האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

הבית הזוכה בתחרות הבתים לשנת ההיפוגריף 2024 הוא...

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: יומנו של ניקו די אנג'לו
עודכן ב: אתמול ב-19:20

שם הפאנפיק: גמד ענק - המשחק של וולדי
עודכן ב: אתמול ב-7:36

שם הפאנפיק: אם מצנפת המיון הייתה ב...
עודכן ב: אתמול ב-6:55

שם הפאנפיק: הוגוורטס החדש
עודכן ב: 17.04.2024

שם הפאנפיק: הנכד של וולדמורט-הגרסה שלי
עודכן ב: 17.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

פומונה ספראוט

פומונה ספראוט

"בעיני, גם אם רק תלמיד אחד ירצה לבוא, עלינו לפתוח את בית-הספר למען אותו תלמיד."
- פומונה ספראוט אחרי מותו של אלבוס דמבלדור, הספר השישי.

פרופסור פומונה ספראוט (נולדה ב-15 במאי בשנת 1931 או 1941) הייתה מכשפה שכיהנה במשרת הפרופסור לתורת הצמחים בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. בצעירותה למדה בבית הספר, מוינה לבית הפלפאף והצטיינה בשיעורי תורת הצמחים. זמן מה לאחר סיום לימודיה חזרה להוגוורטס כדי ללמד.
בשנת 1993 רקחה שיקוי ריפוי העשוי צמחי דודאים עבור התלמידים ילידי-המוגלגים שאובנו כתוצאה מפתיחתו השנייה של חדר הסודות. היא הייתה שותפה להתנגדות למינויה של דולורס אמברידג' למשרת הפרופסור להתגוננות מפני כוחת האופל ומאוחר יותר כמנהלת הוגוורטס בשנת הלימודים של 1995-1996, הצביעה בעד המשך קיום הלימודים בבית הספר הוגוורטס גם לאחר הקרב על מגדל האסטרונומיה, ועזרה לגרש את סוורוס סנייפ מבית הספר בשנת 1998. פרופסור ספראוט הנהיגה קבוצה של תלמידים בקרבות השונים שהתקיימו עד לקרב המכריע על הוגוורטס, בהם השליכה צמחי מלכודת השטן וצמחים ארסיים אחרים על אוכלי המוות הפולשים.
ספראוט שרדה את הקרב ופרשה מההוראה בסביבות שנת 2017, בה החליף אותה במשרת ההוראה נוויל לונגבוטום. חייה אחרי פרישתה מההוראה אינם ידועים.

ביוגרפיה

חיים מוקדמים

פומונה ספראוט נולדה למשפחת קוסמים ב-15 במאי בשנת 1931 או 1941. סביר להניח כי רכשה את שרביטה בסמטת דיאגון כשהייתה בת 11, טרם החלה ללמוד בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות.
בהגיעה לבית הספר מוינה לבית הפלפאף. ספראוט הצטיינה בשיעורי תורת הצמחים, אותו כנראה העביר הפרופסור הרברט בירי, וקרוב לוודאי שקיבלה במקצוע ציונים גבוהים במבחני הבגרות, ואולי אף במבחני הכשיפומטרי.
על אף הפרש של שנתיים בין גילה של פומונה ספראוט לבין גילה של מינרווה מקגונגל, השתיים התידדו והפכו לחברות טובות.
זמן מה לאחר סיום לימודיה חזרה ספראוט להוגוורטס ומונתה למשרת הפרופסור לתורת הצמחים.


קריירה בהוגוורטס

שנים ראשונות

"תתחלקו לרביעיות וקחו אדניות - יש כאן מלאי גדול של עציצים - האדמה לשימושכם נמצאת בשקים שם - והיזהרו מהטנטקולה הארסית, בדיוק צומחות לה השיניים."
- ספראוט באחד משיעוריה, הספר השני.

