האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: -pain-
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: ✨חכמה בלי גבולות✨
עודכן ב: 25.04.2024

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: צ'ו לבדה
עודכן ב: 24.04.2024

שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: 24.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

הוגסמיד

עיירת הוגסמיד היא העיירה היחידה בבריטניה שמאוכלסת אך ורק על-ידי קוסמים ומכשפות. העיירה נוסדה בידי הנגיסט איש וודקרפט, והיא ממוקמת צפונית-מערבית להוגוורטס, בית הספר לכישוף ולקוסמות.

"הוגסמיד נראתה כמו כרטיס חג המולד; גגות הבתים והחנויות כוסו בשכבה של שלג בהיר; על הדלתות היו זרי צינית וחוטי נרות מכושפים היו תלויים על העצים."

הוגסמיד היא עיירה קטנה וציורית של בקתות כפריות וחנויות, כשבתקופת החגים נרות קסומים נתלים מהעצים.
העיירה מורכבת מרחוב ראשי ומדרכים צדדיות. הרחוב הראשי מכיל את מרבית החנויות ואת מקומות המפגש העיקריים, שמשמשים לרוב את שוכני הוגוורטס. יחד עם זאת, סמטאות עלומות-שם המסתעפות הרחק מהרחוב הראשי מכילות גם הן מקומות היסטוריים, כמו פונדק ראש החזיר ובית התה של מדאם פודיפוט.

למרות שאינה מטרופולין, הוגסמיד משמשת את תלמידי הוגוורטס ואת הסגל החינוכי כשאלו מזדקקים ליישוב עירוני. לראייה, תחנת ההוגוורטס אקספרס שמובילה את התלמידים אל בית הספר ומחוץ לו, ממוקמת בהוגסמיד.
תלמידי הוגוורטס בני השנה השלישית ומעלה, שיש בידם אישור הורים או אפוטרופוס, רשאים לבקר בהוגסמיד מדי פעם, בסופי שבוע.
התלמידים משוטטים בעיקר ברחוב הראשי של הכפר, שמכיל את החנויות ואת בתי הקפה האטרקטיביים. בנוסף, הם מגלים התעניינות בצריף המצווח, מבנה נטוש וידוע לשמצה.

היסטוריה

היסטוריה מוקדמת:
עיירת הוגסמיד נוסדה על-ידי הנגיסט איש וודקרפט, קוסם מתקופת ימי-הביניים אשר נמלט מרדיפת המוגלגים את הקוסמים בנורת'מברלנד, אל סקוטלנד, בה ייסד את העיירה. סגנון הבנייה בהוגסמיד משקף את תקופת חייו של הנגיסט - העיירה ידועה בנטייתה למבנים בסגנון ימי הביניים, כשהמפורסם ביניהם הוא פונדק שלושת המטאטאים. המבנה בו מאוכלס הפונדק העתיק שימש בעבר כביתו של וודקרפט עצמו, או לכל הפחות שכן סמוך מאד לביתו.
העיירה שימשה תפאורה לאירועים דרמטיים בהיסטוריית הקוסמים, כמו מרד הגובלינים בבריטניה בשנת 1612, שהתקיים בקרבת מקום. עיירת הוגסמיד הייתה למטה הקוסמים בעת שניסו להרגיע את הרוחות בתקופת המרד.

היסטוריה מאוחרת:

1993: ביקורו הראשון של הארי פוטר בהוגסמיד (שלא כחלק מהשימוש בהוגוורטס אקספרס) התרחש במהלך החורף של שנת 1993.
הדרסלים, האפוטרופוסים החוקיים שלו, סירבו לחתום על טופס הביקור שלו בהוגסמיד, ולכן הוא ביקר בה בחשאי בעזרת גלימת ההיעלמות ומפת הקונדסאים. מאוחר יותר באותה השנה, סיריוס בלק, סנדקו, נתן לו אישור בכתב לבקר בכפר.

