האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: אתמול ב-15:04

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: אתמול ב-12:36

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

אנשי-זאב

רמוס לופין כאיש זאב, הסרט השלישי בסדרת הסרטים אדם-זאב הוא אדם אשר בכל ליל ירח מלא משנה את צורתו לזאב.
ניתן להבדיל בין זאבים לאנשי-זאב באמצעות כמה הבדלים קטנים, כמו צורת החוטם, אישוני העיניים, הזנב המצוייץ, ועוד.
בכל זמן אחר בחודש הם מופיעים כבני אדם רגילים, אך לעיתים ייתכנו תסמונות כמו מחלות שונות, שיער אפרורי או עפעפיים כבדים.
ההידבקות בתסמונת אדם-זאב נגרמת עקב נגיף הליקנתרופיה, המועבר בנשיכה של אדם-זאב לאדם רגיל, רק כאשר הנושך נמצא במצב החייתי.
אין תרופה כלשהי למחלה, אך ישנו שיקוי המוריד משמעותית את מסוכנותו לציבור של אדם-הזאב.


ההדבקות במחלה
נגיף הליקנתרופיה ידוע ככזה שמועבר במגע רוק-דם, ולכן אדם שננשך על-ידי אדם זאב בצורה החייתית שלו, יהפוך לכזה בעצמו.
מקרה כזה קרה לרמוס לופין כאשר בילדותו ננשך על-ידי פנריר גרייבק, כנקמה על מעשי אביו של רמוס לופין כלפי גרייבק.
עם זאת, במידה ואדם ננשך על-ידי אדם זאב אשר לא נמצא בצורתו החייתית, הוא ירכוש רק חלק מהנטיות המשויכות לאדם-זאב. כך במקרה של ביל וויזלי, אשר ננשך על-ידי פנריר גרייבק כאשר היה בצורת אדם, ופיתח תאווה לבשר נא.
אנשי-זאב מתרבים רק לעיתים רחוקות, כיוון שהתופעה עלולה לעבור בגנים. כך למשל רמוס לופין חשש כאשר אישתו נימפדורה טונקס נכנסה להריון, כיוון שהוא לא ידע עם המחלה תעבור לבנו. בסופו של דבר בנו (טד) לא אובחן כאדם-זאב.
נראה כי אנשי-הזאב, במצבם החייתי, נוטים לתקוף את בני-האדם שנמצאים בקרבתם.
לכן, בשנתו השלישית של הארי, רון והרמיוני בהוגוורטס, כאשר רמוס לופין שכח לקחת את השיקוי שלו, הוא עבר שינוי כאשר הוא היה יחד עם הארי, רון, הרמיוני וסיריוס.
באותם רגעים, ובאופן אינסטינקטיבי, הפך סיריוס למצב האנימאגי שלו, ושינה צורה לצורת כלב, בכדי להלחם בלופין ולהרחיקו מהארי, רון והרמיוני. סיריוס עצמו לא חשש לחייו כיוון שהיה בצורת כלב ונגיף הליקנתרופיה פעיל על בני-אדם בלבד.
שינוי הצורה החודשי
בכל ליל ירח מלא, עובר האדם-זאב תהליך טרנספורמציה מאדם לזאב, אשר נגרם בכאבים עזים. הם מאבדים את יכולת החשיבה האנושית, והופכים אגרסיביים מאוד כלפי בני-אדם.
למרות שאדם-זאב נוטה רק לנשוך ולהדביק את קורבנותיו, לעיתים קרו מקרים בהם התקיפה גרמה למוות הקורבנות.
אם לאדם-זאב לא יהיה בני-אדם או חיות אחרות בקרבתו שיוכל לתוקפם במהלך השינוי, עלול אדם-הזאב לפגוע בעצמו, ולכן זה מותיר אנשי-זאב רבים עם צלקות בגופם רק מפני רצונם לא לפגוע באחרים.

נשמעה נהימה מצמררת, ראשו של לופין החל להתארך. כך גם גופו. כתפיו התגבנו, שיער נראה צומח על פניו ועל כפות-ידיו, שהחלו להתכווץ ולהצמיח ציפורניים. הזאב-אדם נעמד על רגליו, נוקש בלסתותיו הארוכות.

