבר 1994 - בשנה בה התקיים בהוגוורטס טורניר הקוסמים המשולש. סדריק הגיש את מועמדותו לגביע האש, בתקווה להיות המתחרה מטעם הוגוורטס; ב-31 באוקטובר, גביע האש בחר את המתחרים בטורניר: פלר דלאקור מאקדמיית בובאטון, ויקטור קרום ממכללת דומשטרנג וסדריק עצמו מטעם הוגוורטס. סדריק הצטרף לשאר המתחרים בחדר הקטן שמאחורי האולם הגדול, והופתע לגלות שלאחר שעזב את האולם גביע האש בחר מתחרה רביעי- הארי פוטר. למרות הסבריו של הארי, סדריק לא האמין לכך שהארי לא הכניס את שמו לגביע בעצמו.

טורניר הקוסמים המשולש

"היי, תקשיב... בקשר לתגים, ביקשתי מהם שלא יענדו אותם."
- סדריק דיגורי מציג את אופיו הטוב להארי פוטר, הסרט הרביעי.

בשבועות שלאחר הבחירה סדריק קיבל תמיכה גדולה מרוב תלמידי בית-הספר, לרבות בית סלית'רין. תגים קסומים שנועדו לתמוך בו הפכו לפופולריים מאוד באותה תקופה, אשר הכתובות עליהם התחלפו מ"הידד לסדריק דיגורי- הנציג האמיתי של הוגוורטס בטורניר!" ל"פוטר מסריח". סדריק לא היה מרוצה מהתגים, וביקש מחבריו שלא יענדו אותם. במסגרת הטורניר, שרביטו של סדריק נבדק במהלך שקילת השרביטים; אדון אוליבנדר תיאר את שרביטו כ"קפיצי ונעים", וכן שיבח אותו על טיפוח השרביט. באותו מעמד, סדריק צולם לכתבה ב"נביא היומי", אך בחירתו לטורניר הקוסמים המשולש לא צוינה כלל בכתבה הארוכה שכתבה ריטה סקיטר, דבר שהכעיס את אביו.

סדריק דיגורי עם הארי פוטר לפני המשימה הראשונה בטורניר הקוסמים המשולש סדריק דיגורי עם צו צאנג בנשף חג המולד סדריק דיגורי המשימה השנייה של טורניר הקוסמים המשולש סדריק דיגורי המשימה השלישית של טורניר הקוסמים המשולש
סדריק דיגורי בטורניר הקוסמים המשולש: עם הארי פוטר לפני המשימה הראשונה, בנשף חג המולד, במשימה השנייה, במשימה השלישית

המשימה הראשונה

"דרקונים. זו המשימה הראשונה."
- הארי פוטר מסביר לסדריק על המשימה הראשונה, הסרט הרביעי.

כמה חודשים לפני המשימה הראשונה, הארי סיפר לסדריק על כך שבמשימה הראשונה יהיה עליהם לעבור דרקון (מכיוון שסדריק היה המתחרה היחיד שלא הוזהר קודם לכן, ולכן הארי הרגיש מחויבות לספר לו, על-מנת שכולם יתחילו עם נקודת-פתיחה שווה). ב-24 בנובמבר, נבחר לכל מתחרה דרקון באקראיות. לסדריק נבחרה השוודית קצרת-החוטם עם המספר 1, ולכן הוא היה הראשון שנכנס לזירה. סדריק כישף את אחד הסלעים והפך אותו לכלב, כדי להסיח את דעתה של הדרקונית ולעבור אותה; בזמן שהדרקונית הסתובבה כדי לרדוף אחרי הכלב, סדריק ניסה להשיג את ביצת הזהב. הוא הצליח בכך, אך גם נכווה; הדרקונית שינתה את דעתה באמצע, איבדה את עניינה בכלב והחליטה לרדוף אחרי סדריק במקומו. מדאם פומפרי ריפאה את פצעיו.

נשף חג המולד והמשימה השנייה

"תקשיב..." סדריק הנמיך את קולו כשרון נעלם. "אני חייב לך טובה מאז שסיפרת לי על הדרוקנים. זוכר את ביצת הזהב? גם שלך צווחת כשאתה פותח אותה?"
"כן," אמר הארי.
"טוב... אז תעשה אמבטיה, בסדר?"
"מה?"
"תעשה אמבטיה, ו - אה - תיקח איתך את הביצה ו - אה - פשוט תחשוב על זה שם במים החמים. זה יעזור לך לחשוב... סמוך עלי."
- סדריק מחזיר להארי טובה ומספר לו על ביצת הזהב, הספר הרביעי.

