האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

עיתון הגוורטס

כתבתי עיתון די מושקע להוגוורטס. עולה גליון נוסף כל שבוע / חודש



כותב: Sophie Foster
הגולש כתב 59 פאנפיקים.
פרק מספר 1 - צפיות: 832
5 כוכבים (5) 5 דירגו
פרק:
דירוג הפאנפיק: G - פאנדום: הארי פוטר - זאנר: עיתון - שיפ: ג'ן - פורסם ב: 11.03.2021 - עודכן: 17.03.2021 המלץ! המלץ! ID : 12304
גופן: Verdana Arial Tahoma מרווח: + - גודל טקסט: + -
הפאנפיק ננטש

עיתון הוגוורטס – גליון מספר 001

אז הייתי בקבוצה של משחק תפקידים של הוגוורטס וכתבנו שם עיתון. עכשיו סתם מתחשק לי להכין כתבות. עדיין לא החלטתי אם זה עיתון שבועי או חודשי. הכל מתקיים בערך בתקופת הזמן שלנו עכשיו (אחרי הספר השמיני). כל מה שקורה הוא פרי המצאתי ואין להתייחס אליו כמשהו שבאמת קורה בעולם הקוסמים של ג'יי קיי רולינג.


מדור חדשות

חלה התקדמות בדיונים בנושא בית הספר לסקיבים

הסקיבים. חיים לצידנו, וכולנו מכירים אותם. שנים רבות הם הופלו על בסיס חוסר הקסם שבדמם, חלקם גורשו ממשפחותיהם ועברו לעולם המוגלגי. לא ניתנה להם אפילו האפשרות להשכלה בנושא עולם הקוסמים, שכן אם רצו ללמוד דבר מה נאלצו ללכת לבתי הספר המוגלגים בעוד בני ביתם לומדים בהוגוורטס. היה עליהם ללמוד לחיות בקרב המוגלגים, לעבוד בעבודות מוגלגיות, ואם יכלו, מה שקרה במקרים רחוקים יחסית, להקי משפחה עם מוגלגים. כל זאת ועוד הם נאלצו לעשות בידיעה על עולם הקוסמים, בידיעה שאין להם מקום שם.

במהלך השנים האחרונות הוקמו בהוגסמיד, סמטאת דיאגון ומקומות נוספים חנויות לממכר כלים שעוזרים לסקיבים להשתלב בעולם הקסום שלנו ללא שרביט. אם רצו לעוף, למשל, יכלו לעשות זאת בעזרת מטאטא מיוחד שמסתמך על קסם טעון משלו ולא על קסם הקוסם (בעקבות כך גם התפתח הספורט הלא מאוד פופולרי, קווידיץ' סקיבים). אם רצו להכין ארוחה מבלי להטריח את ידיהם, יכלו לקנות מכשרים בסגנון טכנולוגיה מוגלגית משולבת קסם שיעשו זאת עבורם.

למרות כל ההתפתחויות שעברו, עדיין הסקיבים חיים באופן מנותק ולא בקהילות תומכות, זאת בעיקר בעקבות שלא קיימים בתי ספר שילמדו אותם ויעזרו להם להרכיב קשרי חברות. רעיון הקמת בית הספר הועלה לפני שלוש שנים בועידה של משרד הקסמים על ידי איגנוס אילפיט, ראש מחלקת סקיבים. הוא טען כי יש מעט מקצועות לימוד שלסקיבים אין יכולות מספקות להשתתפות בהם (שינוי צורה, לחשים, התגוננות מפני כוחות האופל), וששאר המקצועות ניתנים ללמידה גם על ידי חסרי קסם. הוא הציע להקים בית ספר בין-לאומי לכל הסקיבים מגילאים 11 ועד 17 בדומה להוגוורטס. בית הספר יכלול מקצועות שלא דורשים קסם, תיאוריות של לחשים ומקצועות כמו תעופה, שיעברו התאמה לסקיבים.

הרפורמה התעכבה ונעצרה בשנים האחרונות בעיקר בעקבות ההתנגדות של ארגון טהורי הדם, שחבריו טענו כי "אין ללכלך את ידינו בדם לא קסום", ו"אין טעם להשקיע למען האנשים הבזויים הללו, מקומם לצד המוגלגים". לארגון תמיכה רבה במשרד, ובעקבות כך כבר שנים מתנהל המאבק על השגת האישורים לתחילת בנייה של בית ספר כזה.

