הודעות אחרונות
|
|
|
|
|
שנת הלימודים
|
|
|
|
|

פאנפיקים אחרונים
|
|
|
|
|

מה חדש?
|
|
|
|
|
גילי בר-הלל סמו: "האחים וורנר, אתם שום דבר חוץ מבריונים ששים אלי תביעה ומגעילים" |
גולשים יקרים!
גילי בר-הלל סמו, מתרגמת סדרת ספרי הארי פוטר לשפה העברית, עדכנה לאחרונה את הבלוג שלה ברשומה זועמת במיוחד ומסעירה לקריאה על אודות יחסה של חברת האחים וורנר כלפיה, וכלפי אנשים נוספים שמהווים חלק בפסיפס התופעה העולמית ששמה הארי פוטר. בין היתר, טוענת המתרגמת שכל השותפים בפס הייצור של הארי פוטר - בראשם חברת האחים וורנר - רמסו את כבודה ואת זכויותיה בבוטות, ומשווה אותם לגורילה שלוקחת כל שהיא רוצה פשוט כי היא יכולה.
בהסכמתה של גילי, תירגמנו את הרשומה במלואה ואנו שמחים להביאה בפניכם. אנו מבקשים להדגיש שאת הרשומה פרסמה גילי בשפה האנגלית, ושהיא תורגמה לעברית בידי צוות האתר ולא בידי גילי עצמה.
היה זה כבוד גדול לתרגם את ספרי הארי פוטר לעברית, חוויה משנת-חיים ובונת-קריירה. המקצוע הביא לי אין-ספור רגעים שמחים, אך גם יותר ממקרה אחד דיי כואב המאלץ אותי לבלוע את הגאווה שלי. אני יודעת שזה נכון לא רק לגביי, אלא גם לגבי רבים מן המתרגמים של ספרי הארי פוטר בכל רחבי העולם. כאשר שני תריסרים מאיתנו התכנסו בפריז בפגישה סגורה, הנושא שלה היה עלבון, כאב וכעס כלפי מכונת הייצור של הארי פוטר - עורכי הדין של ג'יי.קיי.רולינג, הסוכנים שלה וחברת האחים וורנר - שהתייחסו בחוסר הערכה אל המתרגמים ואל זכויותיהם. הטקטיקות שהם השתמשו בהן היו לא מכובדות, בריוניות ואפילו משפילות. לא היה שום דיון או שיחה על האזורים האפורים שבזכויות היוצרים הבינלאומיות ועל מצב המתרגמים: הייתה שם רק דרישה לפיה מתרגמי הארי פוטר חייבים לוותר על זכויותיהם, אחרת הם יפוטרו. אלה שסירבו לוותר על זכויותיהם, כמו המתרגמת לשפה הקטלונית, לאורה אסקוריהולה, נזרקו ללא התנצלות.
למרות שלא חברת האחים וורנר היא שהעסיקה אותי, ולמרות שלא הייתי מחויבת אליהם בחוזה, כוחה של החברה הוא כה רב עד שהייתה מסוגלת לאיים עליי באמצעות שליח. עד כמה שהצלחתי להבין, האחים וורנר הצליחו לגרום לסוכנות "כריסטופר הקטנה" להפחיד מוציאים לאור מהעולם כולו, כדי שיתנהגו בבריונות אל המתרגמים שלהם ויגרמו להם לוותר על זכויות התרגום, תחת האיום שאם לא יעשו כן לא יימכרו זכויות התרגום לספרים העתידיים בסדרה. כך זה קרה לי: הוזמנתי לשיחה עם המו"ל הישראלי לאחר שכבר תרגמתי את שלושת הספרים הראשונים בסדרה. הוא פגש אותי בבית-קפה ודרש ממני לחתום על מזכר שלא הורשיתי לקרוא מראש, להראות למישהו או לשמור העתק שלו. אמרו לי שעליי לחתום עליו במקום, אחרת ספרי הסדרה העתידיים יתורגמו בידי מתרגם אחר. עד כמה שהצלחתי להבין, המזכר היה התחייבות בפני האחים וורנר: לא אטען לסימן מסחרי על המונחים המתורגמים שהמצאתי. יכולתי לחתום או לאבד את הארי פוטר לתמיד. חתמתי.
