האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

CSS Overriding Default Text Selection Color
מצנפת המיון
ברוך הבא Guest המערכת זיהתה אותך כלא ממויין, תוכל להתמיין כאן
 

פאנפיקים אחרונים
שם הפאנפיק: אובר קורקשן
עודכן ב: היום ב-12:36

שם הפאנפיק: גמד ענק - המשחק של וולדי
עודכן ב: היום ב-10:16

שם הפאנפיק: בית הספר למפלצות ספרים
עודכן ב: אתמול ב-10:02

שם הפאנפיק: טליה אוואנס
עודכן ב: 22.04.2024

שם הפאנפיק: הוגוורטס החדש
עודכן ב: 21.04.2024

 

תגית YouTube
שינוי באופן השימוש בתגית "YouTube" בפורומים. לפרטים נוספים לחצו כאן
 

ביל וויזלי

ביל וויזלי ויליאם ארתור "ביל" וויזלי (נולד ב-29 בנובמבר 1970) היה הבן הבכור של ארתור ומולי וויזלי והאח הגדול של צ'ארלי, פרסי, ג'ורג', פרד, רון וג'יני וויזלי. הוא למד בבית הספר לכישוף ולקוסמות החל מספטמבר 1982 ועד ליוני 1989, והיה למדריך ולראש המדריכים בהוגוורטס. לאחר לימודיו, הוא עבד בגרינגוטס, בנק הקוסמים, כמסיר קללות במצרים. ב-1995 הוא חזר לבריטניה והצטרף למסדר עוף החול המחודש כדי להתמודד עם לידתו השנייה של לורד וולדמורט. במהלך תקופה זו הוא החל להכיר את פלר דלאקור, ובסופו של דבר הציע לה להינשא לו לאחר שנה של היכרות.

במהלך הקרב על מגדל האסטרונומיה, ביל נפצע בידי אדם-הזאב פנריר גרייבק. למרות שהוא אינו הפך לאדם-זאב בעצמו, הוא ירש תסמיני הזדאבות קלים, כמו חיבה לבשר נא. הוא נישא לפלר באוגוסט 1997, למרות שחתונתם נקטעה בהופעתם של אוכלי המוות לאחר נפילתו של משרד הקסמים. ביל ורעייתו עברו לבקתת הצדפים, בה נעזרו הארי, רון והרמיוני לאחר בריחתם מאחוזת מאלפוי. ביל לחם מאוחר יותר בקרב על הוגוורטס ונותר בחיים. לאחר המלחמה, לביל ולפלר נולדו שלושה ילדים: ויקטואר, דומיניק ולואיס וויזלי.


ביוגרפיה

חיים מוקדמים ושנות הוגוורטס

ביל חי עם הוויזלים בבית המשפחה, המחילה, ולמד בהוגוורטס, בית הספר לכישוף ולקוסמות, בשנים 1982-1989. הוא מויין לבית גריפינדור. בשנתו השלישית הוא למד חקר המוגלגים, טיפול בחיות הפלא, גילוי עתידות, כשפומטיקה וחקר לחשים עתיקים, והמשמעות היא שכנראה השתמש במחולל-זמן. בשנתו החמישית הוא הפך למדריך, וקיבל שניים-עשר ציוני בגרות. בשנתו השביעית, כיהן כראש המדריכים בהוגוורטס. בשלב מסויים, לביל היה חבר-לעט מבית ספר בברזיל. כשחברו-לעט רצה שהשניים יצאו לטיול חילופין, ביל נאלץ לסרב משום שהוריו לא יכלו להרשות זאת לעצמם. חברו-לעט נעלב, ושלח לו כובע מקולל שגרם לאוזניו להצטמק.

