האתר והפורומים  ·   מדיה  ·   הספרים  ·   הדמויות  ·   הסרטים  ·   השחקנים  ·   שונות

ברוך הבא, אורח ( התחבר | הירשם )

0 חרמשים
פורומיםפאנפיקיםHPlanetהאנציקלופדיהמערכת הדו-קרבהוגסמיד
מממנים

HPortal מאחל חג פסח שמח וכשר!

הארי פוטר והשיטות הרציונליות ספר 1

הארי מתחיל לחקור את הקסם בעזרת השיטה המדעית, ולהתחרות בהרמיוני גריינג'ר שהופכת לידידתו ויריבתו. הארי מגלה שקסם הוא תכונה שהורכבה על גבי המציאות בכוונה



כותב: name שם
הגולש כתב 1 פאנפיקים.
פרק מספר 1 - צפיות: 405
פרק:
דירוג הפאנפיק: G - פאנדום: הארי פוטר והשיטות הרציונליות - זאנר: לא יודע מה לכתוב בדיוק - שיפ: ללא - פורסם ב: 13.05.2022 - עודכן: 17.05.2022 - הפאנפיק מתורגם(מקור) המלץ! המלץ! ID : 13262
גופן: Verdana Arial Tahoma מרווח: + - גודל טקסט: + -
הפאנפיק ננטש

כל סנטימטר של שטח קיר מכוסה על ידי כוננית. לכל כוננית יש שישה מדפים, כמעט עד התקרה. כמה מדפי ספרים עמוסים עד אפס מקום עם ספרים בכריכה קשה: מדעים, מתמטיקה, היסטוריה וכל השאר. במדפים אחרים יש שתי שכבות של מדע בדיוני בכריכה רכה, כאשר השכבה האחורית של הספרים מונחת על קופסאות טישו ישנות או אורכי עץ, כך שתוכלו לראות את השכבה האחורית של הספרים מעל הספרים מלפנים. וזה עדיין לא מספיק. ספרים עולים על גדותיהם על השולחנות ועל הספות ועושים ערימות קטנות מתחת לחלונות.

זהו הסלון של הבית בו שוכנים פרופסור מייקל אוונס-וורס, ורעייתו, גברת פטוניה אוונס-ורס, ובנם המאומץ, הארי ג'יימס פוטר-אוונס-ורס.

יש מכתב מונח על שולחן הסלון, ומעטפה ללא חותמת של קלף צהבהב, הממוענת למר ה. פוטר בדיו ירוקה אזמרגד.

הפרופסור ואשתו מדברים זה בזה בחריפות, אבל הם לא צועקים. הפרופסור מחשיב את הצעקות כבלתי מתורבתות.

"את צוחקת," אמר מייקל לפטוניה. הטון שלו הצביע על כך שהוא מאוד חושש שהיא רצינית.

"אחותי הייתה מכשפה," חזרה פטוניה. היא נראתה מפוחדת, אבל עמדה על שלה. "בעלה היה קוסם."

"זה מגוחך!" אמר מייקל בחדות. "הם היו בחתונה שלנו - הם ביקרו בחג המולד -"

"אמרתי להם שאתה לא יודע," לחשה פטוניה. "אבל זה נכון. ראיתי דברים -"

הפרופסור גלגל את עיניו. "יקירתי, אני מבין שאת לא מכירה את הספרות הספקנית. אולי את לא מבינה כמה קל לקוסם מיומן לזייף את הבלתי אפשרי לכאורה. זוכר איך לימדתי את הארי לכופף כפיות? אם זה נראה כאילו הם תמיד יכולים נחשו מה חשבת, זה נקרא קריאה קרה -"

"זה לא היה לכופף כפיות -"

"אז מה זה היה?"

פטוניה נשכה את שפתה. "אני לא יכולה פשוט להגיד לך. אתה תחשוב שאני -" היא בלעה. "תשמע. מייקל. לא הייתי - תמיד ככה -" היא סימנה לעצמה, כאילו כדי להצביע על צורתה הגמישה. "לילי עשתה את זה. כי אני - כי התחננתי אליה. במשך שנים, התחננתי אליה. לילי תמיד הייתה יפה ממני, והייתי... הייתי רעה אליה, בגלל זה, ואז היא קיבלה קסם, אתה יכול לדמיין איך הרגשתי? והתחננתי בפניה שתשתמש בחלק מהקסם הזה עלי כדי שגם אני אוכל להיות יפה, גם אם לא אוכל לקבל את הקסם שלה, לפחות אוכל להיות יפה."