בשלב מאוחר יותר התברר שהאחים וורנר פירשו את המזכר כוויתור על הזכויות שלי. כשסרטי הארי פוטר הופצו בישראל, התרגום שלי שימש בסיס לכתוביות שהופיעו בסרט ולדיבוב שלו, ללא האישור שלי או של המו"ל. מעולם לא קיבלתי פיצוי על זה. מעולם לא הודו לי או נתנו לי קרדיט עבור זה. למען האמת, המתרגם שהיה אחראי לכתוביות העבריות טען שהחוזה שלו עם האחים וורנר חייב אותו להשתמש בתרגום שלי.
ביוזמתו, פנה אלי במאי פרויקט הדיבוב הישראלי של הסרט, בבקשה שאשמש לו יועצת תרגום, זאת בתמורה לסכום כסף קטן מהעסק שלו. לאחר שסיימתי את עבודתי ולפני ששילמו לי, נאלצתי להפתעתי לחתום על חוזה נוסף עם חברת האחים וורנר, בו חויבתי לוותר על כל הזכויות השייכות לי בעבור התרגום. הרגשתי לא בנוח באשר לחתימה על החוזה, ולכן הוספתי משפט בכתב ידי: "חוץ מהזכויות שמגיעות לי בתור מתרגמת ספרי הארי פוטר". כמה ימים לאחר מכן, פנה אליי עורך דין מטעם האחים וורנר בדרישה ש"אמחק את השפה" מהחוזה, וטען שהתשלום לא יועבר לסטודיו הישראלי עד שאעשה זאת. במילים אחרות, אם לא אחתום על החוזה כפי שהוא, לא רק שלא ישלמו לי על עבודתי, אלא גם שלא ישלמו לכל ישראלי שעבד על דיבוב הסרט - כולל את המדבבים הקטנים והחמודים - והכל יהיה באשמתי. חתמתי.
גילי בר-הלל סמו, מתרגמת הסדרה (מקור - ויקיפדיה)
בלחץ דומה חתמתי בפעם השלישית על ויתור זכויות, לאחר שתרגמתי והגשתי את " מעשיות בידל הפייטן". שוב אמרו לי שלא די בכך שלא אקבל תשלום אם לא אחתום, אלא גם שהמהדורה העברית כולה תתבטל ותתורגם מחדש. הקוראים היו טוענים שהעיכוב בהוצאת הספר היה באשמתי הבלעדית.
לאחר העבודה על פרויקט הדיבוב, הייתה לי החוצפה לבקש כרטיס חינם כדי שאוכל לצפות בסרט הראשון בסדרת הארי פוטר. התשובה הרשמית שקיבלתי הייתה שאני בהחלט יכולה לצפות בסרט, בכרטיס שארכוש בעצמי מכספי התשלום שקיבלתי. בזמן שכל עיתונאי בישראל שהיה לו שמץ של עניין בקולנוע הוזמן להקרנת ענק סגורה לעיתונות, אני לא הוזמנתי. שוב ושוב הטלפון שלי צלצל, ועיתונאים שביקשו לראיין אותי לגבי הסרט היו המומים כששמעו שלא ראיתי אותו. זה קרה בכל פעם שסרט חדש שוחרר. כתבתי על זה בבלוג שלי פעם, והסיפור הופיע בכמה עיתונים. תגובתו של המפיץ הישראלי לעיתון אחד, הייתה שלא קיבלתי קרדיט על הכתוביות בגלל שאף פעם לא ביקשתי קרדיט - הצהרה שאינה אמיתית ואינה רלוונטית.
