האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

סמטת דיאגון

סמטת דיאגון היא רחוב הקוסמים הראשי ואיזור קניות הממוקם בלונדון, אנגליה, מאחורי פונדק הקלחת הרותחת. בתוך הסמטה קיים מבחר של מסעדות, חנויות ואתרים אחרים.
מספר ימים לפני התחלה של שנת לימודים נוספת בבית הספר לכישוף ולקוסמות, המקום מוצף בקוסמים ובמכשפות המבקשים לרכוש את הנמצא ברשימת הציוד של הוגוורטס, פריטים שניתנים להשגה בחנויות הסימטה.
הכניסה המרכזית לסימטה מתבצעת מהחצר האחורית של פונדק הקלחת הרותחת, כאשר מקישים על החומה (שלוש הקשות לאורך, שתיים לרוחב). ניתן להגיע לסימטה גם בעזרת אבקת פלו ובעזרת התעתקות.
הגישה לסמטת דיאגון מותרת לקוסמים או למוגלגים שמגיעים כדי ללוות את ילדיהם הקוסמים במסע קניות לקראת שנת לימודים בבית-ספר הוגוורטס. יתר המוגלגים שחולפים על פני הפונדק נראים דיי לא מודעים לקיומו.
לצד סמטת דיאגון שוכנת גם סמטת נוקטורן - סימטה אפלה בעלת מוניטין שלישי בקרב קוסמים. סמטת נוקטורן משמשת בעיקר לקניית מוצרי אופל.

הארי הצטער שאין לו לפחות עוד שמונה עיניים. הוא הסב את ראשו לכל הכיוונים בזמן שעבר ברחוב, וניסה לראות הכול בבת-אחת: החנויות, ערימות החפצים מחוץ להן, האנשים שעסקו בקניות. אישה שמנמנה שעמדה ליד בית-המרקחת ציקצקה בלשונה בזמן שחלפו על פניה ואמרה: "כבד דרקונים בשבע-עשרה חרמשים לאונקייה, השתגעו ממש..."
רעשים חרישיים עמומים בקעו מתוך חנות חשוכה שמעליה השלט: איילופס, כלבו דורסי הלילה - ינשופים, תנשמות, אוחים, ליליות וקטופות.
כמה ילדים בני גילו של הארי הצמידו את חוטמיהם לחלון-ראווה שהציג מטאטאים חדשים. "תראו," הארי שמע אחד מהם אומר, "נימבוס 2000 החדש - המהיר ביותר מכולם!"
היו חנויות לממכר גלימות, חנויות לממכר טלסקופים ומכשירים כסופים מוזרים שכמותם לא ראה הארי מימיו. חלונות-ראווה עמוסים בחביות של לבלבי עטלפים ועיני צלופחים, ערימות גבוהות של ספרי כשפים, עטי נוצות ומגילות קלף, בקבוקי שיקויים, כדורי בדולח...