כמו כל שאר המתחרים, גם סדריק היה צריך לפענח את הרמז שהסתתר בביצת הזהב כדי להתכונן למשימה השנייה; הוא נעזר בברטי קראוץ הבן (שהתחזה לעין-הזעם מודי, הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל), שאמר לו לקחת את הביצה איתו לאמבטיה ולשמוע אותה מתחת למים. הוא אכן עשה כך באמבטיית המדריכים שבקומה החמישית ושמע את הרמז, אך לקח לו זמן כדי להבין שמדובר בבני הים שבאגם.
בחג המולד, סדריק התבקש להוביל את נשף החג עם שאר המתחרים בטורניר, לפי המסורת. הוא הזמין את צ'ו צ'אנג לרקוד איתו, והיא הסכימה. לקראת סוף הנשף סדריק מצא את הארי והמליץ לו לקחת את הביצה יחד איתו לאמבטיה, כפי שעשה הוא בעצמו, מאחר שהיה חייב לו טובה על שעזר לו עם הדרקונים. הוא גם סיפר להארי כיצד יוכל להיכנס לחדר האמבטיה של המדריכים.
ב-24 בפברואר התקיימה המשימה השנייה. לאחר שפיענח את הרמז שבביצת הזהב, הבין סדריק שעליו למצוא דרך לנשום מתחת למים במשך שעה ולחלץ ממעמקי הים דבר חשוב שנקלח ממנו. הוא השתמש בלחש בועית-הקסדה, והגיע למושבה של בני הים זמן קצר לאחר הארי, שם מצא מישהי שמאוד התגעגע אליה: צ'ו צ'אנג. הוא הציע להארי, שהיה מודאג בנוגע לבני הערובה האחרים, למהר, ואז שחה חזרה. הוא הגיע דקה לאחר השעה הקצובה, ולכן קיבל 47 נקודות (מתוך 50) בציון הסופי. לאחר שתי המשימות הראשונות הארי וסדריק היו במצב נקודות שווה.

המשימה השלישית

"ניקח אותו ביחד. זה עדיין יהיה ניצחון של הוגוורטס. נגמור בתיקו."
- סדריק והארי מתווכחים מי צריך לקחת את גביע הטורניר.

לפני המשימה השלישית, סדריק ושאר המתחרים בטורניר הצטרפו ללודו בגמן על-מנת לצפות במבוך שצמח במגרש הקווידיץ' בהוגוורטס. גם סדריק, כמו הארי, הזדעזע לראות את המראה של מגרש הקווידיץ', אך בגמן הבטיח שהמגרש יחזור לקדמותו בסיום הטורניר.
ב-24 ביוני סדריק הצטרף להוריו שבאו לצפות בו במשימה השלישית; במהלך הפגישה, אביו נזף בהארי על כך שהוא מקבל סיקור תקשורתי רב. סדריק ניסה להרגיע אותו ולהסביר לו שזו אינה אשמתו של הארי, ולאחר מכן התנצל בפני הארי.
הארי וסדריק הגיעו למשימה השלישית במקום הראשון, ולכן נכנסו ראשונים למבוך. כל אחד מהם פנה לשביל אחר, בתקווה שהוא יהיה הראשון שיגיע לגביע הטורניר. זמן קצר לאחר מכן נתקל סדריק באחד מהסקרוטים-פוצי התחת של האגריד, שהגיעו למימדי ענק. הוא גם נתקל בויקטור קרום, שהיה נתון תחת קללת אימפריוס וניסה לתקוף אותו בקללת קרושיאטוס; הארי הציל אותו בכך ששיתק את קרום. סדריק ירה בחוסר רצון ניצוצות אדומים באוויר, כדי לסמן את מיקומו של קרום, והארי וסדריק נפרדו שוב כדי לחפש את הגביע.
לבסוף, סדריק הגיע לגביע ורץ לעברו מהר ככל יכולתו; הוא לא שם לב שמשמאלו היה עכביש אקרומנטולה ענק, עד שהוא תקף אותו. שרביטו נפל מידו, אך הופעתו של הארי הסיחה את דעתו של העכביש ונתנה לסדריק כמה דקות להתאושש. העכביש היה חזק מספיק בכדי לעמוד בקללת שיתוק, אך כשהארי וסדריק שיתקו אותו בו-זמנית הוא שותק, וכך השניים מצאו את עצמם מול גביע הטורניר. השניים התווכחו מי מביניהם צריך לקחת את הגביע; סדריק אמר להארי שיקח את גביע הטורניר, מכיוון שהציל אותו פעמיים במהלך המבוך, וכל אחד ציין שהוא נעזר בשני. לבסוף הציע הארי שיקחו את הגביע יחדיו, וכך יהיה ניצחון של הוגוורטס. סדריק הסכים, ושניהם אחזו בו. כך שניהם הועברו עם הגביע, שהיה מפתח מעבר, לבית הקברות של הנגלטון הקטנה.