מתרגמים לא היו האנשים היחידים שזכויותיהם נרמסו על ידי גורילת הארי פוטר. המעצב הישראלי שעיצב את הגופן המיוחד בעברית, סמל הברק המסחרי שהופיע גם על הכריכות האמריקאיות, הופתע לגלות שהגופן שלו נמצא בשימוש במודעות פרסום למשקאות קלים. אני לא מכירה את הסיפור המלא, אבל אני מבינה שהאחים וורנר החרימו את הגופן ומכרו אותו למפרסמים, כמו שעשו עם התרגום. קיים עכשיו בלאגן גדול באשר לזכויות התרגום של הספרים האלקטרוניים ובאשר לאתר האינטרנט "Pottermore" - שוב, אני לא יודעת את הפרטים, חוץ מזה שהמו"לים שמעורבים בדבר פשוט מזועזעים. ההתנהגות בכל העניינים האלה היא התנהגות של גורילה, שפשוט לוקחת מה שהיא רוצה.
עניין זכויות התרגום הוא עניין מסובך ושונה במדינות שונות. אני לא באה להוכיח שכל מעשיהם של האחים וורנר היו לא חוקיים: מה שברור הוא, שחוקי או לא, המעשים האלה היו מחורבנים. מחורבנים כלפי אנשים יצירתיים ובעלי משמעות שעבדו קשה, שעשו את שלהם ומעולם לא ביקשו חלק גדול יותר מהתגמול שהם היו יכולים לקבל אם היו מתרגמים כל ספר אחר.
כשתרגמתי את "האי של נים" ואת "האומנת מטילדה" (מוכר כנני מקפי), קיבלתי כרטיסים לסרטים הללו כדי שאוכל לצפות בהם, למרות שלא היה שימוש בתרגום שלי בתור בסיס לכתוביות הסרט. חברה שלי, שתרגמה את "משחקי הרעב", קיבלה קרדיט בסוף הכתוביות של הגרסה הישראלית לסרט, שוב, למרות העובדה שהתרגום שלה לא היה בשימוש באופן ישיר. מתרגמים אחרים בישראל קיבלו תשלום על שימוש בתרגום שלהם כבסיס לכתוביות בסרט. אבל לא אם הסרט הזה הוא סרט מסדרת הארי פוטר - לא, לא, לא. אם ברצונכם לקבל משהו מסדרת הארי פוטר, עליכם להתמודד עם הגורילה.
לא משנה אם קיבלתי או לא קיבלתי תשלום על הכתוביות, הסכום לא היה גבוה. אני יכולה להגיד בביטחון שסכום הכסף שקיבלתי היה פחות מזה שהאחים וורנר שילמו לעורכי הדין שלהם, כדי לוודא ששום מתרגם לא יחלום על לדרוש מהם משהו. הרעיון לקחת את האחים וורנר למשפט עלה בראשי, אבל ברצינות - מי אני שאלחם בתאגיד הענק הזה? זה לא היה שווה את המחיר שזה היה גוזל מחיי. אני לא יכולה להגיד שאני לא מרירה, אבל בלעתי את גאוותי והלכתי עם מה שידעתי שיהיה הכי טוב: לתרגם ולפרסם ספרים מצוינים לקוראים צעירים.
אבל האחים וורנר לא ייתנו לזה לקרות. הגורילה עדיין צועדת בחוץ. בשבוע שעבר קיבלתי דואר אלקטרוני מהמו"ל הישראלי, שהועבר לי מעורך דין מטעם מחלקת הבידור של האחים וורנר באירופה. בסטודיו האחים וורנר שבלונדון עובדים על סיור בעולמו של הארי פוטר, והם רוצים להקרין בפני המבקרים סרטון קצר שמציג "מעריצים נאמנים" מרחבי העולם. הם שלחו למו"ל הישראלי בקשה להשתמש בתמונה בה מופיעים ספרי "הארי פוטר" בגרסתם העברית. בשביל להציג את הכריכה העברית, הם ככל הנראה זקוקים לרשות. אבל מה שלא דורש רשות הוא הצגת הרהיטים האנושיים שהכינו את הספרים האלה, כמוני. המו"ל הישראלי שאל אם יהיה לי אכפת שהאחים וורנר יעשו שימוש בתמונה שלי. בהתחשב בטיפול |
|
|
אז מה אתם אומרים?
התגובות שלכם
|
כתוב תגובה
|
פורסם על ידי emily88 · 04.04.2012
קשה לי האמין... ג'יי-קיי רולינג תמיד נראתה לי כאדם טוב לב, כלומר, איך אדם קריר ואדיש יכול להמציא את הספר הבולט ביותר בילדות שלי? אבל אני רואה שכסף ותהילה יכולים לדרדר את האנשים הכי טהורים למצבים נוראיים ומכפישים. אני נבוכה.