דמעות נקוו בעיניה של פטוניה.

"ולילי הייתה אומרת לי לא, וממציאה את התירוצים הכי מגוחכים, כמו שהעולם יגמר אם היא הייתה נחמדה לאחותה, או קנטאור יגיד לה לא - הדברים הכי מגוחכים, ושנאתי אותה על זה. ו כשרק סיימתי את לימודיי באוניברסיטה, יצאתי עם הילד הזה, ורנון דרסלי, הוא היה שמן והוא היה הילד היחיד שידבר איתי. והוא אמר שהוא רוצה ילדים, ושהבן הראשון שלו ייקרא דאדלי וחשבתי לעצמי, לאיזה הורה קוראים לילד שלהם דאדלי דרסלי? זה היה כאילו ראיתי את כל החיים העתידיים שלי נמתחים מולי, ולא יכולתי לעמוד בזה. וכתבתי לאחותי ואמרתי לה שאם היא לא תעזור לי אני מעדיפה פשוט -"

פטוניה נעצרה.

"בכל מקרה," אמרה פטוניה, קולה קטן, "היא נכנעה. היא אמרה לי שזה מסוכן, ואמרתי שלא אכפת לי יותר, ושתיתי את השיקוי הזה והייתי חולה במשך שבועות, אבל כשקיבלתי. יותר טוב שהעור שלי התבהר וסוף סוף מילאתי ו... הייתי יפה, אנשים היו נחמדים אליי", נשבר קולה, "ואחרי זה לא יכולתי לשנוא את אחותי יותר, במיוחד כשלמדתי מה הקסם שלה הביא אותה בסוף -"

"יקירתי," אמר מייקל בעדינות, "חלית, עלית קצת במשקל בזמן מנוחה במיטה, והעור שלך התבהר מעצמו. או שהיית חולה גרם לך לשנות את התזונה שלך -"

"היא הייתה מכשפה," חזרה פטוניה. "אני ראיתי את זה."

"פטוניה," אמר מייקל. הרוגז התגנב לקולו. "אתה יודעת שזה לא יכול להיות נכון. האם אני באמת צריך להסביר למה?"

פטוניה סחטה את ידיה. נראה היה שהיא על סף דמעות. "אהובי, אני יודעת שאני לא יכולה לנצח אותך בויכוחים, אבל בבקשה, אתה חייב לסמוך עליי בעניין הזה -"

" אבא! אמא!  "

שניהם עצרו והביטו בהארי כאילו שכחו שיש אדם שלישי בחדר.

הארי נשם נשימה עמוקה. "אמא, להורים שלך לא היה קסם, נכון?"

"לא," אמרה פטוניה ונראתה מבולבלת.

"אז אף אחד במשפחה שלך לא ידע על קסם כשלילי קיבלה את המכתב שלה. איך הם השתכנעו?"

"אה..." אמרה פטוניה. "הם לא סתם שלחו מכתב. הם שלחו פרופסור מהוגוורטס. הוא -" עיניה של פטוניה נצצו למייקל. "הוא הראה לנו קצת קסם."

"אז את לא צריכה להילחם על זה," אמר הארי בתקיפות. בתקווה נגד התקווה שהפעם, רק הפעם, יקשיבו לו. "אם זה נכון, אנחנו יכולים פשוט להביא לכאן פרופסור בהוגוורטס ולראות את הקסם בעצמנו, ואבא יודה שזה נכון. ואם לא, אז אמא תודה שזה שקר. בשביל זה נועדה שיטת הניסוי, כדי שאנחנו לא צריכים לפתור דברים רק על ידי ויכוח".

הפרופסור הסתובב והביט בו למטה, מזלזל כרגיל. "הו, בוא עכשיו, הארי. באמת, קסם? חשבתי שאתה יודע יותר טוב מאשר לקחת את זה ברצינות, בן, גם אם אתה רק בן עשר. קסם הוא בערך הדבר הכי לא מדעי שיש!"