זמן קצר לאחר שסיימה את לימודיה בשנת 1949 או 1959 חזרה ספראוט להוגוורטס בתור הפרופסור לתורת הצמחים. היא לימדה את שיעוריה בחממות שמאחורי הטירה, ואת אחת מהן הפכה למשרדה.
בשלב מסוים מונתה ספראוט לראש בית הפלפאף. היא נהגה להציג בפני התלמידים מהבית שלה דגימות של צמחים מעניינים מהחממות, איתן קישטה את חדר המועדון של בית הפלפאף. מסיבה זו תלמידי הבית שלה הצטיינו בדרך כלל במקצוע.


ההגנה על אבן החכמים

שלוש פעמים בשבוע הם יצאו אל החממות שמאחורי הטירה, כדי ללמוד את תורת הצמחים עם מכשפה שמנמנה וקטנה שקראו לה פרופסור ספראוט, ושם הם למדו איך לטפל בכל הצמחים והפטריות המשונות, ולמדו איך להשתמש בהם ולמה.
- תיאור שיעורי תורת הצמחים בשנה הראשונה, הספר הראשון.

ימים ספורים לפני תחילת שנת הלימודים הראשונה של הארי פוטר, ביקש אלבוס דמבלדור מספראוט, בה בטח, להיות שותפה בהגנה על אבן החכמים שהוטמנה בהוגוורטס. מתוקף היותה הפרופסור לתורת הצמחים שתלה ספראוט גבעולים רבים של צמח מלכודת השטן, צמח שמרכך את את נפילתו של המנסה להגיע לאבן אך בו בזמן גם מנסה להרוג אותו. הדרך להתמודד עם המלכודת הייתה להשתמש באש או בקרני אור כדי לאלץ את הצמח לסגת.
באותה שנה היא לימדה את תלמידי השנה הראשונה שלוש פעמים בשבוע בחממה מספר אחת, ונושאי השיעורים היו דרכי טיפול במספר סוגי צמחי מרפא ופטריות. השיעור הראשון התמקד בזיהוי צמחים שגדלו בקרקעות הוגוורטס, תוך שימוש בספר "אלף עשבים ופטריות קסומים". ספראוט גם הרצתה בפני תלמידיה על צמחים מסוימים, כגון מלכודת השטן.
במהלך אותה השנה ספראוט למדה להכיר את הארי פוטר הנודע, שהיה בין תלמידי השנה הראשונה אותם לימדה.

ספראוט עם סלגהורן ופליטיק ספראוט בקרב על הוגוורטס
ספראוט בחממות הוגוורטס, הסרט הראשון

פתיחתו השנייה של חדר הסודות

"אנחנו נוכל לרפא אותה, ארגוס," אמר דמבלדור בסבלנות. "מדאם ספראוט הצליחה לאחרונה להשיג כמה צמחי דודאים. ברגע שהם יגיעו לגודלם המלא, אני אדאג שיכינו שיקויי שישקם את גברת נוריס."
- דמבלדור לארגוס פילץ על שיקוי השיקום, הספר השני.

בתחילת שנת הלימודים השנייה של הארי פוטר ורונלד וויזלי בהוגוורטס, השניים הטיסו מכונית מכושפת אל תוך הערבה המפליקה שבהוגוורטס. מתוקף היותה הפרופסור לתורת הצמחים הוטל על ספראוט לטפל ולשקם את העץ שנפגע, וכך חבשה את ענפיו השבורים בתחשבושות.
ביום הראשון של שנת הלימודים נתקלה בגילדרוי לוקהרט, הפרופסור שמונה למשרת הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל. היא נאלצה להקשיב לעצותיו הלא-מועילות ולדבריו המתרברבים לפיהם הוא בקיא בתחום אף יותר ממנה. באותו היום היא לימדה את תלמידי השנה השנייה כיצד יש לטפל בשתיל של דודא, צמח אותו התלמידים לא הכירו.
לאחר שגברת נוריס, חתולתו של ארגוס פילץ', נמצאה מאובנת, החליט הפרופסור דמבלדור כי ישתמשו בשיקוי שיקום עשוי דודאים בכדי לרפא אותה. פרופסור ספראוט מונתה לאחראית על גידול הדודאים שלה עד שיגיעו לגודלם המלא, בו יוכלו להיחתך, להתבשל ולהינתן לסוורוס סנייפ, הפרופסור לשיקויים, על מנת שירקח מהם את השיקוי.
ספראוט הייתה נוכחת במשחק הקווידיץ' בין גריפינדור וסלית'רין, וישבה בכיסאות הגבוהים יחד עם הפרופסור לשיקויים סוורוס סנייפ, הפרופסור ללחשים פיליוס פליטיק, הספרנית אירמה פינץ' ולוציוס מאלפוי.