פורסם על ידי emily88 · 04.04.2012
קשה לי האמין... ג'יי-קיי רולינג תמיד נראתה לי כאדם טוב לב, כלומר, איך אדם קריר ואדיש יכול להמציא את הספר הבולט ביותר בילדות שלי? אבל אני רואה שכסף ותהילה יכולים לדרדר את האנשים הכי טהורים למצבים נוראיים ומכפישים. אני נבוכה.
פורסם על ידי peace and love · 04.04.2012
אלוהים אדירים. זה מה שיש לי להגיד על זה. פשוט חוצפה.
פורסם על ידי peace and love · 04.04.2012
אלוהים אדירים. זה מה שיש לי להגיד על זה. פשוט חוצפה.
פורסם על ידי גולהומניק · 03.04.2012
מזעזע פשוט התנהגות מגעילה, האחים וורנר צריכים להתבייש מה זה הדבר הזה?! מעשה מאוד נבזי ושפל. אין לי מילים לתאר כמה אני המומה!! אני מקווה שהם יקבלו את מה שמגיע להם.
פורסם על ידי גולהומניק · 03.04.2012
מזעזע פשוט התנהגות מגעילה, האחים וורנר צריכים להתבייש מה זה הדבר הזה?! מעשה מאוד נבזי ושפל. אין לי מילים לתאר כמה אני המומה!! אני מקווה שהם יקבלו את מה שמגיע להם.
פורסם על ידי גולהומניק · 03.04.2012
מזעזע...פשוט התנהגות מגעילה! האחים וורנר צריכים להתבייש מה זה הדבר הזה?! מעשה מאוד נבזי ושפל. אין לי מילים לתאר כמה אני המומה!! אני מקווה שהם יקבלו את מה שמגיע להם.
פורסם על ידי גולהומניק · 03.04.2012
מזעזע...פשוט התנהגות מגעילה! האחים וורנר צריכים להתבייש מה זה הדבר הזה?! מעשה מאוד נבזי ושפל. אין לי מילים לתאר כמה אני המומה!! אני מקווה שהם יקבלו את מה שמגיע להם.
פורסם על ידי גולהומניק · 03.04.2012
מזעזע...פשוט התנהגות מגעילה! האחים וורנר צריכים להתבייש מה זה הדבר הזה?! מעשה מאוד נבזי ושפל. אין לי מילים לתאר כמה אני המומה!! אני מקווה שהם יקבלו את מה שמגיע להם.
פורסם על ידי גולהומניק · 03.04.2012
מזעזע...פשוט התנהגות מגעילה! האחים וורנר צריכים להתבייש מה זה הדבר הזה?! מעשה מאוד נבזי ושפל. אין לי מילים לתאר כמה אני המומה!! אני מקווה שהם יקבלו את מה שמגיע להם.
פורסם על ידי lomex · 03.04.2012
אני יכול לפרסם את זה ב fxp ??
פורסם על ידי lomex · 03.04.2012
אני יכול לפרסם את זה ב fxp ??
פורסם על ידי lomex · 03.04.2012
אני יכול לפרסם את זה ב fxp ??
פורסם על ידי lomex · 03.04.2012
אני יכול לפרסם את זה ב fxp ??
פורסם על ידי Baby Ice · 03.04.2012
פשוט נורא...... מה שכסף עושה לאנשים.... לא הגיוני. חייבים לפרסם את זה באתרים.
פורסם על ידי Baby Ice · 03.04.2012
פשוט נורא...... מה שכסף עושה לאנשים.... לא הגיוני. חייבים לפרסם את זה באתרים.
פורסם על ידי mayesh · 02.04.2012
מה שכסף ותהילה עושה לאנשים... אין מילים...
פורסם על ידי mayesh · 02.04.2012
מה שכסף ותהילה עושה לאנשים... אין מילים...
פורסם על ידי מינמי המאמי · 02.04.2012
אין לי מילים! אני לא יודעת מה לכתוב! פשוט נורא!