טיפול
למרבה הצער, לא קיים טיפול לנגיף הליקנתרופיה. עם זאת, ניתן לשכך חלק מן התופעות המסוכנות באדם זאב על-ידי נטילת שיקוי האל-זאב, המפחית את מסוכנותו של אדם-הזאב כלפי בני-האדם.
לפי דבריו של גילדרוי לוקהרט, בעבר הוא הצליח להוציא את הנגיף מאדם-זאב ולהחזירו להיות בן-אדם.
אך דברים אלו נתונים בספק, כיוון שסביר להניח שלוקהרט שיקר כפי שעשה רבות בעבר רק לשם העצמת המוניטין שלו.
בניגוד למה שמוגלגים מאמינים בו, כסף, גם אם בא במגע עם הדם שלהם, אינו גורם השפעה כלשהי לאנשי-זאב.

"הייתי ילד קטן מאוד כאשר ננשכתי. הורי ניסו הכול, אך באותם ימים לא היה לכך מרפא. השיקוי שפרופסור סנייפ מכין לי בזמן האחרון הוא גילוי חדש יחסית. הוא עושה אותי בלתי-מסוכן, אתם מבינים, כל עוד אני שותה אותו בשבוע שלפני הירח המלא, אני שומר על מחשבותי כשאני משנה צורה... אני מתכרבל וישן במשרד שלי, סתם זאב לא מזיק, וממתין שהירח יתמעט שוב.
"אך לפני שגילו את שיקוי האל-זאב, הייתי הופך פעם למפלצת לכל דבר. לא היתה כל אפשרות שאבוא ללמוד בהוגוורטס. ההורים לא היו מסכימים שילדיהם ייחשפו אלי."

דעות קדומות ואפליה
אנשי-זאב סבלו מאז ומתמיד מדעות קדומות ואפליות כלפם, ואין זה נדיר בשבילם להיות מנודים מקהילת הקוסמים.
קשה מאוד לאנשי-זאב למצוא עבודה בקהילת הקוסמים, בייחוד לאחר חקיקתה של דולורס אמברידג' ב-1990, אשר הכניסה לחוק שלל הגבלות על זכויות אנשי-הזאב. כתוצאה מכך, רבים מאנשי-הזאב סובלים מעוני. ידוע כי רמוס לופין הסתדר באמצעות עזרתו של ג'יימס פוטר, סיריוס בלק ופיטר פטיגרו, אך לא ידוע במה עסק לאחר מותו של ג'יימס.
מאוחר יותר קיבל רמוס את משרת המורה להתגוננות מפני כוחות האופל בהוגוורטס, אך לאחר שהורי התלמידים גילו על זהותו של רמוס, הוא נאלץ לעזוב עקב הדחקותיהם של ההורים, ולמרות שאלבוס דמבלדור דאג לאמצעי בטיחות.
משרד הקסמים מנסה להסדיר את זכויותיהם של אנשי-הזאב. מאז 1637, נקבעו בחוק כללי התנהגות כלפי אנשי-הזאב, והוחלט כי על פיקוחם יהיה אחראי אגף הישויות, הכפוף למחלקה לרישוי ופיקוח על חיות פלא במשרד הקסמים.
בהתחשב בידידותו של קינגסלי שאקלבולט (אשר נבחר למשרת שר הקסמים ב-1998) עם רמוס לופין, ובחוקים החדשים של המשרד לטובת המוגלגים וגמדוני-הבית, סביר להניח כי בין הרפורמות החדשות אותם הוביל קינגסלי נמצאים גם חוקים חדשים להסדרת זכויותיהם של אנשי-הזאב והפחתת האפליות כלפם.

"אתם ראיתם אותי אך ורק בין חברי המסדר, או תחת הגנתו של דמבלדור בהוגוורטס! אתם לא יודעים איך רוב עולם הקוסמים מתייחס ליצורים כמוני! כשהם לומדים על המחלה שלי, הם בקושי מדברים איתי!"