עבודתו בגרינגוטס
לאחר לימודיו בהוגוורטס, ביל החל לעבוד בגרינגוטס, בנק הקוסמים, כמסיר קללות במצרים. במהלך הקיץ של 1993, משפחת וויזלי יצאה לחופשה במצרים, לאחר שאביו של ביל זכה ב-700 אוניות בהגרלת הזהב השנתית של עיתון הנביא היומי. ביל לקח את משפחתו לסיור בקברים המצריים העתיקים בזמן שהיא שהתה שם.

בקיץ של שנת 1994, ביל חזר למחילה כדי לבקר בגמר אליפות העולם בקווידיץ' עם משפחתו. במהלך שהותו שם, הוא פגש בחברו הטוב של אחיו הצעיר, הארי פוטר, בפעם הראשונה. כשאוכלי המוות החליטו לעורר מהומה לאחר ניצחונם של האירים באליפות העולם בקווידיץ', ביל סייע למשרד הקסמים. במהלך התגרה, ביל נחתך חתך עמוק בזרועו. מאוחר יותר, ביל ליווה את אחיו, את הארי ואת הרמיוני לתחנת קינגס קרוס כדי לראות אותם עוזבים להוגוורטס.

בשנת 1995, ביל יצא לחופש ארוך מעבודתו כדי לבקר בהוגוורטס עם אימו, על-מנת לתמוך בהארי במשימתו השלישית בטורניר הקוסמים המשולש. שם הוא פגש את פלר דלאקור, שנמשכה אליו מיד. לאחר מותו של סדריק דיגורי והידיעה על שובו של וולדמורט, ביל נשלח מטעם אלבוס דמבלדור כדי לעדכן את אביו, ארתור וויזלי, בחדשות, וכדי להודיע לו שדמבלדור עצמו ייצור איתו קשר בקרוב.

מלחמת הקוסמים השנייה

ביל וויזלי לאחר קרב שבעת הפוטרים, מגיע למחילה יחד עם פלר דלאקור ביל וויזלי ופלר דלאקור רוקדים בחתונתם ביל וויזלי והצלקות שגרם לו פנרייר גרייבק
ביל ופלר לאחר קרב שבעת הפוטרים, ביל ופלר רוקדים בחתונתם, ביל וויזלי והצלקות שגרם לו פנריר גרייבק

עבודה משרדית בגרינגוטס
ביל הצטרף למסדר עוף החול, והגיש בקשת העברה לעבודה משרדית בבריטניה, כדי שיהיה בידיו לסייע למסדר באופן יעיל יותר. למרות שהפסיד את העבודה המעשית, הוא קיבל על כך פיצוי בדמותה של פלר דלאקור, שהחלה לעבוד במשרה חלקית בגרינגוטס כדי לשפר את האנגלית שלה, ויצאה איתו. לעיתים קרובות ביל היה מעורב בתכנון מפגשים ושימש את המסדר בהערכת הנאמנות של הגובלינים כלפי כל אחד מהצדדים במלחמה. במהלך חג המולד של 1995, ביל ביקר את אביו מספר פעמים בבית החולים על-שם הקדוש מנגו, לאחר שזה הותקף על-ידי נגיני.

עם מודעתו הגדולה של עולם הקוסמים על דבר שובו של הלורד וולדמורט, לאחר הקרב על מחלקת המסתורין, ביל הציע לפלר להינשא לו, לאחר שנה שבה יצאו יחד. בקיץ 1996 היא שהתה במחילה במשך מספר שבועות כדי להכיר את משפחתו של ביל. עם זאת, טבעה של פלר הרשים את גברת וויזלי ואת ביתה ג'יני בדרך הלא נכונה, והן סברו שביל יכול היה להשיג כלה מוצלחת יותר.

