האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

 
הגב לנושא זה פרסם נושא חדש פרסם סקר

 דיון|מוזיקת אינדי וחברות תקליטים עצמאיות
פורסם ב: Sep 22 2021, 14:57 PM
צטט הודעה




I said I love The Smiths
*******

פרטי משתמש
קבוצה: רייבנקלו
הודעות: 11515
חרמשים: 66692
מגדר:female
משתמש מספר: 75011
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 25.01.2021



דיון
מוזיקת אינדי וחברות תקליטים עצמאיות

*רוב הדיון נוסח בלשון נקבה אך פונה לכל המשתמשות והמשתמשים!
*אני אומרת פה מידע אישי שלי, אם יש כאן טעות ששמתן/ם לב אליה, אשמח שתכתבו לי.

שלום לכן, כפי שהבנתן מהכותרת, הדיון היום יעסוק במוזיקת אינדי וחברות תקליטים עצמאיות. שלפי דעתי, זה משהו שהוא מאוד שנוי במחלוקת.
רובנו שמענו על אמני אינדי, אפילו מבלי שידענו שהם כאלה. כי מי מכן לא שמעה על ארקטיק מאנקיז, לנה דל ריי, Girl In Red, יסמין מועלם ואפילו הלהקה המצליחה R.E.M היתה בעבר להקה עצמאית, ובכן, כל האמנים המצוינים פה הם/ן אמני אינדי.

למי מכן שלא יודע אז בקצרה, מוזיקת אינדי (Indie – קיצור של המילה "עצמאי") היא הינה מוזיקה שנשענת על חברת תקליטים עצמאית.
אנשים נוטים להתבלבל בין מוזיקת אינדי לאינדי פופ או אינדי רוק, שאלו הינם ז'אנרים מוזיקליים, שכן, לפי השם שלהם ניתן להבין שמדובר במוזיקת פופ/רוק אינדית.
בערך בשנות התשעים של המאה העשרים, חברות תקליטים עצמאיות נהיו משהו מאוד פופולארי ומקובל בכל העולם ועד היום.
בנוסף, חברות תקליטים עצמאיות פחות מתמקדות בהיבטים כלליים ויותר במוזיקה עצמה, לטובה ולרעה אפשר להגיד.
הרבה אמנים כן מעדיפים חברות תקליטים עצמאיות ולדעתי זה מהסיבה הפשוטה שפשוט יש להם שליטה גדולה יותר על היצירות המוזיקליות עצמן.
אבל חשבתי על זה, שומעים הרבה יותר על חברות תקליטים כמו גפן רקורדס לדוגמא כי... טוב, גפן רקורדס זו חברת תקליטים שחתומות בה להקות גדולות ומפורסמות של המאה ה20 ושל המאה ה21 (בניהן ג'אנז נ' רוזס) וגם המוזיקאים המודרנים המפורסמים – יאנגבלאד ואוליביה רודריגו חתמו על חוזה עם גפן רקורדס. וזו דוגמא לחברת תקליטים אחת, יש גם את דארק רום רקורדס, אינטרסקופ רקורדס, ריפבליק ועוד עשרות, שמה שמשותף לכל החברות תקליטים הללו שהן שייכות לחברת התקליטים הגדולה בעולם – יוניברסל מיוזיק גרופ.
אז למה בכל זאת, אמנים שיכולים להתפרסם בחברות תקליטים מסחריות מעדיפים חברות תקליטים עצמאיות או ההפך, מזויקאים החתומים בחברות תקליטים מסחריות לא עוברים לחברת תקליטים עצמאית, כי הרי אז יש להם הרבה יותר שליטה על המוזיקה שלהם.
בכל מקרה, נראה לי שהבנתן/ם את העיקרון, אז הנה השאלות שלי לדיון:

שאלות לדיון
למה הרבה אמנים מעדיפים חברות תקליטים עצמאיות?
לדעתכם, אמני אינדי מקבלים פחות פרסום וזמן אוויר ברדיו?
האם לדעתכם בשנים האחרונות יש יותר אמנים עצמאיים? ולמה?
מה היתרונות והחסרונות לדעתכם בחברות תקליטים עצמאיות?
דברים אחרים שיש להוסיף בנושא