1994: הארי, רון והרמיוני, הלכו לבקר את סיריוס בלק ואת בקביק באחת ממערות ההרים שבסמוך להוגסמיד. שם, הם דנו בהתרחשות המוזרה סביב הארי, שלא הציע עצמו כמועמד להשתתפות בטורניר הקוסמים המשולש אך נבחר בכל זאת.

1995: בחורף של שנת 1995, קבוצה של תלמידי הוגוורטס שלא היו מרוצים מהתערבות משרד הקסמים בענייני בית הספר, הקימו את צבא דמבלדור. פגישתם הראשונה התקיימה בפונדק ראש החזיר.

1996-1997: ביום האהבה של שנת 1996, קיימו הארי פוטר וצ'ו צ'אנג את פגישתם הראשונה בבית התה של מדאם פודיפוט.
צ'ו רצתה לדבר על סדריק דיגורי, החבר הקודם שלה, ועל איך שהם נהגו לבלות יחד בבית התה של מדאם פודיפוט, מה שהוביל רק לדמעות. מהר מאוד מערכת היחסים של השניים נהרסה, כשהארי הודיע לצ'ו שהוא הבטיח לפגוש את הרמיוני באותו היום.

בהמשך השנה, ביקוריו של הארי בהוגסמיד נשללו בידי דולורס אמברידג', כעונש על הריאיון שנתן לפקפקן. העונש הוסר בסוף שנת הלימודים, לאחר עזיבתה של אמברידג' את הוגוורטס.

בשנת הלימודים הבאה, מדאם רוזמרטה הייתה תחת כישוף אימפריוס, ובאמצעותה קייטי בל כושפה גם היא כדי שתעביר ענק מקולל להוגוורטס, זאת כחלק ממזימתו של דראקו מאלפוי להרוג את פרופסור אלבוס דמבלדור.

1997-1998: במהלך הקרב על הוגוורטס, אברפורת' דמבלדור כינס את תושבי הוגסמיד כדי שיעזרו לנלחמים. הפונדק שלו, שהכיל מעבר סודי לחדר הנחיצות שבהוגוורטס, שימש כנתיב לתגבורת לוחמים לקרב, וכנתיב לפינוי תלמידים קטינים מבית הספר.
המעבר להוגוורטס היה עשוי להישבר מאחר שוינסט קראב הטיל את קללת שלהבת השדים בחדר הנחיצות, אף שלא ידוע אם הקללה הרסה את חדר הנחיצות כולו או רק את החדר הספציפי בו הוטלה.
לורד וולדמורט רצח את סוורוס סנייפ בצריף המצווח שבהוגסמיד.

הוגסמיד, זמן קצר לפני הקרב על הוגוורטס הארי, רון והרמיוני בהוגסמיד; הסרט השמיני פונדק שלושת המטאטאים
הוגסמיד זמן קצר לפני הקרב על הוגוורטס, השלושה בהוגסמיד - הסרט השמיני, פונדק שלושת המטאטאים

חנויות ואתרים
הרשימה מסודרת לפי סדר הא'-ב', ולא לפי חשיבות האתרים המוזכרים בה.

בית התה של מדאם פודיפוט:
מדאם פודיפוט הוא בית תה קטן ומועדף בקרב זוגות תלמידים מהוגוורטס שיוצאים לפגישות רומנטיות. הוא ממוקם באחת מהדרכים הצדדיות.
ביום האהבה שוכרת מדאם פודיפוט מלאכים זהובים שמרחפים ומשליכים קונפטי על הזוגות בבית התה. הארי פוטר בילה את יום האהבה של שנת 1996 בבית התה יחד עם צ'ו צ'אנג.

דואר ינשופים:
משרד הדואר מלא במאתיים עד שלוש מאות ינשופים. ינשופים אלה מעבירים דואר לאנשים ברחבי עולם הקסמים. המדפים מסודרים לפי צבעים, ומבוססים על כמה מהר הינשופים יחזרו מיעדם.

דרוויש ובנגס:
חנות שמוכרת ומתקנת ציוד קסום. החנות ממוקמת סמוך לסופו של הרחוב הראשי בעיירה.