פורסם על ידי מינמי המאמי · 02.04.2012
אין לי מילים! אני לא יודעת מה לכתוב! פשוט נורא!
פורסם על ידי ליי גריינג'ר · 01.04.2012
זה פשוט נורא! אני לא יודעת מה אתכם-בימקומכם הייתי מפרסמת את זה בכל מקום אפשרי. הלכתי לפרסם את זה.
פורסם על ידי ליי גריינג'ר · 01.04.2012
זה פשוט נורא! אני לא יודעת מה אתכם-בימקומכם הייתי מפרסמת את זה בכל מקום אפשרי. הלכתי לפרסם את זה.
פורסם על ידי דרקלנד · 01.04.2012
אפשר להוריד את הסרטים במקום לקנות אותם :)
פורסם על ידי דרקלנד · 01.04.2012
אפשר להוריד את הסרטים במקום לקנות אותם :)
פורסם על ידי ג'יני וויזלי פרואיט · 31.03.2012
אני תוהה אם ג'יי קיי רולינג באמת ידעה או שהאחים וורנר עשו את זה מאחורי גבה.... אני לא חושבת שהיא הייתה מסכימה להתנהגות מכפישה שכזאת בספריה למעשה אני בטוחה במיליארד אחוז שהיא בחיים לא הייתה עושה כזה דבר..... היא אחרי הכול לפני הכול הייתה פעם בעלת מעמד ביניים........ לדעתי היא לא יודעת על זה.... גם לא נראה לי שהיא אי פעם תדע על זה אם לא יגידו לה על זה כי לא כתוב שהיא דיברה על זה עם ג'יי קיי רולינג....
פורסם על ידי ג'יני וויזלי פרואיט · 31.03.2012
אני תוהה אם ג'יי קיי רולינג באמת ידעה או שהאחים וורנר עשו את זה מאחורי גבה.... אני לא חושבת שהיא הייתה מסכימה להתנהגות מכפישה שכזאת בספריה למעשה אני בטוחה במיליארד אחוז שהיא בחיים לא הייתה עושה כזה דבר..... היא אחרי הכול לפני הכול הייתה פעם בעלת מעמד ביניים........ לדעתי היא לא יודעת על זה.... גם לא נראה לי שהיא אי פעם תדע על זה אם לא יגידו לה על זה כי לא כתוב שהיא דיברה על זה עם ג'יי קיי רולינג....
פורסם על ידי ג'יני וויזלי פרואיט · 31.03.2012
אני תוהה אם ג'יי קיי רולינג באמת ידעה או שהאחים וורנר עשו את זה מאחורי גבה.... אני לא חושבת שהיא הייתה מסכימה להתנהגות מכפישה שכזאת בספריה למעשה אני בטוחה במיליארד אחוז שהיא בחיים לא הייתה עושה כזה דבר..... היא אחרי הכול לפני הכול הייתה פעם בעלת מעמד ביניים........ לדעתי היא לא יודעת על זה.... גם לא נראה לי שהיא אי פעם תקרא את זה....
פורסם על ידי ג'יני וויזלי פרואיט · 31.03.2012
אני תוהה אם ג'יי קיי רולינג באמת ידעה או שהאחים וורנר עשו את זה מאחורי גבה.... אני לא חושבת שהיא הייתה מסכימה להתנהגות מכפישה שכזאת בספריה למעשה אני בטוחה במיליארד אחוז שהיא בחיים לא הייתה עושה כזה דבר..... היא אחרי הכול לפני הכול הייתה פעם בעלת מעמד ביניים........ לדעתי היא לא יודעת על זה.... גם לא נראה לי שהיא אי פעם תקרא את זה....
פורסם על ידי Miss Manson · 31.03.2012
פשוט לא להאמין... אפילו לא ידעתי שזה מה שקרה מאחורי הקלעים של הספרים והסרטים. עם כל הכבוד, כמו שגילי ציינה, המתרגמים הם אלו הפכו את הסדרה לנגישה לכל מעריציה ברחבי העולם והאחים וורנר... חוץ מלעשות מה שבא להם עשו משהו שבאמת תרם לסדרה? גם אני הייתי מצפה מרולינג שתתערב - זו היצירה שלה אחרי הכל ואני אישית הייתי מתביישת אם הייתי יודעת שזה מה שעושים ליצירה שלי. הפרסום עד כדי כך משנה שהוא מעוור אנשים? זה עצוב מאוד...