פיו של הארי התפתל במרירות. הוא קיבל יחס טוב, כנראה טוב יותר ממה שרוב האבות הגנטיים טיפלו בילדים שלהם. הארי נשלח לבתי הספר היסודיים הטובים ביותר - וכשזה לא הסתדר, סופקו לו מורים מהמאגר האינסופי של תלמידים מורעבים. תמיד עודדו את הארי ללמוד את כל מה שמשך את תשומת לבו, קנה את כל הספרים שתפסו את החשק שלו, ממומן בכל תחרויות מתמטיקה או מדעים שאליו השתתף. הוא קיבל כל דבר הגיוני שרצה, מלבד, אולי, שמץ של כבוד. בקושי ניתן היה לצפות מדוקטור המלמד ביוכימיה באוקספורד שיקשיב לעצתו של ילד קטן. הייתם מקשיבים למישהו שמראה עניין, כמובן; זה מה שהורה טוב היה עושה, ולכן, אם היית רואה את עצמך כהורה טוב, היית עושה את זה. אבל קח ילד בן עשר ברצינות? בְּקוֹשִׁי.

לפעמים הארי רוצה לצרוח על אביו.

"אמא," אמר הארי. "אם את רוצה לנצח את הוויכוח הזה עם אבא, עיין בפרק ב' של הספר הראשון של הרצאות פיינמן על פיזיקה. יש שם ציטוט על האופן שבו פילוסופים אומרים הרבה על מה שהמדע דורש, והכל שגוי, כי הכלל היחיד במדע הוא שהפוסק הסופי הוא תצפית - שאתה רק צריך להסתכל על העולם ולדווח על מה שאתה רואה. אממ... מעל הראש שלי אני לא מצליח לחשוב איפה למצוא משהו על איך זה אידיאל של מדע ליישב דברים על ידי ניסוי במקום ויכוחים -"

אמו השפילה מבט אליו וחייכה. "תודה, הארי. אבל -" ראשה התרומם בחזרה כדי להביט בבעלה. "אני לא רוצה לנצח בוויכוח עם אביך. אני רוצה שבעלי יקשיב לאשתו שאוהבת אותו, ויבטח בה רק פעם אחת -"

הארי עצם את עיניו לרגע. אָבוּד. שני הוריו היו פשוט חסרי תקווה.

עכשיו הוריו נכנסו שוב לאחד מהוויכוחים האלה , כזה שבו אמו ניסתה לגרום לאביו להרגיש אשם, ואביו ניסה לגרום לאמו להרגיש טיפשה.

"אני הולך לחדר שלי," הכריז הארי. קולו רעד מעט. "בבקשה תנסי לא להילחם על זה יותר מדי, אמא, אבא, נדע בקרוב מספיק איך זה יוצא, נכון?"

"כמובן, הארי," אמר אביו, ואמו נתנה לו נשיקה מרגיעה, ואז הם המשיכו לריב בזמן שהארי עלה במדרגות לחדר השינה שלו.

הוא סגר את הדלת מאחוריו וניסה לחשוב.

המצחיק היה שהוא היה צריך להסכים עם אבא. איש מעולם לא ראה עדות לקסם, ולפי אמא, היה שם עולם קסום שלם. איך מישהו יכול לשמור דבר כזה בסוד? עוד קסם? זה נראה כמו תירוץ חשוד למדי.

זה היה צריך להיות מקרה נקי לאמא מתבדחת, משקרת או מטורפת, בסדר עולה של נורא. אם אמא הייתה שולחת את המכתב בעצמה, זה היה מסביר איך הוא הגיע לתיבת המכתבים ללא חותמת. קצת שיגעון היה הרבה, הרבה פחות בלתי סביר ממה שהיקום באמת עובד ככה.

אלא שחלק כלשהו מהארי היה משוכנע לחלוטין שהקסם הוא אמיתי, והוא היה מרגע שראה את המכתב המשוער מבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות.

הארי שפשף את מצחו, מעווה את פניו. אל תאמין לכל מה שאתה חושב, נאמר באחד הספרים שלו.

אבל הוודאות המוזרה הזו... הארי מצא את עצמו רק מצפה , כן, פרופסור בהוגוורטס יופיע וינופף בשרביט ויצא קסם. הוודאות המוזרה לא עשתה כל מאמץ לשמור על עצמה מפני זיוף - לא הייתה תירוצים מראש למה לא יהיה פרופסור, או שהפרופסור יוכל רק לכופף כפיות.