הדובשנרייה:
הדובשנרייה היא אחת מחנויות הממתקים המפורסמות ביותר בקהילת הקוסמים בבריטניה. היא מוכרת ממתקים מכושפים מכל הסוגים, כולל צפרדעי שוקולד, שרביטי במבליק, שוקובולים, סוכריות ברטי בוטס בכל הטעמים, המסטיק הכי מתנפח של דרובל, עכברטיקים, עטי סוכר ולקקנים חומציים. בנוסף מציעה החנות גם ג'לי קוקוס, סוכריות טופי קרמל, עוגות קדרה, ומאות סוגים של שוקולד.
הבעלים, אמברוזיוס פלום ואשתו, מתגוררים בקומה העליונה של המבנה.
ישנה דלת סודית במרתף החנות שמהווה מעבר סודי בין הוגסמיד לבין הוגוורטס, ומובילה לפסל המכשפה שתומת-העין בקומה השלישית של הוגוורטס. הארי השתמש במעבר זה כדי להגיע להוגסמיד בספר ובסרט "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן".

הצריף המצווח:

בעיניי האוכלוסיה המקומית, הצריף המצווח הנמצא בסמוך להוגסמיד הוא המבנה רדוף הרוחות ביותר בבריטניה.
הצריף המצווח נבנה עבור רמוס לופין, אדם-זאב, בעת שהיה תלמיד הוגוורטס. מחובר למדשאות הטירה באמצעות מנהרה צרה, איכלס הצריף את רמוס בזמן ירח מלא, כשהפך מסוכן בעבור תלמידי בית הספר. אנשי הכפר ששמעו את הרעשים שעלו מן הצריף, הניחו כי הם שייכים לרוח אלימה במיוחד. השמועות, שעודדו בידי דמבלדור, הובילו לדעה הרווחת לפיה הצריף רדוף רוחות.
בפרק השלישי בסדרה, הצריף המצווח לוקח חלק בסיום הדרמטי של העלילה, כשסיריוס בלק חוזר להוגוורטס. הוא גורר את רון וויזלי יחד עם עכבר המחמד שלו, סקאברס (שהתגלה כפיטר פטיגרו האנימאגוס), לצריף המצווח, כדי לנקום בפיטר על שהוביל לרציחתם של בני הזוג פוטר.
ב"הארי פוטר ואוצרות המוות", סוורוס סנייפ נרצח בצריף המצווח על-ידי נגיני, הנחשית של וולדמורט. הסצינה היא אחת הסצינות המרגשות והזכורות ביותר בסדרה כולה.

חנות התעלולים של זונקו:
חנות התעלולים של זונקו כוללת מוצרי שעשועים וטריקים שיכולים למלא אפילו את החלומות הפרועים ביותר של פרד וג'ורג' וויזלי, כך נאמר בסדרת הספרים. החנות נסגרה כחלק מעלילת הספר "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם". פרד וג'ורג' וויזלי תיכננו לקנות אותה, אך לבסוף חזרו בהם מההחלטה, לאחר שנאסר על תלמידי הוגוורטס לבקר בהוגסמיד בעקבות תחייתו של הלורד וולדמורט.

פונדק ראש החזיר:
פונדק ראש החזיר הוא פונדק שלעיתים מושך אל עצמו קהל לקוחות מפוקפק ושנוי במחלוקת. רוב הלקוחות מסתירים את פניהם בעת שהותם בפונדק. על השלט התלוי בכניסה מופיע ראש קטוע של חזיר, כשדם זולג על המטלית הלבנה שתחת ראשו. המקום מטונף ומוזנח. הרצפה מכוסה בשכבה של אבק והחלונות מרוחים בלכלוך, כך שאור בקושי חודר דרכם. הארי טען שהפונדק מסריח מריח חריף של עזים. בעל המקום והפונדקאי בו הוא אברפורת' דמבלדור, אחיו של אלבוס דמבלדור.