בית הקברות של הנגלטון הקטנה ומותו

מרחוק, אי-שם מעל לראשו, הוא שמע קול גבוה וקר שאמר, "הרוג את המיותר".
נשמעה איוושה באוויר וקול שני, שצרח אל תוך הלילה את המילים "אבדה קדברה!"
פרץ של אור ירוק בער מבעד לעפעפיו של הארי, והוא שמע משהו כבד נופל על הקרקע שלצידו; סדריק שכב על הקרקע לידו באיברים פשוקים. מת.
- תיאור מותו של סדריק דיגורי, הספר הרביעי.

מפתח המעבר העביר את הארי וסדריק לבית הקברות. עדיין מבולבלים, שניהם שלפו שרביטים. זמן קצר לאחר הגעתם הגיע פיטר פטיגרו, ולפי הוראתו של וולדמורט הרג את סדריק.

"הארי, קח את גופתי איתך חזרה, טוב? תביא אותה לאבי."
- מילותיו האחרונות של סדריק, כשדיבר אל הארי מתוך ההד שלו.

סדריק חזר בתור הד בהמשך אירועי הלילה, על אף שמת; לאחר שוולדמורט נולד מחדש והוא והארי התכוננו לדו-קרב, השרביטים שלהם, שהיו בעלי ליבה זהה, התחברו ויצרו אפקט המוכנה פריורי אינקנטאטם, שגרם לשחזור הקסמים שנעשו בעבר. השרביט של וולדמורט הוציא הדים של מעשי הרצח האחרונים שביצע; ההד של סדריק דיגורי יצא מתוך השרביט של וולדמורט, יחד עם ההדים של פרנק ברייס, ברטה ג'ורקינס, לילי וג'יימס פוטר. ההד של סדריק ביקש מהארי שיחזיר את גופתו להוריו; הארי הסכים, וכששבר את הקשר שנוצר בין שני השרביטים ההדים התקבצו סביב וולדמורט ונתנו להארי כמה שניות לפעול. הוא תפס בגופתו של סדריק וזימן את גביע הטורניר, וכך חזר להוגוורטס.
גופתו של סדריק הוחזרה להווגורטס והארי נאחז בה, מסרב לעוזבה, עד שאלבוס דמבלדור הוציא אותו משם. הקהל שהתאסף למשימה השלישית פרץ בצעקות כשהבין מה קרה, וההורים של סדריק היו עצובים מאוד נוכח הגורל לו נפל בנם (אם כי אמו של סדריק ניסתה לנחם את עצמה בכך שלפחות סדריק לא סבל במותו וכי מת לאחר שזכה בטורניר, כשהיה מאושר).
מותו של סדריק דיגורי הורגש בכל רחבי בית-הספר; סעודת ה-26 ביוני הפכה להספד לכבודו, עם וילונות שחורים שהחליפו את צבעי הבתים. דמבלדור נשא הספד לכבודו של סדריק וסיפר לתלמידים על האירועים שהבילו למותו של התלמיד. הוא אף סיפר להם, בניגוד לרצונו של משרד הקסמים, שסדריק נרצח בידי הלורד וולדמורט.

הארי פוטר עם גופתו של סדריק דיגורי התגלמותו של סדריק דיגורי לאחר המוות
גופתו של סדריק דיגורי עם הארי פוטר בהוגוורטס, דמות הערפל של סדריק דיגורי בבית הקברות

לאחר מותו

"סדריק הפגין רבות מן התכונות המייחדות את בית הפלפאף," המשיך דמבלדור. "הוא היה חבר טוב ונאמן, תלמיד חרוץ, שהאמין בהגינות ובצדק. מותו השפיע על כולכם, בין אם הכרתם אותו או לא. לכן אני סבור שזכותכם לדעת בדיוק כיצד הוא מת. [...] סדריק דיגורי נרצח בידי הלורד וולדמורט. [...] משרד הקסמים אינו מעוניין שאספר לכם את הדבר הזה. ייתכן שאחדים מהוריכם יהיו מזועזעים מכך שעשיתי זאת - בין אם משום שאינם מאמינים שהלורד וולדמורט חזר, או מפני שאינם סבורים שצריך לספר על כך לצעירים שכמותכם. אבל אני מאמין שהאמת עדיפה בדרך כלל על שקרים, ושכל ניסיון להעמיד פנים שסדריק מת כתוצאה מתאונה, או טעות כלשהי שעשה, הוא פגיעה בכבודו."
- אלבוס דמבלדור מהלל ומשבח את סדריק דיגורי.