בשבועות האחרונים התקבל האישור של השלב הראשון להקמת בית הספר, ששמו עדיין לא נקבע. פעילים ממשרד הקסמים החלו ליצור קשרים בנושא עם משרדי קסמים שונים, והחל משא ומתן בנושאים יותר טכניים – השפה בה יועברו השיעורים, מיקום בית הספר ועוד. כרגע מסתמן כי תחילת הבנייה תתאפשר בעוד ככמה שנים, ושהעבודה תתבצע על ידי גדולי קוסמי הבנייה ובעזרת כמה מאות גמדוני בית וגובלינים.

בינתיים, המשיכו להלחם על שלכם! מחכה בקוצר רוח לבקר בבית הספר הסקיבי הראשון בעולם.

 

מדור ספורט

ניצחון של הצרעות מווימבורן מול החצים מאלפבי

בימים האחרונים התקיים משחק הגמר של אליפות אנגליה. הצרעות מווימבורן שיחקו מול החצים מאלפבי, והמשחק ערך כ-60 דקות. המשחק המכריע הזה הוביל להעפלתם של הצרעות מווימבורן לאליפות אירופה בקווידיץ'. שתי הקבוצות ידועות בעיקר בעקבות יריבותם האלימה, מה שגרם לחצי מצופי המשחק להצטייד בקסדות מיוחדות למקרה של תגרה גדולה במיוחד. המשחק התקיים בסקוטלנד, וצוות השופטים כלל תשעה חברים מכל רחבי העולם. הכרטיסים אזלו תוך שבוע לאולם הכולל 10,000 מקומות ישיבה ו6,000 מקומות לאוהלים על הדשא.

המשחק התחיל בפתיחה נפלאה של החצים. קפטן הקבוצה והרודף הראשי שלה, איילון טאקר, הוביל את חברי החצים לחמש קליעות נפלאות ומהירות שהותירו את הצרעות המומים. אך עד מהרה התאפס על עצמו שומר הצרעות, איסטנט ווילסון, והוא חסם את כל ששת הנסיונות הבאים של טאקר. סייגאן לורנס, רודף בקבוצת הצרעות, לא התקדם במיוחד בקליעות ובמהלך התמסרות עם שני הרודפים האחרים גרם בשוגג לנפילת הקואפל. מי שהתקדם לתפוס אותו לבסוף היה טאקר, אך הופרע על ידי מרביצן אלים במיוחד שכוון אליו מתוך הקהל. השופטים טיפלו במאורע, והקואפל עבר לידיהם של החצים.

בהמשך המשחק בעיקר קלעו נקודות ג'ון סין, רודף בקבוצת החיצים וגייל מארי, רודף בקבוצת הצרעות. בשלבים הללו כבר אזל לטאקר כל המזל (לאחר בדיקה התגלה כי הוא לא שתה שיקוי מזל בתחילת המשחק), וסין ומארי קלעו נקודות וצמצמו את הפער. תפקידם של חובטי שתי הקבוצות לא היה משמעותי במיוחד במשחק זה, שכן הם היו עסוקים בכיוון שני המרביצנים זה על זה, ורוב העבירות שאירעו במשחק התרחשו בעקבות יריבות ארוכת שנים זו.

המשחק נגמר כאשר תפס יאן פייסל, מחפש הצרעות את הסניץ', מה שהוביל לסיום המשחק, צמצום פער שישים הנקודות מתחילת המשחק, ובעקבות כך, ניצחון לצרעות מווימבורן.

 

ביקורת ספרים

חיות הפלא שלי ואנוכי, ליירון סקרלט

לפני שנה בדיוק יצא לאור הספר "חיות הפלא שלי ואנוכי" מאת ליירון סקרלט, הסופר המפורסם. הוא גדל באנגלית בבית טהור דם ולמד בבית רייבנקלו. לאחרונה קראתי אותו לראשונה לאחר המלצות רבות שקיבלתי מחברי, ולמרותם אני חייבת להודות שלא התחברתי לספר.