דיון מהנה ^^


--------------------
בס״ד

אני רומי ואני אוהבת את אלכסיס ניירס ופיקי בליינדרס

User Posted Image


---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
פורסם ב: Sep 22 2021, 21:48 PM
צטט הודעה




אל תרוצי שיורים עליך כי תמותי עייפה
****

פרטי משתמש
קבוצה: סלית'רין
הודעות: 1653
חרמשים: 2615
מגדר:female
משתמש מספר: 81653
חפצי המשתמש: צפה
תאריך הצטרפות: 07.09.2021


וואי דיון מעולההה. אני חושבת שאחד הדברים היותר בעייתיים עם חברות התקליטים המסחריות הוא שהעיקר מבחינתם זה כמה כסף הם יכולים להרוויח מאמן מסויים, ולכן הם שולטים המון בסוג המוזיקה שהאמן יכול לשחרר. יותר ויותר אמנים מספרים בשנים האחרונות כמה החברות שולטות בשירים שהם יכולים להקליט ומגבילות את חופש הביטוי שלהם. אמנים תמיד ירצו לעשות מוזיקה שהם באמת אוהבים, ולא סתם להיטים בסגנונות עכשווים ופופולריים שיזרימו כמויות של כסף לחברה. אגב כסף, כמעט תמיד חברות התקליטים האלו מחזיקות את האמנים בחוזים מאוד קשוחים שבתכלס אומרים שהאמנים שייכים לחברה. המוזיקה שהם משחררים בבעלותם (למשל כל הדרמה שקרתה לאחרונה עם טיילור סוויפט והמכירה של התקליטים שלה), אם הם רוצים הם יכולים להכריח את האמן לצאת לסיבוב הופעות ארוך ומייגע, אפילו שמעתי פעם שמטילים צנזורה על דברים שאמן מסויים (לא ממש זוכרת) רוצה לשתף ברשתות החברתיות שלו. בגלל זה לדעתי רואים יותר ויותר אנשים עצמאיים היום, בין אם אלו אמנים חדשים או אמנים וותיקים שעזבו את החברות שלהם כדי שיהיה להם הרבה יותר חופש בפן האומנותי.
אני די בטוחה שעובדתית אמני אינדי מקבלים פחות פרסום וזמן אוויר ברדיו, כי בימינו השירים ברדיו מבוססים על מי שילם כמה כדי שינגנו את השירים שלהם. יש כל מיני עסקאות מאחורי הקלעים, ולאמני אינדי אין את החברות הגדולות עם הקשרים שיעמדו מאחוריהם וישקיעו בקידום שלהם, ולא רק ברדיו, גם בטקסי פרסים, תוכניות לייט נייט ופסטיבלים. זה גם היתרון שיש בחברות תקליטים מסחריות. אם אמן נמצא בסדר העדיפויות של החברה, יש לה את האמצעים ממש להטיס את הקריירה שלו לשמיים. אבל זה העניין - בחברות התקליטים היום יש כלכך הרבה אמנים. גם אם הצלחת לחתום אצל חברה כלשהי, היא תתן את מינימום המשאבים שיש לה להציע. לא משנה כמה כישרון או מקוריות יש לאמן, קשה לתפוס את העין של האנשים החשובים שם למעלה שבאמת יכולים להשפיע על הצלחה של אמן.
בסופו של דבר אמן שמתעסק במוזיקה נטו כדי להיות מסוגל לעבוד בזה יעדיף מקסימום שליטה על החומרים שלו. אבל עדיין מאוד קשה להתפרנס בתור מוזיקאי, וכמעט כל אמן רוצה שיכירו אותו ואת המוזיקה שלו, אז לפעמים יש כאלו שיעדיפו לקחת סיכון גדול ולהקריב חלק מהאומנותיות שלהם. בסוף אם למוזיקאי יש הצלחה גדולה, חברות התקליטים כן משחררות קצת ונותנות חופש ביטוי.


--------------------

---------
הארי פוטר - Hportal.co.il
Top
0 משתמשים צופים באשכול זה (0 אורחים ו 0 משתמשים אנונימיים)
0 משתמשים:

אפשרויות נושא
הגב לנושא זה פרסם נושא חדש פרסם סקר

 


מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
73 305 322 100


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007