פורסם על ידי Miss Manson · 31.03.2012
פשוט לא להאמין... אפילו לא ידעתי שזה מה שקרה מאחורי הקלעים של הספרים והסרטים. עם כל הכבוד, כמו שגילי ציינה, המתרגמים הם אלו הפכו את הסדרה לנגישה לכל מעריציה ברחבי העולם והאחים וורנר... חוץ מלעשות מה שבא להם עשו משהו שבאמת תרם לסדרה? גם אני הייתי מצפה מרולינג שתתערב - זו היצירה שלה אחרי הכל ואני אישית הייתי מתביישת אם הייתי יודעת שזה מה שעושים ליצירה שלי. הפרסום עד כדי כך משנה שהוא מעוור אנשים? זה עצוב מאוד...
פורסם על ידי Shes A Rebel · 30.03.2012
אני בהחלט מסכימה עם גילי ואף תוהה אם להחרים את האחים וורנר... איך ייתכן שאדם כזה יצירתי יקבל יחס כזה משפיל... ג'יי קיי רולינג? אני הערצתי אותך והיית אלוהי הכתיבה שלי... עכשיו אני סתם חושבת שאת האחים וורנר והמו"לים סתם בריונים!
ולמה את קשורה לזה? כי יכולת לגלות את היחס הזה ולמנוע אותו הייתי מצפה ממך קצת יותר לכבוד כלפי בני אדם.
אני פשוט נכלמת מבושה שאי פעם חשבתי שאת והאחים וורנר מדהימים.
אני בעד להחרים את האחים וורנר ולמחות על יחסם אל המתרגמים ברחבי העולם ואף לשלוח מכתבי זעם שנכתבו בידי מעריצים כמונו הדורשים שהמתרגמים יקבלו את זכויותיהם ואת מה שמגיע להם!
לדעתי אף כדאי לעורר סערה בתקשורת בנוגע לנושא זה... ככל שיותר אנשים יבינו את היחס אל המתרגמים יהיה יותר טוב ואולי המתרגמים יוכלו לקבל את המגיע להם!
פורסם על ידי Shes A Rebel · 30.03.2012
אני בהחלט מסכימה עם גילי ואף תוהה אם להחרים את האחים וורנר... איך ייתכן שאדם כזה יצירתי יקבל יחס כזה משפיל... ג'יי קיי רולינג? אני הערצתי אותך והיית אלוהי הכתיבה שלי... עכשיו אני סתם חושבת שאת האחים וורנר והמו"לים סתם בריונים!
ולמה את קשורה לזה? כי יכולת לגלות את היחס הזה ולמנוע אותו הייתי מצפה ממך קצת יותר לכבוד כלפי בני אדם.
אני פשוט נכלמת מבושה שאי פעם חשבתי שאת והאחים וורנר מדהימים.
אני בעד להחרים את האחים וורנר ולמחות על יחסם אל המתרגמים ברחבי העולם ואף לשלוח מכתבי זעם שנכתבו בידי מעריצים כמונו הדורשים שהמתרגמים יקבלו את זכויותיהם ואת מה שמגיע להם!
לדעתי אף כדאי לעורר סערה בתקשורת בנוגע לנושא זה... ככל שיותר אנשים יבינו את היחס אל המתרגמים יהיה יותר טוב ואולי המתרגמים יוכלו לקבל את המגיע להם!
פורסם על ידי הנסיכה חצוית-הדם · 30.03.2012
מדהים מה הם יעשו בשביל כסף. אני לא חושבת שלהחרים אותם יעזור, אבל בהחלט מסכימה שלפרסם את הדברים הללו יעזור.
פורסם על ידי הנסיכה חצוית-הדם · 30.03.2012
מדהים מה הם יעשו בשביל כסף. אני לא חושבת שלהחרים אותם יעזור, אבל בהחלט מסכימה שלפרסם את הדברים הללו יעזור.