משרד הקסמים סירב להאמין לכך שהלורד וולדמורט חזר. הוא ניסה להשתיק את ההמולות שפרצו בעקבות מותו בכך שאמרו שמותו היה תאונה טרגית ותו לא. אנשיו השמיצו את הארי בכך שקראו לו שקרן, והטילו ספק בשפיותו של דמבלדור.
במותו, סדריק שימש מקור השראה לתלמידים רבים בהוגוורטס; מותו היה טרגי עד כדי כך שאפילו מי שלא חיבב את הארי האמין שהלורד וולדמורט חזר. במהלך שנת הלימודים שלאחר מותו של סדריק, הייתה הוגוורטס נתונה תחת פיקוחה של דולורס אמברידג', פקידה במשרד הקסמים שהועסקה בתור הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל. היא חזרה ואמרה לתלמידים שהארי פוטר משקר, וסירבה ללמד אותם כשפים מעשיים, וכך התחיל מרד בקרב התלמידים. הם יצרו את צבא-דמבלדור, ארגון סודי נגד אמברידג', בו למדו כיצד להכין את עצמם ליום שבו הלורד וולדמורט יכריז על שובו. במהלך הפגישות של צבא-דמבלדור, סדריק היה נושא המפתח בשיחות: תלמידים רבים היו סקרנים לשמוע כיצד חברם לשעבר מת, וצ'ו שאלה את הארי אם סדריק ידע את כל הלחשים שהם למדו; הארי אישר ואמר שהוא היה מיומן מאוד בלחשים, אבל כשעומדים מול הלורד וולדמורט לא מספיק רק לדעת לחשים.
בסוף אותה שנה, רק כאשר הייתה הוכחה ניצחת לשובו של הלורד וולדמורט, משרד הקסמים אישר שאדון האופל חזר ושסדריק אכן נרצח.

תמונתו של סדריק דיגורי תלויה במפקדת צבא דמבלדור ומשמשת השראה לחברים בו
תמונתו של סדריק דיגורי במפקדת צבא דמבלדור, משמשת השראה לחברים בו

מראה חיצוני

"זה התלמיד הגבוה, החתיכי ההוא, לא?" שאלה אנג'לינה.
"הטיפוס השתקן," אמרה קייטי, ושלושתן התחילו שוב לצחקק.
- אנג'לינה ג'ונסון וקייטי בל על סדריק.

סדריק היה נער גבוה ונאה ביותר, בעל פנים מוצקות, שיער כהה ועיניים בצבע אפור בהיר. למרות שהיה המחפש, תפקיד שמתקבל אליו בדרך-כלל תלמיד קטן וקל, סדריק היה שרירי וחזק. סדריק לכד את תשומת לבן של כמה בנות בהוגוורטס; אנג'לינה ג'ונסון העירה שהוא גבוה ונאה, וקייטי בל ציינה שהוא טיפוס שתקן.

אישיות ותכונות
נאמר על סדריק שיש בו את כל התכונות המאפיינות את בית הפלפאף. הוא נהג לשחק משחקים הוגנים ולא לרמות, ולכן לאחר שתפס את הסניץ' במהלך משחק הקווידיץ' בין הפלפאף לגריפינדור ב-1993 וראה שהארי נפל מהמטאטא שלו תחת השפעת הסוהרסנים, הוא מיד ביקש משחק חוזר. הוא גם הוכיח את היושר שלו שוב כשסיפר להארי על הדרך בה יוכל לגלות את הרמז שבביצת הזהב, וכשהבין שהארי ראוי לקחת את גביע טורניר הקוסמים המשולש יותר ממנו, מכיוון שהציל אותו פעמיים. סדריק נחשב לקוסם מוכשר מאוד, ואפילו ברטי קראוץ' הבן, שהתחזה לאלסטור מודי, ציין זאת. רודפות קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור תיארו אותו כחזק ושקט, ואילו פרד וג'ורג' ציינו שהיה טיפש למדי.

סדריק היה מנומס לזרים; הוא התייחס בנימוס ובידידות לויקטור קרום שהגיע מבולגריה, אף על פי שסדריק עודד את נבחרת אירלנד במשחק גביע העולם בקווידיץ' ב-1994. הוא גם היה צנוע, וציין שנצחונו במשחק הקווידיץ' נגד גריפינדור לא היה בדיוק הוגן.