ההגנה על הוגוורטס והלחימה באוכלי המוות
ביוני 1997, ביל היה אחד מחברי מסדר עוף החול שדמבלדור מינה כדי לפטרל במסדרונות בהיעדרו, כשהוא והארי יצאו כדי לחפש את אחד ההורקרוקסים של וולדמורט. באותו הלילה, אוכלי המוות חדרו לבית הספר בעזרתו של דראקו מאלפוי, ובמהלך הקרב שהתפתח, ביל נפצע קשה בידי אדם-הזאב פנריר גרייבק. פניו שוסעו ונקרעו לגזרים, ובגלל טבעו של תוקפו, הצלקות נשאו עימן קללה.

למרות שגרייבק היה בצורתו האנושית בליל התקיפה, החתכים היו מזוהמים. ביל לא נהפך לאדם-זאב, אך ירש תסמיני הזדאבות קלים כמו חיבה לבשר נא. באופן מוזר, פציעתו של ביל היא ששיכנעה את גברת וויזלי שפלר היא האשה עבורו. מולי נטתה לחשוב שהקשר של ביל ופלר מבוסס על משיכה פיזית, אבל פלר הראתה שהיא אוהבת אותו ללא תלות באיך שהוא נראה, ושתי הנשים התפייסו מול מיטתו במרפאה. לאחר מספר ימים, הוא נכח בלוויתו של דמבלדור.

ביולי 1997, ביל היה אחד מחברי מסדר עוף החול שלקחו חלק בהעברתו של הארי פוטר למקום מבטחים, בטרם ייפוג הכישוף ששומר עליו מוגן בבית הדרסלים. התכנית כללה את פלר לובשת את דמותו המדויקת של הארי, והשניים עזבו את דרך פריווט מספר 4 על-גבי ת'סטראל. במהלך קרב שבעת הפוטרים, ביל חזה באלאסטור מודי נרצח על-ידי וולדמורט בעודם נרדפים על-ידי עשרות אוכלי מוות, מצליחים להימלט מהם ללא פגע. מאוחר יותר הוא התנדב לסייע לרמוס לופין בחיפוש אחר גופתו של מודי, כדי להעניק לו קבורה נאותה, אך השניים לא הצליחו למצוא לה זכר.

"מה איכפת לי איך 'או נראה? אני מספיק יפה לשנינו, לדעתי! א'צלקות א'אלה, 'אן רק יעידו כמה א'בעל שלי אמיץ!"
- פלר דלאקור על ביל וויזלי.

נישואים
ביל ופלר נישאו ב-1 באוגוסט 1997. חגיגת הנישואים שלהם נקטעה, עם זאת, על-ידי אוכלי מוות שהצליחו לשבור את לחשי ההגנה סביב המחילה, לאחר ההפיכה המוצלחת במשרד הקסמים והמוות של רופוס סקרימג'ר. למרות שהם תושאלו, המשתתפים היו חופשיים ללכת. ביל חזר לעבודתו, והוא ופלר עברו לביתם החדש, בקתת הצדפים. מאוחר יותר באותה שנה, אחיו של ביל, רון, שהה בביתם לאחר שנטש את הארי ואת הרמיוני במהלך חיפושם את ההורקרוקסים. למרות אכזבתו מאחיו, ביל הבין עד כמה רון מתחרט על מעשיו, ולא סיפר לשאר בני המשפחה על מעשים אלו.

לאחר שהארי, רון והרמיוני ברחו מאחוזת מאלפוי עם מספר שבויים נוספים (לונה לאבגוד, דין תומאס, גריפהוק ואדון אוליבנדר), הם מצאו מקלט בבקתת הצדפים. ביל הכניס אותם לביתו ואיפשר להארי לקבור את גופתו של דובי בגינתו. לאחר שהבין שהאויב מודע לתמיכתם הגלויה של הוויזלים בהארי, ביל ואביו השתמשו בלחש פידליוס כדי להבטיח את בטחון המשפחה. ביל נאלץ לוותר על עבודתו, והוא נהיה לשומר הסוד של בקתת הצדפים. במהלך השבועות שלאחר מכן, ביל אירח את השבויים הנמלטים בביתו, והבין שהארי מתכנן דבר מה עם גריפהוק. למרות שלא היה מודע לפרטים, הוא הדריך את הארי לגבי תפיסתם של הגובלינים את הדברים, והזהיר אותו מפניהם.