אתרים חשובים:
הקלחת הרותחת: הקלחת הרותחת הוא פונדק קוסמים מפורסם בלונדון. זהו בעצם המעבר שבין עולם המוגלגים לבין סמטת דיאגון.
אוליבנדרס: חנות השרביטים בהנהלת אדון אוליבנדר.
מעל הכניסה לחנות העתיקה, באותיות זהב גדולות נכתב: אוליבנדרס: יצרני שרביטים מובחרים מאז 382 לפנה"ס. תצוגת הראווה של החנות היא שרביט יחיד, נח על פיסת בד סגולה.
החנות עצמה קטנה וריקה למעט כיסא ישן ועלוב ואלפי קופסאות צרות שהכילו שרביטים. קופסאות השרביטים ערומות בכל החנות וכל המקום מכוסה בשכבה דקה של אבק.
איילופס, כולבו דורסי לילה: זוהי חנות בעלי החיים של סמטת דיאגון. החנות מוכרת ינשופים, תנשמות, אוחים, ליליות וקטופות במגוון רחב של צבעים ומינים.
הגלידה של פלוריאן פורטסקיו: הגלידרייה מתוארת כמקום עליז ושמח שמתהדר בשימשיות צבעוניות.
כרך ודף בע"מ: חנות ספרים פופולורית בסמטת דיאגון. בחנות זאת רוב תלמידי הוגוורטס קונים את ספריהם לשנת הלימודים.
גרינגוטס, בנק הקוסמים: בנק גרינגוטס הוא הבנק היחיד בעולם הקוסמים. הוא הוקם על-ידי הגובלין גרינגוט. הבנק ממוקם בסמטת דיאגון, בעליו ומפעיליו הם גובלינים. בנוסף לשמירת כסף וחפצים לקוסמים, הבנק מאפשר המרת כסף של מוגלגים לכסף קוסמים.
ההשערה טוענת שבנק גרינגוטס והחנויות סביבו הם המבנים העתיקים ביותר בסימטה. עם זאת, ישנה השערה מנוגדת שטוענת שחנות השרביטים של אדון אוליבנדר היא החנות הוותיקה ביותר בסימטה.
גלימות לכל עת - בהנהלת מאדם מלקין: תלמידי הוגוורטס קונים שם את גלימותיהם לבית הספר. אפשר לרכוש שם גם גלימות טקס, גלימות מסע וכדומה.
חנות הקדרות של פוטיג: "קדרות וסירים - כל הגדלים - נחושת, פליז, ברזל, כסף - בחישה עצמית - מתקפלות".
ציוד קווידיץ' איכותי: ההתמכות שלהם היא במכירת מוצרי קווידיץ' כמו מטאטים, קואפלים ומחבטים.
בית המרקחת של סלאג וג'יג'רס: כאן תלמידים קונים את המצרכים לשיקויים.
שתי וערב: שתי וערב היא חנות בגדי קוסמים אשר מתחרה בחנות הגלימות של מאדם מלקין. זוהי החנות האהובה על קוסמים עשירים וטהורי דם כמו נרקיסיה מאלפוי.
הוקוס מוקס של האחים וויזלי: זאת חנות שעשועים שבעליה הם פרד וג'ורג' וויזלי. בחנות תוכלו למצוא חפצי קונדס ושעשוע כמו אוזניעזר, איש תלוי רב-פעמי ומדור המכשפה הצעירה (שיקויי אהבה, מסיר חצ'קונים בעשר שניות וכדומה). מדור נוסף בחנות הוא מדור שמוקדש רק לטריקים של מוגלגים, לכבוד אביהם - ארתור וויזלי.
ספרי אובסוקרוס: חברת הוצאה לאור מפורסמת בעולם הקוסמים. מבין ספרי ההוצאה: "חיות הפלא והיכן למצוא אותן".
משרדי הנביא היומי: הנביא היומי - קסם של עיתון!.

השפעתו של אדון האופל:
אוכלי המוות תוקפים את סימטת דיאגון חזרתו של הלורד וולדמורט ב-1996 השפיעה קשות על המראה של סמטת דיאגון.
חלונות הראווה הצבעוניות והמנצנצות נעלמו מהעין מאחורי כרזות משרד הקסמים שהודבקו אליהן. רוב הפוסטרים הסגולים-חיוורים הללו נשאו גרסה מנופחת של עצות ביטחוניות שאינן אפקטיביות, האחרות נשאו תמונות מכושפות של אוכלי מוות ידועים.
הגלידריה של פלוריאן פורטסקיו וחנות השרביטים של אוליבנדר נסגרו כתוצאה מתקיפתם של אוכלי המוות. חלק מחלונות הראווה נחסמו על-ידי קרשים וכמה דוכנים עלובים למראה ניצבו בשולי הרחוב.
מעט הקונים שבאו לסמטת דיאגון באותה תקופה היו חפוזים, לוחצים בזמן ותמיד הסתובבו בקבוצות.
לעמות כל אלה, חנות השעשועים של פרד וג'ורג' הכתה את העין כמו זיקוקי דינור. החלון היה מלא במגוון המצאות שהסתובבו, התפוצצו, הבהבו, קפצו ורעדו.
"למה לכם לחשוש מפני זה-שאין-לנקוב-בשמו? החשש האמיתי הוא מפני זה שאין לי קקי עמו - העצירות הקסומה שסוחפת את האומה!" ~ כרזה בחנות ההוקוס מוקס של האחים וויזלי.

מקור השם
בשפת המקור של סדרת הספרים, אנגלית, סמטת דיאגון נקראת Diagon Alley.
כאשר מחברים את המילים "Diagon" ו"Alley" מתקבלת המילה "Diagonally" שמשמעותה בעברית - "אלכסון".

ובמציאות?
- בקליפורניה, סנטה מוניקה, קיימת גרסה משוחזרת של סמטת דיאגון שנקראת סמטת וימיסק (Whimsic Alley) במקום קימות חנויות שתואמות לחנויות שתוארו בסדרת הספרים.
- בדיסק השני של גרסת האספנות לסרט "הארי פוטר וחדר הסודות" מוצג סיור וירטואלי בסימטת דיאגון, שבו אף מתאפשרת הכניסה למספר חנויות.

סימטת דיאגון



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007