האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: גמד ענק - המשחק של וולדי
עודכן ב: היום ב-10:16

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: אתמול ב-10:02

שם הפאנפיק: טליה אוואנס
עודכן ב: 22.04.2024

שם הפאנפיק: הוגוורטס החדש
עודכן ב: 21.04.2024

שם הפאנפיק: קסם של אלים
עודכן ב: 21.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

גרינגוטס

גרינגוטס הוא הבנק היחיד של עולם הקוסמים, והוא מופעל על-ידי גובלנים. הוא נוסד בידי הגובלין גרינגוט.
הסניף המרכזי שלו ממוקם בסמטת דיאגון בלונדון, אנגליה. בנוסף לאחסון כסף ודברי ערך עבור קוסמים ומכשפות, יש אפשרות להמיר כסף מוגלגי עבור כסף קוסמים. לדברי רובאוס האגריד, מלבד הוגוורטס בית הספר לכישוף ולקוסמות, גרינגוסט הוא המקום הבטוח ביותר בעולם הקוסמים.

הבנק הוקם על ידי גרינגוט בשלב כלשהו בחייו, כאשר הבנק היה בידי משרד הקסמים. בשנת 1865, החליט המשרד להשאיר את הבנק לשליטתו המלאה של גרינגוט ובידי הגובלנים. בזמן שליטתו של וולדמורט במשרד הקסמים (1997-1998), הבנק הוצב שוב תחת שליטתו של משרד הקסמים. עם תבוסתו של וולדמורט וסופה של מלחמת הקוסמים השניה, גרינגוטס הוחזרה לידיהם של גרינגוט והגובלנים.

חזות:
גרינגוטס הוא המגדל לבן כשלג וממוקם בין החנויות, הלקוחות עוברים סדרה של דלתות ברונזה ולאחר מכן סדרה נוספת של דלתות כסף לפני הכניסה ללובי, הרצפה מרוצפת בעיקר בשיש, הכספות נמצאות קילומטרים מתחת לאדמה, ונגישות דרך מעברי אבן גסה ובאמצעות עגלות קסם הנוסעות במהירות לאורך המסילה. בנוסף, דרקונים וחיות מסתוריות נוספות אורבים במעמקי הבנק כהתקני אבטחה נוספים.

אבטחה:
ישנן מספר שיטות לפתיחת הכספות; רובן, כמו זו של הארי פוטר, נפתחות באמצעות מפתח זהב קטן. הכספות החשובות מאובטחות בנוסף לכך גם באמצעות כישופים רבים. למשל, גובלין צריך ללטף את דלת הכספת 713, מה שגורם לה להתמוסס. אם מישהו שהוא לא גובלין נוגע בדלת הזו, הוא נשאב לתוך הכספת, שנבדקת כל עשור. את הכספות העמוקות יותר, כמו זו של משפחת לסטריינג', שומרים יצורים קסומים חזקים, כגון דרקונים.
בביקורו הראשון בגרינגוטס, האגריד אומר להארי להיות זהיר, משום שהגובלנים חמדנים מאוד ורודפי כסף ודברי ערך, מה שהופך אותם לשומרים אידאלים. למרבה האירוניה, הארי פורץ לבנק גרינגוטס עם הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי, השדידה המוצלחת היחידה שאירעה בבנק.

לנכנס ברוך הבא אך דבר אחד תדע; מי שבגזילה אשם כך או ככה ישלם - לא רק אוצרות תמצא כאן בבטן-אדמה. אזהרה היא לבאים: סוף גנב אינו נעים.

עובדים:
למרות שבגרינגוטס מועסקים בעיקר גובלנים, ידוע על מספר קוסמים העובדים שם, כגון:

    * גרינגוט, מייסד הבנק.
    * רגנוק.
    * ביל וויזלי שעבד כחוקר קללות עתיקות במצרים, ולאחר מכן קיבל משרת שולחן ב-1995 כדי לעבוד במסדר עוף החול.
    * פלר דלאקור, קיבלה עבודה במשרה חלקית לאחר השתתפותה בטורניר הקוסמים המשולש.
    * בוגרוד.

תחרות:
לבנק הקוסמים גרינגוטס אין שום מתחרים בעולם הקוסמים, הבנק ללא ספק כמו מונופול בבריטניה. הם לא משתמשים לרעה בהרשאות המונופוליסטיות שלהם, כמו אלה של חברות בעולם המוגלגי.