הקרב על הוגוורטס
זמן קצר לאחר עזיבתם של הארי, של רון, של הרמיוני ושל גריפהוק, ביל נזעק לקריאתו של נוויל לונגבוטום למגני הוגוורטס, באמצעות מסדר עוף החול או באמצעות שני חברי צבא דמבלדור ששהו עימו, דין ולונה. הוא ופלר התעתקו לפונדק ראש החזיר ומשם הגיעו לחדר הנחיצות באמצעות המעבר הסודי. ביל היה אחד מבני משפחת וויזלי שסירבו לאפשר לג'יני להילחם בקרב בשל גילה הצעיר. הוא לחם בקרב על הוגוורטס ושרד, אבל מותו של אחיו, פרד, הכתים את הניצחון.

חיים מאוחרים
לאחר המלחמה, לביל ולפלר נולדו שלושה ילדים:
ויקטואר, דומיניק ולואיס וויזלי. ויקטואר נולדה ביום השנה לקרב על הוגוורטס, ומכאן שמה, שמשמעותו בצרפתית 'ניצחון'. נראה היה שהיא ירשה את המראה של אימה, כי היא הוזכרה כנאה במיוחד. ויקטואר מנהלת ככל הנראה מערכת יחסים רומנטית עם טדי לופין.

מראה חיצוני
ביל הוא בחור גבוה, רזה, נאה, ובעל שער ג'ינג'י כמו שאר בני משפחת וויזלי. שערו ארוך ואסוף בקוקו, ויש לו עגיל שניב מתנדנד ממנו.
הוא מתלבש בסגנון שלא היה בולט בהופעת רוק, ומגפיו עשויים מעור דרקון. פעם אחת הוא כונה "דביל מגודל-שיער" בידי ריטה סקיטר במאמר על מסירי הקללות של גרינגוטס. מכל מקום, בפעם הראשונה שהארי ראה אותו, הוא חשב אותו ל"קוּל".

החל משנת 1997, הוא סבל מחתכים חמורים בפניו שנגרמו בידי אדם-הזאב פנריר גרייבק במהלך הקרב על מגדל האסטרונומיה. למרות שגרייבק תקף את ביל בזמן שהיה בצורתו האנושית, הצלקות נשאו עימן קללה, והן לא יכלו להחלים לחלוטין, משאירות אותו מצולק בכבדות. בחתונתו, מכל מקום, הוא נראה כה מאושר, עד ש"הוא לא נראה כלל כאילו פגש אי-פעם את פנריר גרייבק".

"[...] עם ניב ענק ונוראי שכזה תלוי עליו, באמת, ביל, מה אומרים על זה בבנק?"
"אמא, אף אחד בבנק לא שם קצוץ על איך שאני מתלבש, כל עוד אני ממשיך להביא להם המון אוצרות," אמר ביל בסבלנות.
"והשיער שלך מתחיל להיראות מצחיק, חמודי," אמרה גברת וויזלי והעבירה אצבע אוהבת על שרביטה. "אולי בכל זאת תרשה לי לקצר אותו מעט..."
- גברת וויזלי וביל, דנים במראהו של ביל בארוחת הערב.

אישיות ותכונות
ביל הוא בחור רגוע ונעים הליכות, והוא מתואר כ"
קוּל". למרות זאת, יש בו צד רציני, בתור מי שהיה תלמיד בעל הישגים גבוהים שכיהן כראש המדריכים של הוגוורטס בשנתו האחרונה בבית הספר. מתוקף עבודתו, הוא גם בעל ידע נרחב בקשרי גובלינים-קוסמים. למרות היותו אח בכור לשישה אחים, יש לו חוש הומור והוא יודע איך ליהנות. הוא אמיץ מאד, עובד כמסיר קללות במצרים מטעם בנק הקוסמים ויוצא בפומבי כנגד לורד וולדמורט במסגרת חברותו במסדר עוף החול. לאחר שפנריר גרייבק פוצע אותו, עולה החשש שאישיותו תשתנה, אך מלבד חיבה מיוחדת לבשר נא, לא ניכר בו כל שינוי.