פורסם על ידי Eeyore · 30.03.2012
האחים וורנר הם דוגמא מדהימה, לאיך לרמוס את כבודם של אנשים! איך לקחת עבודה קשה ואפילו קרדיט לא לתת! הם מתנהגים בבריונות שאין כמוהה! הם פשוט מגעילים אותי! זה דבר שאי אפשר לתאר במילים עד כמה הם מתנהגים בחמדנות! הם עשו דברים שאדם, כל אדם, לא יוכל לעשות! כמו: סחיטה בשביל חתימה על חוזה, לא לתת לבנאדם קרדיט שכל בך מגיעה לו ועוד כאלה! הם פשוט מחליאים, מה הם יעשו בשביל לא לתת כסף שמגיעה לאדם.
פורסם על ידי Eeyore · 30.03.2012
האחים וורנר הם דוגמא מדהימה, לאיך לרמוס את כבודם של אנשים! איך לקחת עבודה קשה ואפילו קרדיט לא לתת! הם מתנהגים בבריונות שאין כמוהה! הם פשוט מגעילים אותי! זה דבר שאי אפשר לתאר במילים עד כמה הם מתנהגים בחמדנות! הם עשו דברים שאדם, כל אדם, לא יוכל לעשות! כמו: סחיטה בשביל חתימה על חוזה, לא לתת לבנאדם קרדיט שכל בך מגיעה לו ועוד כאלה! הם פשוט מחליאים, מה הם יעשו בשביל לא לתת כסף שמגיעה לאדם.
פורסם על ידי הרמיוני גרינג'ר. · 30.03.2012
איייכ פשוט גוועל איך שהם מתנהגיים :P
פורסם על ידי הרמיוני גרינג'ר. · 30.03.2012
איייכ פשוט גוועל איך שהם מתנהגיים :P
פורסם על ידי Shay Mitchell · 30.03.2012
כתוב תגובה...זה פשוט מזעזע איך שהם מתנהגים. אין לי מילים.
פורסם על ידי Shay Mitchell · 30.03.2012
כתוב תגובה...זה פשוט מזעזע איך שהם מתנהגים. אין לי מילים.
פורסם על ידי Eponine · 30.03.2012
מזעזע. צריך לפרסם את זה בכל מקום, בעברית ובאנגלית, ולתת לתקשורת להפיץ את כל הסיפור עד שזה יגיע לחברה, ויתפוצץ לה בפנים. כדאי לשתף בזה גם את שאר המתרגמים. מזעזע, מוציא את החשק לצפות בסרטים.
פורסם על ידי Eponine · 30.03.2012
מזעזע. צריך לפרסם את זה בכל מקום, בעברית ובאנגלית, ולתת לתקשורת להפיץ את כל הסיפור עד שזה יגיע לחברה, ויתפוצץ לה בפנים. כדאי לשתף בזה גם את שאר המתרגמים. מזעזע, מוציא את החשק לצפות בסרטים.
פורסם על ידי Forge N Gred · 30.03.2012
מתוך עניין מוסרי שלי בלבד, אני אלך לראות סרטים שלהם? לא. אני אחרים אותם, גם אם זה לא יעזור שילדה אחת מישראל תחרים אותם.
פורסם על ידי Forge N Gred · 30.03.2012
מתוך עניין מוסרי שלי בלבד, אני אלך לראות סרטים שלהם? לא. אני אחרים אותם, גם אם זה לא יעזור שילדה אחת מישראל תחרים אותם.
פורסם על ידי לונה לאבגוד היפה · 30.03.2012
מה זה היא עבד בלי זכויות זה מזעזע החרמה וחשיפה תקשורתית הם הפתרון
פורסם על ידי לונה לאבגוד היפה · 30.03.2012
מה זה היא עבד בלי זכויות זה מזעזע החרמה וחשיפה תקשורתית הם הפתרון
פורסם על ידי yuval weasley11 · 30.03.2012
ראשית, להחרים אותם לא יעזור, הם תאגיד גדול מידי וכמה אנשים מישראל לא ממש ישנו להם.... שנית, הסרטים טובים, ואי-אפשר להיצמד תמיד למקור ואני באופן אישי התאהבתי בהארי פוטר דרך הסרטים ואחר-כך עברתי לספרים. מה שכן אפשר לעשות זה באמת לחשוף את זה לתיקשורת כי זה יעשה להם שם רע, ותאגידים גדולים לא אוהבים שיש להם שם רע בתעשייה.