בסוף אותה שנה, הדודאים הגיעו לגודלם המלא, ושיקוי השיקום שהוכן מהם הושלם וניתן לאלו שאובנו: גברת נוריס, ג'סטין פינץ'-פלצ'לי, קולין קריווי, הרמיוני גריינג'ר, פנלופה קלירווטר וסר ניקולס דה מימזי פורפינגטון. בארוחת סוף השנה, פרופסור דמבלדור, יחד עם שאר בית הספר, הריע לפרופסור ספראוט על תרומתה לרקיחת שיקוי השיקום מהדודאים.

פומונה ספראוט מטפלת בדודאים ספראוט עם מקגונגל ספראוט בסעודת סוף השנה
ספראוט מטפלת בדודאים, ספראוט עם מקגונגל, ספראוט בסעודת סוף השנה השנייה

בריחתו של סיריוס בלק מאזקבאן

"זהירות, וויזלי, זהירות!" קראה הפרופסור ספראוט, כשהצמחים נבטו והחלו לצמוח ולפרוח מול עיניהם.
– ספראוט לרון וויזלי באחד משיעורי תורת הצמחים, הספר השלישי.

ב-16 באוקטובר בשנת הלימודים השלישית של הארי פוטר וחבריו, למדו תלמידי גריפינדור ותלמידי הפלפאף ביחד בשיער תורת הצמחים, שיעור בו לימדה אותם ספראוט כיצד יש לרוקן את זרעי התרמיליות התופחות.
במהלך אותה השנה, סיריוס בלק, רוצח המונים מסוכן, ברח מכלא אזקבאן וניסה לחדור להוגוורטס. לא ידוע אם ספראוט ידעה על כך שסיריוס בלק היה חף מפשע באותה תקופה.
בסעודת חג המולד הייתה פומונה ספראוט אחת מבין שלושה-עשר הסועדים בארוחת הערב.


טורניר הקוסמים המשולש

"פרונקלשטונקלים," הסבירה הפרופסור ספראוט בענייניות. "יש לסחוט אותם. את המוגלה יש לאסוף - "
"את המה?" שאל שיימוס פיניגן, נגעל לגמרי.
"מוגלה, פיניגן, מוגלה," אמרה פרופסור ספראוט, "והיא יקרה מאוד, אז נא לא לבזבז אותה. את המוגלה יש לאסוף, עמדתי להגיד, בבקבוקים הללו."
- פומונה ספראוט ושיימוס פיניגן בשיעור תורת הצמחים, הספר הרביעי.