מאיפה אתה בא, תחזית קטנה מוזרה? הארי כיוון את המחשבה אל מוחו. למה אני מאמין במה שאני מאמין?

בדרך כלל הארי היה די טוב בתשובה לשאלה הזו, אבל במקרה הספציפי הזה, לא היה לו מושג מה המוח שלו חושב.

הארי משך בכתפיו נפשית. לוח מתכת שטוח על דלת מאפשר דחיפה, וידית על דלת מאפשרת משיכה, והדבר שצריך לעשות עם השערה הניתנת לבדיקה הוא ללכת ולבדוק אותה.

הוא לקח פיסת נייר מרופדת משולחן העבודה שלו, והתחיל לכתוב.

סגנית מנהלת יקרה

הארי עצר, מהרהר; ואז השליך את הנייר עבור אחר, והקיש עוד מילימטר של גרפיט מהעיפרון המכני שלו. זה הצריך קליגרפיה זהירה.

סגנית המנהלת היקרה מינרווה מקגונגל,

או למי שזה נוגע:

לאחרונה קיבלתי את מכתב הקבלה שלך להוגוורטס, הממוען למר ה. פוטר. אולי אינך מודעת לכך שההורים הגנטיים שלי, ג'יימס פוטר ולילי פוטר (לשעבר לילי אוונס) מתים. אומצתי על ידי אחותה של לילי, פטוניה אוונס-ורס, ובעלה, מייקל אוונס-וורס.

אני מאוד מעוניין ללמוד בהוגוורטס, מותנה שמקום כזה קיים בפועל. רק אמא שלי פטוניה אומרת שהיא יודעת על קסם, והיא לא יכולה להשתמש בזה בעצמה. אבא שלי מאוד סקפטי. אני עצמי לא בטוח. אני גם לא יודע היכן ניתן להשיג כל אחד מהספרים או הציוד המפורטים במכתב הקבלה שלך.

אמא ציינה ששלחת נציגת הוגוורטס ללילי פוטר (אז לילי אוונס) כדי להדגים למשפחתה שהקסם הוא אמיתי, ואני מניח לעזור ללילי להשיג את חומרי בית הספר שלה. אם תוכל לעשות זאת עבור המשפחה שלי זה יעזור מאוד.

בכנות,

הארי ג'יימס פוטר-אוונס-ורס.

הארי הוסיף את כתובתם הנוכחית, ואז קיפל את המכתב ושם אותו במעטפה, שאליה פנה להוגוורטס. שיקול נוסף הוביל אותו להשיג נר ולטפטף שעווה על דש המעטפה, שלתוכה, בעזרת קצה של אולר, הוא הרשים את ראשי התיבות הגפא"ו אם הוא מתכוון לרדת לתוך הטירוף הזה, הוא התכוון לעשות את זה בסטייל.

אחר כך פתח את דלתו וירד חזרה למטה. אביו ישב בסלון וקרא ספר מתמטיקה גבוה יותר כדי להראות כמה חכם הוא; ואמו הייתה במטבח והכינה את אחת הארוחות האהובות על אביו כדי להראות כמה היא אוהבת. זה לא נראה כאילו הם מדברים אחד עם השני בכלל. עד כמה שהוויכוחים יכולים להיות מפחידים, לא להתווכח היה איכשהו הרבה יותר גרוע.

"אמא," אמר הארי לתוך הדממה המטרידה, "אני הולך לבדוק את ההשערה. לפי התיאוריה שלך, איך אני שולח ינשוף להוגוורטס?"

אמו הסתובבה מכיור המטבח כדי להביט בו, נראית המומה. "אני - אני לא יודעת, אני חושב שאתה פשוט צריך להיות בעל ינשוף קסם."

זה היה צריך להישמע חשוד מאוד, הו, אז אין דרך לבדוק את התיאוריה שלך, אבל הוודאות המוזרה אצל הארי נראתה מוכנה להוציא את צווארו החוצה עוד יותר.

"ובכן, המכתב הגיע לכאן איכשהו," אמר הארי, "אז אני פשוט אנפנף בו בחוץ ואקרא 'מכתב להוגוורטס!' ולראות אם ינשוף מרים אותו. אבא, אתה רוצה לבוא לצפות?"