למרות המוניטין שיצא לפונדק, במקום אירעו מספר אירועים חשובים בעולם הקוסמים:

  • הפונדק שימש כמטה הקוסמים במרד הגובלינים בשנת 1612.
  • מספר חודשים לפני לידתו של הארי פוטר, ניבאה סיביל טרלוני בפונדק את הנבואה המקשרת בין הארי פוטר לבין לורד וולדמורט, במהלך ריאיון עבודה עם אלבוס דמבלדור. סוורוס סנייפ צוטט לחלק הראשון של הנבואה.
  • האגריד זכה בביצת דרקון לא חוקית (נורברטה) בפונדק, שניתנה לו מאת משרתו של וולדמורט שהסווה עצמו.
  • בפונדק נוסד "צבא דמבלדור" והתקיימה בו פגישת הארגון הראשונה, במהלך עלילת "הארי פוטר ומסדר עוף החול".
  • הפונדק שימש כנקודת פינוי תלמידים קטינים לפני הקרב על הוגוורטס, וכנקודה ממנה נשלחה תגבורת לוחמים. זאת בשל היותו של הפונדק מכיל מעבר סודי (דרך הדיוקן של אריאנה דמבלדור) בין הוגסמיד לבין טירת הוגוורטס.

פונדק שלושת המטאטאים:
פונדק שלושת המטאטאים הוא פונדק מפורסם שנמצא ברחוב הראשי בהוגסמיד. הוא ידוע בבירצפת הטעימה שלו ובבעלת המקום היפיפייה, מדאם רוזמרטה, אשר מתגוררת בקומות העליונות של המבנה.
שלושת המטאטאים הוא יעד מועדף בקרב תלמידי הוגוורטס
ובקרב סגל המורים, למרות שבספר הראשון רובאוס האגריד מבקר דווקא בפונדק ראש החזיר.
פונדק שלושת המטאטאים הוא אתר לאירועים חשובים בסדרת הספרים, כולל הריאיון של הארי פוטר עם ריטה סקיטר בשנתו החמישית.


שמאטעגנטי:
חנות שמאטעגנטי מוכרת בגדים. סניפים נוספים של הרשת קיימים בלונדון ובפריס. החנות מלאה בסחורה משונה ונראית כמי שמתמחה בזוגות גרביים יוצאות דופן.

שרבוטיק:
שרבוטיק מוכרים אוסף של מכשירי כתיבה קסומים, כמו עטי נוצה, דיו, דפי קלף, מעטפות וחותמות.

תחנת הוגסמיד:
תחנת הוגסמיד היא תחנת הרכבת הקרובה ביותר להוגוורטס; היא משמשת את רכבת ההוגוורטס אקספרס כשהיא מובילה תלמידים אל בית הספר הוגוורטס ומחוץ לו.

מאחורי הקלעים

  • הוגסמיד נשארת עלומה מבחינת המסך הגדול, עד להופעתה הראשונה בו בשנת 2004, בסרט "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן". העיירה שבה והופיעה שוב בסרט "הארי פוטר ומסדר עוף החול", בסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" ובסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות - חלק 2".
  • בסדרת הסרטים מוצגת העיירה כרצף של חנויות בעלות גג קטן ומכוסה שלג.
  • תעתיק של עיירת הוגסמיד קיים בפארק "עולמו הקסום של הארי פוטר" באורלנדו. גם שם, הוגסמיד מוצגת כרצף חנויות מושלג, ללא דרכים צדדיות.
  • בעיבוד הקולנועי של "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", סט הצילומים של הוגסמיד הוא למעשה הסט ששימש כסמטת דיאגון בשני הסרטים הראשונים, ועוצב מחדש כדי להיראות כמו הוגסמיד. סט הדובשנרייה, לדוגמה, הוא הסט ששימש כחנות השרביטים של אוליבנדר בסרט הראשון וככרך ודף בע"מ בסרט השני.
  • בפרק השלישי בסדרה, כשהארי, רון והרמיוני מגיעים להוגסמיד, היא מכוסה בשלג. לעומת זאת, אין זכר לשלג בשום מקום בהוגוורטס באותה תקופה. מזג האוויר הזה עלול לנבוע כתוצאה מהריכוז הגדול של הסוהרסנים בהוגסמיד באותה עת.

הוגסמיד
הוגסמיד המושלגת



מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007