כשהארי פגש את ביל בפעם הראשונה ב-1994, הוא הופתע מהתנהגותו המגניבה, הרגועה והנינוחה; לאחר מה שרון סיפר עליו, הוא דימיין אותו כגרסה מבוגרת יותר של פרסי, שהיה הרציני והמשעמם מכל האחים בני משפחת וויזלי.

"[...] ביל ופלר... טוב... מה בעצם יש להם במשותף? הוא איש שעובד קשה, אדם מעשי עם שתי רגליים על הקרקע, והיא-"
"סתם פרה," אמרה ג'יני והינהנה לאות הסכמה. "אבל ביל לא עד כדי כך נטוע בקרקע. הוא מסיר-קללות, הרי- הוא אוהב קצת הרפתקאות, קצת זוהר... אני מניחה שבגלל זה הוא נדלק על פלעכס."
- מולי וג'יני מדברות על ביל.

יכולות קסם ומיומנויות
ביל היה קוסם מיומן ומוכשר, בעל שניים-עשר ציוני בגרות בשנתו החמישית בהוגוורטס.

  • התגוננות מפני כוחות האופל: ביל היה מיומן בקללות-נגד, בהיותו מסיר קללות. הוא שרד את הקרב על הוגוורטס, הודף הרבה אוכלי מוות ונוקם את נקמתו של אחיו המנוח, פרד.
  • כשפומטיקה: ביל מיומן גם בכשפומטיקה, היות שתנאי הקבלה לתפקידו בגרינגוטס הוא ציון עובר במקצוע זה.
  • דו-קרב: ביל לחם ושרד קרבות רבים, ביניהם הקרב על מגדל האסטרונומיה, קרב שבעת הפוטרים והקרב על הוגוורטס.

אטימולוגיה
השם "ויליאם" נגזר מהשם הגרמני וילהלם (Wilhelm), שמורכב מהמילים "Wil" - רצון או תשוקה, ו-"Helm" - קסדה או הגנה.

מאחורי הקלעים

  • את דמותו של ביל מגלם השחקן הבריטי ריצ'רד פיש בעיבוד הקולנועי לספר "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן", והשחקן האירי דומנל גליסון, בנו של ברנדן גליסון, בעיבודים הקולנועיים לספר "הארי פוטר ואוצרות המוות".
  • בסרט השלישי, ביל מופיע רק בצילום של בני משפחת וויזלי במהלך חופשתם במצרים.
  • בסרטים "הארי פוטר וגביע האש", "הארי פוטר ומסדר עוף החול" ו-"הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם", הושמטו מספר קטעים שכללו את ביל, אך בשני חלקיו של הסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות" הוא אכן מופיע.
  • למרות שביל לא נראה מותקף בידי פנריר גרייבק בסרט השישי (למען האמת הוא אפילו לא מופיע בסרט), מוסבר בחלק הראשון של "הארי פוטר ואוצרות המוות" על כך שהותקף על-ידי אדם-הזאב פנריר גרייבק.
  • השורה האהובה על דומנל גליסון מהסרט השביעי הייתה "עין-הזעם מת"; וזאת למרות שאביו, ברנדן גליסון, גילם את דמותו של עין-הזעם.
  • מולי וויזלי, אימו של ביל, קיוותה כי ביל וטונקס יתאהבו זה בזו; למרבה ההפתעה, בתו של ביל ובנה של טונקס התאהבו זה בזו.


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
73 305 322 100


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007