יכולות קסם ומיומנויות

"כשהיה בגילך, הוא יכל להפוך משרוקית לשעון ולגרום לה לשיר."
- ברטי קראוץ' הבן (מחופש לאלסטור מודי) מספר להארי על כישוריו של סדריק, הסרט הרביעי.

  • קווידיץ': סדריק היה טייס מיומן ושחקן קווידיץ', ואף הביס את הארי פוטר כשנפל מהמטאטא שלו (אם כי הארי נפל בגלל השפעת הסוהרסנים שהגיעו למגרש). הוא היה מוכשר דיו על מנת לשחק בתפקיד המחפש של הקבוצה, התפקיד שנחשב לקשה ביותר.
  • שינוי-צורה: סדריק היה מיומן בשינוי-צורה, ואף הפך סלע לכלב במהלך המשימה הראשונה בטורניר הקוסמים המשולש. ככל הנראה הוא המשיך ללמוד את המקצוע גם ברמת הכישופמטרי.
  • לחשים: סדריק למד את מקצוע הלחשים ברמת כישפומטרי, והצליח לכשף את לחש בועית-הקסדה במהלך המשימה השנייה.
  • התגוננות מפני כוחות האופל: סדריק היה מיומן בלחשים שלמד בשיעור התגוננות מפני כוחות האופל.

אטימולוגיה

  • השם סדריק נוצר על-ידי סיר וולטר סקוט בספרו "אייבנהו", אם כי השם לא מאוית בצורה מדוייקת (סדריק במקום סרדיק). בספרו, סרדיק היה מנהיג במאה ה-6 והמלך הראשון של וסקס.
  • סביר להניח שרולינג לקחה את שם המשפחה של סדריק מדיגורי קירק בסדרת "נרניה" של ק.ס. לואיס, מכיוון שאמרה שהוא היה אחד מהסופרים האהובים עליה.

מאחורי הקלעים

  • דמותו של סדריק גולמה על-ידי השחקן רוברט פטינסון בעיבוד הקולנועי לספר "הארי פוטר וגביע האש". לא ידוע מי גילם את דמותו בעיבוד הקולנועי לספר "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן".
  • מותו של סדריק היה המוות הראשון שאליו היה הארי עד במהלך הסדרה; אמנם הארי היה בעריסה שלו כשאמו מתה, אך הוא היה צעיר מכדי לזכור את פרטי המאורע, והוא התעלף לפני שראה את מותו של קווירל (בניגוד לאיך שזה מוצג בסרט). לכן הוא היה מסוגל לראות את הת'סטראלים רק החל מ"הארי פוטר ומסדר עוף החול". עם זאת, מצויין כי הארי עצם את עיניו בזמן שסדריק נהרג, כך שבאופן עקרוני גם במותו של סדריק הוא לא צפה.
  • בעיבוד הקולנועי לספר "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", במהלך משחק הקווידיץ', מכת ברק פוגעת בפניו של המחפש ההפלפאפי, בדיוק לפני שהוא תופס את הסניץ', וגורמת לו ליפול. שמו של השחקן שגילם אותו לא ידוע, אך על מדי הקווידיץ' שלו רקום שם משפחתו - דיגורי, ומדיו מזוהים בתור מדי הקווידיץ' של סדריק דיגורי.
  • בעיבוד הקולנועי לספר "הארי פוטר וגביע האש", הארי, פרד וג'ורג' לא מראים סימנים לכך שהם מזהים את סדריק, והסרט מרמז על כך שאז הכירו בפעם הראשונה. בספר הם כבר הכירו אותו ממשחק הקווידיץ' נגד הפלפאף משנת הלימודים הקודמת. כמו כן, סדריק אף מופיע בסרט הקודם.
  • סדריק השאיל את הספר "קווידיץ' בראי הדורות" מספריית בית-הספר, ומועד החזרת הספר היה ה-3 ביולי.
  • למרות שהארי ודמבלדור ציינו שוולדמורט הרג את סדריק, היה זה למעשה פיטר פטיגרו שעשה זאת בהוראתו של וולדמורט.
  • בלגו הארי פוטר: שנים 1-4, סדריק לא מת בבית-הקברות; עם זאת, במשחק ההמשך (לגו הארי פוטר: שנים 5-7) מצויין שסדריק אכן מת. ככל הנראה מותו מוזכר כדי שלא לגרום לחור בעלילה סביב ההכחשות של משרד הקסמים על שובו של הלורד וולדמורט.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007