אביו הניד בראשו בעדינות והמשיך לקרוא. כמובן, חשב הארי לעצמו. קסם היה דבר מחפיר שרק אנשים טיפשים האמינו בו; אם אביו הרחיק לכת כדי לבדוק את ההשערה, או אפילו לצפות בה נבדקת, זה ירגיש כמו לשייך את עצמו לזה...

רק כשהארי יצא מהדלת האחורית, אל הגן האחורי, עלה בדעתו שאם ינשוף אכן ירד ויחטוף את המכתב, הוא עומד להתקשות לספר על כך לאבא.

אבל - ובכן - זה לא באמת יכול לקרות, נכון? לא משנה במה נראה שהמוח שלי מאמין. אם ינשוף באמת ירד ויתפוס את המעטפה הזו, יהיו לי דאגות הרבה יותר חשובות ממה שאבא חושב.

הארי נשם נשימה עמוקה, והרים את המעטפה לאוויר.

הוא בלע רוק.

וקרא מכתב להוגוורטס! בזמן שהחזקת מעטפה גבוה באוויר באמצע הגן האחורי שלך היה... בעצם די מביך, עכשיו כשהוא חשב על זה.

לא. אני יותר טוב מאבא. אני אשתמש בשיטה המדעית גם אם היא תגרום לי להרגיש טיפש.

"מכתב -" אמר הארי, אבל זה באמת יצא כמו קרקור לחישה.

הארי סידר את רצונו, וצעק אל השמיים הריקים, " מכתב להוגוורטס! אני יכול להשיג ינשוף?  "

"לְהָצִיק?" שאל קולה של אישה נבוכה, אחת השכנות.

הארי משך את ידו כאילו עלתה באש והחביא את המעטפה מאחורי גבו כאילו מדובר בכסף סמים. כל פניו היו לוהטים מבושה.

פניה של אישה זקנה הציצו מעל הגדר השכנה, שיער אפור אפרורי בורח מרשת שיערה. גברת פיג, בייביסיטר מדי פעם. "מה אתה עושה, הארי?"

"כלום," אמר הארי בקול חנוק. "סתם - בודק תיאוריה ממש מטופשת -"

"קיבלת את מכתב הקבלה שלך מהוגוורטס?"

הארי קפא במקומו .

"כן," אמרו שפתיו של הארי זמן מה לאחר מכן. "קיבלתי מכתב מהוגוורטס. הם אומרים שהם רוצים את הינשוף שלי עד ה-31 ביולי, אבל -"

"אבל אין לך ינשוף. מסכן יקירתי! אני לא יכול לדמיין מה מישהו בטח חשב, ושלח לך רק את המכתב הסטנדרטי."

זרוע מקומטת נמתחה מעל הגדר, ופתחה יד מצפה. בקושי חושב בשלב זה, הארי נתן את המעטפה שלו.

"פשוט תשאירי את זה לי, יקירי," אמרה גברת פיג, "ותוך דקה או שתיים אפנה מישהו."

ופניה נעלמו מעל הגדר.

שתיקה ארוכה שררה בגן.

ואז קול של ילד אמר, ברוגע ובשקט, "מה".


הפרק הבא
תגובות

Created By Tomer
eXTReMe Tracker

מממנים


  ניקוד הבתים · תיעוד עריכת הנקודות · חדר הגביעים
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית'רין
גריפינדור הפלפאף רייבנקלו סלית
93 510 347 105


פורטל הארי פוטר הישראלי קיצורי דרך
מיוחדים: הארי פוטר | אודותינו | צור קשר | הפורומים | HPlanet - הסיור הווירטואלי | פאנפיקים | האנציקלופדיה
האנציקלופדיה: אלבוס דמבלדור | לונה לאבגוד | היער האסור | משרד הקסמים | חדר הנחיצות | גילדרוי לוקהרט | קווידיץ' | דראקו מאלפוי | אוכלי המוות | מצנפת המיון | סוורוס סנייפ | סדריק דיגורי | הוגסמיד | סמטת דיאגון | פוטרמור | הקרב על הוגוורטס

עוצב על-ידי Design by JBStyle
© כל הזכויות שמורות ל-All rights reserved to HPortal
2024 - 2007