בסעודת תחילת שנת הלימודים הרביעית של הארי פוטר שוחחה ספראוט עם אורורה סיניסטרה, הפרופסור לאסטרונומיה.
בשיעור הראשון של אותה שנה, לימדה ספראוט את תלמידי השנה הרביעית כיצד יש להוציא מוגלה מפרונקלשטונקלים. בסוף השיעור כל תלמיד אסף ליטרים אחדים של מוגלה, אותם ספראוט העבירה לפופי פומפרי, אחות בית הספר, היות והמוגלה שמשה כתרופה לפצעי בגרות.
מעט מאוחר יותר באותה שנה, פרופסור ספראוט סיפרה לברטימוס קראוץ' הבן (שלבש את דמותו של הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל, אלאסטור מודי) על הצטיינותו בתורת הצמחים. בתגובה לכך הוא השאיל ללונגבוטום ספרים אחדים על צמחים ופטריות, כגון "צמחי-מים פלאיים מאגן הים התיכון וסגולותיהם".
באותה שנה נערך בהוגוורטס טורניר הקוסמים המשולש. אחד מהמועמדים הנבחרים היה סדריק דיגורי, תלמיד השנה השישית מבית הפלפאף, אותו ספראוט הכירה היטב. סדריק לא היה המועמד היחיד מהוגוורטס: גם הארי פוטר נבחר להצטרף לטורניר באופן מסתורי.
בחג המולד של אותה השנה השתתפה פרופסור ספראוט בנשף החגיגי, בו רקדה עם אלבוס דמבלדור.
בסוף השנה נרצח סדריק דיגורי לפי הוראותיו של וולדמורט. ספראוט שוחחה עם איימוס דיגורי ואשתו, שכן בתור ראש בית הפלפאף היא הכירה את בנם טוב מאוד. היא השתתפה בסעודה שנערכה לזכרו של דיגורי, והאמינה לדבריהם של פוטר ודמבלדור על חזרתו של הלורד וולדמורט.

הוגוורטס תחת שלטונה של דולורס אמברידג'

על המורים נאסר כמובן לדבר על כך בתוקף תיקון מספר 26 לחוק החינוך, אבל הם מצאו דרכים אחרות להביע את רגשותיהם סביב העניין. הפרופסור ספראוט העניקה לגריפינדור 20 נקודות כשהארי העביר לה משפך.
– תגובתה של ספראוט על הראיון של הארי, הספר החמישי.

בשנת הלימודים החמישית של הארי פוטר מונתה דולורס אמברידג' למשרת הפרופסור להתגוננות מפני כוחות האופל בידי משרד הקסמים, בהתאם לתיקון מספר 22 לחוק החינוך. רוב צוות המורים, ובכללם הפרופסור ספראוט, תיעב את אמברידג' וסלד ממנה.
ספראוט הרצתה בפני תלמידי בית גריפינדור על חשיבותם של מבחני הבגרות במהלך השיעור הראשון בתורת הצמחים באותה השנה.
לאחר שהתראיין הארי פוטר ל"הפקפקן" אודות האירועים שהתרחשו בהנגלטון הקטנה בחודש יוני האחרון, הוא נענש על ידי פרופסור אמברידג'. זאת בניגוד לשאר צוות המורים, שראה את הריאיון בעין יפה וכמעשה גבורה מצדו של פוטר. מפני שנאסר עליהם לדבר על כך בשל תיקון מספר 26 לחוק החינוך, הם מצאו דרכים אחרות להביע את רגשותיהם: ספראוט העניקה לפוטר נקודות בית רבות על כך שהעביר לה משפך.
אחד מתפקידיה של אמברידג' בתור המפקחת העליונה היה לבחון את יכולת ההוראה של צוות המורים. סיביל טרלוני, הפרופסור לגילוי עתידות, פוטרה ועמדה להיגרר בכוח אל מחוץ לטירה על ידי אמברידג', אך הוצלה כשאלבוס דמבלדור, מצא סתירות וחורים אחדים בתיקונים לחוקי החינוך, הותיר לטרלוני המפוטרת להמשיך להתגורר במגדל הצפוני. טרלוני לוותה בחזרה לטירה על ידי ספראוט, מינרווה מקגונגל ופיליוס פליטיק.
ספראוט הצליחה להפגין לאמברידג' את יכולות ההוראה המוצלחת שלה, ובכך מנעה את פיטוריה. היא שמחה לשמוע שאמברידג' עזבה את בית הספר וברכה את פרופסור דמבלדור על שובו למשרת המנהל.