כספות ידועות:

גובלין עובד גרינגוטס אולם הקבלה של גרינגוטס
גובלין עובד גרינגוטס, אולם הקבלה של גרינגוטס

הכספת של משפחת וויזלי:
למשפחת וויזלי יש כספת קרובה יותר לקרקע מהכספת של הארי פוטר, ועם פחות אמצעי אבטחה. כשהוויזלים ביקרו בקיץ 1992, הכספת הכילה רק כמות מועטה של חרמשים, ואוניית זהב אחת, כאשר מולי לקחה את הכל.

כספת 687:
הארי נכנס לראשונה לגרינגוטס ב-1991, כשלמד לראשונה שהוריו השאירו לו כמות גדולה של כסף בכספת. היה זה מזל, כי דודה פטוניה ודוד וורנון היו לוקחים את הרוב, אום לא הכל, כ"פיצויים הולמים" על "שפתחו בפניו את ביתם". הם בוודאי היו מנסים להמיר את הכסף לכסף מוגלגי, מה שכנראה היה דבר קשה מאוד, ונראה כך לאחר שהוריה של הרמיוני עשו כך כדי לשלם על הציוד הלימודי שלה.
לכספת של הארי נדרש מפתח על מנת להכנס, והיא הייתה בעומק ממוצע, יותר עמוקה מהכספת של הוויזלים, אך לא עמוקה כמו כספת 713, ובעלת פחות אמצעי בטיחות מכספות עמוקות יותר.

כספת 711:
כספת 711 הייתה שייכת לסיריוס בלק, ואולי למשפחת בלק בכללותה. סיריוס השתמש בזהב מהכספת בשביל לקנות להארי את אש המחץ ב-1993. ב-1996, הכספת הכילה "כמות הגונה של זהב". בעקבות עומקה, היא כנראה מהכספות הבטוחות ביותר. לאחר מותו של סיריוס, הוא הוריש את כל כספו להארי בצוואתו.

כספת 712:
במקום לשמש ככספת רגילה, בכספת 712 השתמשו הגובלינים בתור טרקלין, מה שמרמז שלא היה בה שימוש.

כספת 713:
אבן החכמים הוחזקה בכספת 713, בשקית קטנה ומקומטת. רובאוס האגריד מונה להעבירה מגרינגוטס להוגוורטס בשנת 1991, מה שעשה במיומנות. מאוחר יותר באותו היום, פרופסור קווירל פרץ אל תוך הכספת, בפיקודו של וולדמורט. למרות שהוא לא הצליח לגנוב את אבן החכמים, הפריצה זעזעה את עולם הקסמים, משום שהפורץ לא נתפס. נכתב דיווח על השוד ב"נביא היומי", משום שהאירוע היה חסר תקדים.

הכספת של משפחת לסטריינג':
משפחת לסטריינג', משפחה עתיקה וטהורת דם, הייתה בעלת כספת מוגנת על-ידי דרקון, והגנה נרחבת על אוצרותיה בעזרת קללות ג'מינו ופלגרנטה. הכספת שימשה מקום מסתור לספל של הלגה הפלפאף, אחד ההורוקרוקסים של לורד וולדמורט. זהו היה פהריט שהארי הרמיוני ורון רצו לגנוב כשפרצו לגרינגוטס בשנת 1998. לאחר שהצליחו לגנוב את הספל, הם פגעו בחלק הפנימי של גרינגוטס ושיחררו דרקון בבריחתם.
כספת זו הייתה בעלת אבטחה גבוהה אף יותר משל כספת 713, כאשר גובלין היה צריך להניח את כף ידו השלמה על הכספת, במקום רק אצבע, כדי לפתוה. בנוסף היא נשמרה על-ידי דרקון. כל פריט בכספת כושף ב כישוף ג'מינו ובפלג רנטה, כך שהגנב ישרף, ויקבר תחת ערימות שכפולי האוצר.

כספת 998:
ממוקמת באיזור הכספות החדש, כספת 998 הייתה שייכת לפרופסור קווירל, לפני מותו. בתוכה היו שתי קופסאות ותיבה קטנה. קווירל השתמש בכספת זו כדי ללכוד את הארי פוטר.

גרינגוטס - חזית הבנק



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
73 305 322 100


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007