מתוך שמו גם ניתן להבין שהוא עומד להיות דומה מאוד לספר המוכר "חיות הפלא והיכן למצוא אותם" מאת ניוט סקמנדר. בעת כתיבתו, ניוט עבר בכל רחבי העולם ותיעד את תגליותיו של חיות הפלא. בניגוד למסע שעבר סקמנדר, אני יכולה להגיד כי ליירון סקרלט לא עשה זאת. חיות הפלא המתועדות בספר לא חדשות ומוכרות לנו כבר, ומה שכן לא נמצא עד היום התגלה בעיר מוגלגית מרכזית. אני לא יכולה שלא לשאול כיצד זה ייתכן שחיות פלא רבות כל כך שלא גילינו עד כה נמצאו דווקא בעיר הסואנת הזו.

לעומת זאת, הספר שכן מזכיר לי את "חיות הפלא שלי ואנוכי" הם הספרים מסדרתו של הקוסם המנוח גילדרוי לוקהרט, שבהמשך התגלה כי אמיתות ההרפתקאות הייתה תרמית, וכי לוקהרט גנב את סיפוריהם של קוסמים שאכן ביצעו אותם ומחק את זכרונם.

בדומה לספריו של לוקהרט, גם "חיות הפלא שלי ואנוכי" מלא בתיאורים מופרזים שעולים על כל דמיון אפשרי, ומוצפים באגו ואהבה עצמית של המחבר (עוד נקודה מקשרת בין הספר לספריו של לוקהרט). למרות כל זאת, הספר אכן כתוב בצורה טובה מאוד וההרפתקאות הקסומות אשר מתוארות בו מעניינות לקריאה.

לסיכום, הספר מקבל ממני שני ינשופים מתוך חמישה. חובבי הרפתקאות מופרזות יהנו מקריאתו, אך קראו אותו ובזכרונכם האזהרה שלי – ככל הנראה שהדברים שמתוארים בו לא התקיימו.

 

מדור חידות

10 שאלות

1)      מה שמותיהם של האחים מסיפור הילדים הידוע "אוצרות המוות"?

2)      מי יכולים לראות ת'סטראל?

3)      מה היו שמותיהם של הוריו של סוורס סנייפ?

4)      מה שמה של סופרת "תולדות הכישוף"?

5)      איזו צלקת יש לאלבוס דמבלדור מעל לברכו השמאלית?

6)      היכן נמצא חדר הנחיצות (כולל קומה)?

7)      באיזו שנה הביס דמבלדור את גרינדלוולד?

8)      מה הקשר בין נוויל לונגבוטום, הארי פוטר והסופרת המוגלגית ג'יי קיי רולינג?

9)      מה שמה של גמדונית הבית ששירתה את משפחת קראוץ'?

10)   במה עבד אביה של דלורס אמברידג'?


מוזמנים לכתוב מכתבים למערכת שיפורסמו בגיליון הבא. בין העונים נכונה יןגרלו פרסים.

שלחו ינשוף אל הכתובת שלי – Mis cahill

הפרק הבא
תגובות

וואו! · 12.03.2021 · פורסם על ידי :Dolphin
וואו וואו וואו.
עיתון מושקע, כתוב בצורה מאוד משכנעת וטובה. אהבתי.
הייתי שמח אם היית מזכירה את שצף כשף בכתבה על הסקיבים, אולי כארגון כושל שניסה לעודד יחס טוב כלפיהם (?).
בנוסף, ראיתי כמה טעויות קטנטנות שכדאי שתערכי: כתבת "להצתייד" במקום "להצטייד" ו"מפרוסם" במקום מפורסם.
מחכה לראות את הגיליון הבא, קחי את הזמן שלך איתו. :)

טוב תודה · 12.03.2021 · פורסם על ידי :Sophie Foster (כותב הפאנפיק)
כן אני בקושי עושה טעויות כאלה בדרך כלל, זה בטח שגיאות הקלדה.
תודה שוב.

וואו, נהדר · 15.03.2021 · פורסם על ידי :פולי(אנה)
זה עיתון ממש מושקע ויפה

ממש חמוד · 15.03.2021 · פורסם על ידי :ג'יניפה
יפה מאוד רק כותבים ניוט סלמנדרה

תודה · 15.03.2021 · פורסם על ידי :Sophie Foster (כותב הפאנפיק)
רק בתרגום לעברית. במקור זה סקמנדר.

אהבתי ממש · 17.03.2021 · פורסם על ידי :Sam I am
במיוחד את הקטע על הסקיבים

Created By Tomer
eXTReMe Tracker

מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007