ספראוט בשיעור בחממות ספראוט ספראוט במשחק המחשב החמישי
ספראוט בשיעור בחממות, ספראוט במשחק המחשב החמישי

שנת הלימודים השישית והקרב על מגדל האסטרונומיה

"אני מודה לך שמצאת את הזמן בשבילי, פומונה," אמר סלגהורן בנימוס. "רוב המומחים תמימי דעים שהשעה הכי טובה לקטוף אותם היא שעת הדמדומים."
"הו כן, אני מסכימה," אמרה הפרופספור ספראוט בלבביות. "יש לך מספיק?"
- ספראוט וסלגהורן בגני הירק בהוגוורטס, הספר השישי.

בעת חלוקת מערכות השעות של תלמידי הוגוורטס, ציינה הפרופסור מקגונגל כי ספראוט תשמח מאוד לקבל את נוויל ללימודי המקצוע המוגברים לאחר שקיבל ציון קס"מ בבחינת הבגרות שלו בתורת הצמחים. בתחילת השנה לימדה ספראוט את תלמידיה על צמחים פראיים ומסוכנים מאוד. בהמשך השנה שיעוריה עסקו בתרמילי סנרגלוף. היא גערה בהארי, ברון ובהרמיוני על קצב העבודה האיטי שלהם: בעוד הם התעכבו בלבישת הציוד המגן, סיים נוויל לקצור את תרמילו הראשון. התרמיל הראשון של השלישייה קיפץ בחופשיות בעת שניסו לפתוח אותו, וכשקיפץ בחזרה מגג החממה, הוא הוטח בכובעה המרופט של הפרופסור.
בסוף אפריל של אותה השנה עזרה ספראוט להוראס סלגהורן, הפרופסור לשיקויים, לקטוף עשבים לשיקוי. היא התקדמה אל עבר החממות כשאספה כמות מספקת עבור תלמידי השנה השלישית של סלגהורן.
בסוף השנה, כשאוכלי המוות פלשו לבית הספר ולחמו כנגד תלמידים, מורים, הילאים וחברי מסדר עוף החול, לקחה ספראוט חלק בקרב יחד עם מורים נוספים.
לאחר מותו של אלבוס דמבלדור, נפגשה ספראוט עם מינרווה מקגונגל, עם פיליוס פליטיק, עם הוראס סלגהורן ועם רובאוס האגריד בכדי לדון בנוגע לעתיד בית הספר הוגוורטס. היא תמכה נמרצות בהצעה להשאיר את בית הספר פתוח, וציינה שדמבלדור היה רוצה בכך. היא גם תמכה ברעיון שיש לקבור את דמבלדור בהוגוורטס, על אף העובדה שאף מנהל לא זכה לכך.
ספראוט נכחה בהלווייתו של דמבלדור והובילה את תלמידי הפלפאף אל אדמת הקבר, כשנראתה נקייה מתמיד: כובעה, שהיה בדרך כלל מרופט ומלוכלך, לא נשא כתם אחד.

פלישתו של הלורד וולדמורט להוגוורטס

"טנטקולה. מלכודת השטן. ותרמילי סנרגאלוף... כן, אני רוצה לראות איך אוכלי המוות יתמודדו עם זה!"
- פרופסור ספראוט לפני הקרב על הוגוורטס, הספר השביעי.