נקמה
בשל הדיכוי והאפליה להם זכו אנשי-זאב במרוצת השנים, נקטו מספר אנשי-זאב בגישה אלימה כלפיי הציבור אשר שונא אותם, וכלפי החברה האנושית בכלל. קבוצה זאתי מתנהלת בארגון וביסודיות. בראש הקבוצה עומד פנריר גרייבק, אשר רואה מטרה לנשוך ולהדביק בנגיף כמה שיותר אנשים (ובמיוחד ילדים), במטרה שיום יבוא ויהיה לאנשי-הזאב מספיק כוח בכדי לשלוט באוכלוסיית הקוסמים כולה.
במהלך מלחמת הקוסמים השנייה, רוב אוכלוסיית אנשי-הזאב היו תחת פיקודו של פנריר גרייבק אשר היה כפוף לוולדמורט, אם כי רמוס לופין ריגל אחריהם בשביל מסדר עוף-החול.
אולם, למרות השתייכותם של אנשי-הזאב לשורותיו של וולדמורט, אוכלי המוות הסתכלו עליהם בזלזול כיוון שאפילו פנריר גרייבק בעצמו, לא זכה שיוטבע בו האות האפל.
הם שימשו בעיקר איום בשביל וולדמורט על קהילת הקוסמים, אך לעיתים אף ניצבו לצד אוכלי המוות, כמו בקרב על הוגוורטס בלילה בו נהרג דמבלדור.

"פנריר גרייבק הוא אחד מאנשי הזאב האכזריים ביותר החיים בימינו. הוא קיבל על עצמו כייעוד לנשוך ולהדביק כמה שיותר בני אדם; הוא רוצה שיהיו מספיק אנשי זאב כדי למרוד בקוסמים ולהביס אותם. וולדמורט הבטיח לו טרף בתמורה לשירותיו. גרייבק מתמחה בילדים, לנשוך אותם כשהם קטנים, הוא אומר, ולגדל אותם בנפרד מהוריהם, לגדל אותם לשנוא קוסמים רגילים. וולדמורט כבר איים בעבר שייתן לגרייבק יד חופשית לנשוך את בני ובנות הקוסמים; זה איום שבדרך כלל מביא תוצאות."

אנשי-זאב ידועים
+ פנריר גרייבק - מנהיג קהילת אנשי-הזאב, בעל ברית של וולדמורט ואוכלי המוות, וידוע בתור אדם-הזאב האכזרי ביותר במהלך ההיסטוריה.
+ רמוס לופין - ננשך על-ידי פנריר גרייבק בהיותו ילד, חבר במסדר עוף החול, ידוע כאדם-זאב אשר מנסה להשתלב בקהילת הקוסמים.
+ אדם-הזאב מווגה-ווגה - אדם-זאב אשר גילדרוי לוקהרט סיפר כי הביס אותו ובכך הציל עיירה שלמה. סביר להניח כי גילדרוי לוקהרט המציא את הסיפור הזה לאור היותו שקרן סדרתי, אך ייתכן כי אדם-הזאב הזה באמת קיים, אך גילדרוי לוקהרט שיקר שהוא הביס אותו, ובעצם לקח לעצמו קרדיט על סיפור גבורה של אדם אחר.
אדם-זאב נוסף הוא אדם-זאב שרק ננשך, אשר היה באותו חדר עם ארתור וויזלי כאשר אושפז בבית-החולים על שם הקדוש מנגו.
בנוסף, מסופר על קבוצת אנשי-זאב אשר ירדו למחתרת ואינם משתפים פעולה עם כוחות האופל.
+ ביל וויזלי - ביל וויזלי איננו מאובחן כאדם-זאב, אך יש לו את נגיף הליקנתרופיה, אשר עבר אליו כאשר ננשך על-ידי פנריר גרייבק אשר היה בצורתו האנושית. עקב כך לא צפוי לביל כל נזק, למעט מעט תכונות זאבתיות.

רמוס לופין על רקע ירח מלא ביל וויזלי וסימני הנשיכה פנריר גרייבק
רמוס לופין על רקע ירח מלא, ביל וויזלי וסימני הנשיכה, פנריר גרייבק



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 100


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007