פורסם על ידי yuval weasley11 · 30.03.2012
ראשית, להחרים אותם לא יעזור, הם תאגיד גדול מידי וכמה אנשים מישראל לא ממש ישנו להם.... שנית, הסרטים טובים, ואי-אפשר להיצמד תמיד למקור ואני באופן אישי התאהבתי בהארי פוטר דרך הסרטים ואחר-כך עברתי לספרים. מה שכן אפשר לעשות זה באמת לחשוף את זה לתיקשורת כי זה יעשה להם שם רע, ותאגידים גדולים לא אוהבים שיש להם שם רע בתעשייה.
פורסם על ידי Prince Charming · 30.03.2012
ממש מזעזע. אבל אף אחד לא יוכל לנצח אותם במשפט בטח יש להם עורכי דין טובים
פורסם על ידי Prince Charming · 30.03.2012
ממש מזעזע. אבל אף אחד לא יוכל לנצח אותם במשפט בטח יש להם עורכי דין טובים
פורסם על ידי qwerrrewq · 30.03.2012
פעם ראשונה שאני נחשף לדבר המדהים והעצוב הזה.
ראשית כל, האחים וורנר או לא האחים וורנר, אף אחד, אבל אף אחד מהקוראים לא יוכל לשכוח למי מגיע הכבוד האמיתי על התרגום הפנומנלי לסדרה הקסומה, ואת זה גילי - אף אחד לא יוכל לקחת מאיתך.
לגבי האחים וורנר, חבל שאחרי שהם עיוותו את הסרטים של הסדרה, - שבחלק ניכר היו כלל לא נאמנים למקור - הספר, הם ממשיכים להיות לא נאמנים כלפי הערכים שהנחיל לנו הארי פוטר - חברות, הוגנות, ויושר אישי מוחלט.
"לא משנה מי אתה, מה שמשנה - הם הבחירות שאתה עושה", והאחים וורנר עשו כמה בחירות שעושות אותם מאוד מאוד קטנים ושפלים.
עצוב מאוד.
פורסם על ידי qwerrrewq · 30.03.2012
פעם ראשונה שאני נחשף לדבר המדהים והעצוב הזה.
ראשית כל, האחים וורנר או לא האחים וורנר, אף אחד, אבל אף אחד מהקוראים לא יוכל לשכוח למי מגיע הכבוד האמיתי על התרגום הפנומנלי לסדרה הקסומה, ואת זה גילי - אף אחד לא יוכל לקחת מאיתך.
לגבי האחים וורנר, חבל שאחרי שהם עיוותו את הסרטים של הסדרה, - שבחלק ניכר היו כלל לא נאמנים למקור - הספר, הם ממשיכים להיות לא נאמנים כלפי הערכים שהנחיל לנו הארי פוטר - חברות, הוגנות, ויושר אישי מוחלט.
"לא משנה מי אתה, מה שמשנה - הם הבחירות שאתה עושה", והאחים וורנר עשו כמה בחירות שעושות אותם מאוד מאוד קטנים ושפלים.
עצוב מאוד.
פורסם על ידי שולמן · 30.03.2012
החרמה לא תעזור, הם תאגיד ולא יהיה ממש אכפת להם. אבל חשיפה תקשורתית נרחבת תעזור ועוד איך! בוש והכלם לאחים וורנר!
פורסם על ידי שולמן · 30.03.2012
החרמה לא תעזור, הם תאגיד ולא יהיה ממש אכפת להם. אבל חשיפה תקשורתית נרחבת תעזור ועוד איך! בוש והכלם לאחים וורנר!
פורסם על ידי Forge N Gred · 29.03.2012
אני תוהה אם להחרים אותם וזהו.
פורסם על ידי Forge N Gred · 29.03.2012
אני תוהה אם להחרים אותם וזהו.
|
|

|