ב-1 באוגוסט בשנת 1997 השתלטו אוכלי המוות בפיקוד הלורד וולדמורט על משרד הקסמים, וכתוצאה מכך מונה סוורוס סנייפ מונה למשרת מנהל בית הספר, ועמיתיו, האחים אלקטו ואמיקוס קארו, מונו לפרופסורים לחקר המוגלגים ולהתגוננות מפני כוחות האופל, בהתאמה. על אף העובדה שבית הספר היה נתון תחת שלטונו של הלורד וולדמורט חזרה הפרופסור ספראוט להוגוורטס כדי ללמד ולהגן על התלמידים.
האחים קארו היו האחראים על המשמעת והעונשים, אם כי ספראוט, במקביל לשאר המורים, נמנעה מלשלוח אליהם תלמידים כל עוד היה הדבר אפשרי.
באחד מהלילות בסוף השנה שמעו הפרופסורים ספראוט, פליטיק וסלגהורן רעשים ומהומות מאחד המסדרונות, ובבגדי הלילה שלהם הלכו לברר את מקור הבעיה. הם מצאו את מינרווה מקגונגל נלחמת בסנייפ בקרב קסמים ארוך. לאחר שהובס הוא נמלט אל תוך כיתת לימוד סמוכה, כשאחריו רודפים פליטיק, ספראוט ומקגונגל, וברח בהצלחה כשקפץ מהחלון.
ספראוט ושאר הפרופסורים, שהיו מודעים לכך שהלורד וולדמורט עתיד לתקוף את הטירה, התייצבו להגן על בית הספר ועל התלמידים. ספראוט שבה על עקבותיה והלכה לעבר החממות, שם אספה מספר צמחים פראיים, ויחד עם תריסר תלמידים השליכה את הדודאים ואת שאר הצמחים על אוכלי המוות הלוחמים בקרבות השונים. בליווי תלמידים אחדים היא עלתה למגדל האסטרונומיה, בו הצליחו להטיל לחשים ולהפיל צמחים כמו מלכודת השטן ותרמילי סנרגלוף ביתר קלות.
בעת ההפוגה בין הקרבות עזרה ספראוט לטפל בפצועים באולם הגדול.
ספראוט נכחה בקרב האחרון בין הארי פוטר והלורד וולדמורט באולם הגדול.
בסעודת הנצחון החגיגית ישבה ספראוט ליד פיליוס פליטיק והוראס סלגהורן, איתם היא שוחחה בעת ששתתה מספל תה.

ספראוט עם סלגהורן ופליטיק ספראוט בקרב על הוגוורטס
ספראוט עם סלגהורן ופליטיק, ספראוט בקרב על הוגוורטס

חיים מאוחרים
ספראוט ככל הנראה המשיכה להיות הפרופסור לתורת הצמחים בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות עד לשנת 2017 בה החליף אותה נוויל לונגבוטום.

מראה חיצוני

הפרופסור ספראוט הייתה מכשפה קטנה ונמוכה שחבשה כובע מטולא על שערה הפרוע; בדרך כלל נדבקו לבגדיה גושים גדולים של אדמה, וציפורניה היו ודאי גורמות לדודה פטוניה להתעלף.
- תיאורה של הפרופסור ספראוט, הספר הראשון.

פרופסור ספראוט תוארה כמכשפה קטנה ושפופה, בעלת שיער קצר, אפור וגלי. היא נהגה לחבוש כובע מרופט ומוכתם. לרוב בגדיה היו מכוסים בלכלוך ובאדמה, וכך גם ציפורניה המלוכלכות. ספראוט כמעט תמיד התהלכה כשעל פניה חיוך.

תכונות אופי ואישיות
פרופסור ספראוט הייתה מכשפה עליזה, אופטימית ונאמנה במיוחד, אך יחד עם זאת מקצועית וישרה מאוד, ונזפה בתלמידיה כשהיה צורך בכך.
אפשר למצוא בספראוט את כל התכונות המצויות בתלמידי בית הפלפאף: היא הייתה אדיבה ודאגה לתלמידיה, תכונה שהתבטאה, בין היתר, כשעודדה את חיבתו של נוויל לונגבוטום לתורת הצמחים. היא נראתה מבועתת למדי כששמעה כי ג'יני וויזלי נחטפה על ידי הבסיליסק של סלזאר סלית'רין ונלקחה אל תוך חדר הסודות, ולפתה את ידה הרועדת אל פיה מרוב הלם. ספראוט הייתה גם אמיצה למדי, ותמיד לחמה למען חבריה. במהלך הקרב על הוגוורטס ספראוט לא פקפקה בהחלטתה של מקגונגל להגן על הוגוורטס, אלא בקשה מיד לעזור בכל דרך שתוכל, וכך עשתה כשאספה צמחים מסוכנים כדי להילחם מול וולדמורט ואוכלי המוות.


יכולות קסם ומיומנויות

"בדיוק הראיתי לפרופסור ספראוט את הדרך הנכונה לרפא ערבה מפליקה! אבל לא רציתי שתצאו מכאן במחשבה שאני בקי בתורת הצמחים יותר ממנה!"
- גילדרוי לוקהרט על פרופסור ספראוט, הספר השני.

  • תורת הצמחים - מתוקף היותה הרופסור לתורת הצמחים בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות הייתה ספראוט מיומנת ובקיאה בפרטי המקצוע.
  • לחשים - ספראוט הייתה בקיאה מאוד בלחשים, ובפרט בלחשים שקשורים לתחום העיסוק שלה, תורת הצמחים.
  • רקיחת שיקויים - ספראוט הייתה מיומנת ברקיחת שיקויים היות והשתמשה פעמים רבות במרכיבים הדרושים לרקיחת שיקויים.
  • מיומנויות דו-קרב - ספראוט הייתה בקיאה במיומנויות דו-קרב, היות ולחמה בקרב על הוגוורטס, ממנו יצאה ללא פגע. יתר על כן, באותו הקרב היא הנהיגה קבוצה של תלמידים במגדל האסטרונומיה, שצוין כמקום מעולה להטלת לחשים. יחד עם עמיתיה מינרווה מקגונגל ופיליוס פליטיק, ספראוט הצליחה לרדוף אחר הקוסם העוצמתי סוורוס סנייפ ולהבריחו מחוץ להוגוורטס.
     

אטימולוגיה
במיתולוגיה הרומית הייתה פומונה אלת עצי הפרי, הגנים והמטעים. ספראוט הינו פועל שמשמעותו היא "להתחיל לגדול" או "לצמוח מתוך זרע".

מאחורי הקלעים

  • את הפרופסור פומונה ספראוט ספראוט מגלמת השחקנית הבריטית מרים מרגוליס בעיבודים הקולנועיים "הארי פוטר וחדר הסודות" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2".
  • בעת יצירת משחק המחשב הראשון בסדרה, "הארי פוטר ואבן החכמים", טרם נבחרה שחקנית מתאימה לגילום הדמות, וכך המראה החיצוני שלה היה שונה בתכלית מהמראה החיצוני שלה בסדרת הסרטים ובמשחקי המחשב המאוחרים יותר. בגרסת המשחק למחשבים האישיים (PC) נראתה הפרופסור ספראוט כמכשפה נמוכה בעלת שיער שחור, חלק ואסוף, פנים מחייכות וגלימות בצבע ירוק איזמרגד. בגרסת הפלייסטיישן (PS1) היא הופיעה כמשפה נמוכה (גבוהה מעט יותר מהארי בן ה-11) שקלעה את שיערה האדום לצמה.
  • בסדרת הספרים מתוארת פרופסור ספראוט כבעלת שיער אפור ושמוט. זאת בניגוד לעיבודים הקולנועיים של "הארי פוטר וחדר הסודות" ושל "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", בהם היא היא בעלת שיער קצר ומתולתל.
  • בעיבוד הקולנועי "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", בעת ההפוגה בין הקרבות, עזרה ספראוט למדאם פומפרי בטיפול בתלמידים הפצועים. פרט זה לא צויין בספר.
  • בעיבוד הקולנועי "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2" נראה כי צמחים מסויימים תוקפים את הענקים שמתקרבים לטירה. ייתכן כי התקפה זו הייתה חלק מהגנתה של פרופסור ספראוט.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
53 285 302 100


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007